جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

عامل اصلی تصادفات در روز‌های بارانی چیست؟

پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 820876
راه لغزنده یکی از عوامل مهم در تصادفات و سوانح رانندگی است و هر چقدر اصرار داشته باشید که وسیله نقلیه دارای تکنولوژی های لازم است و استاندارد های لازم را دارد اما در شرایط بارندگی و لغزنده بودن سطح راه همراه خطر در کمین شما هست.
عامل اصلی تصادفات در روز‌های بارانی چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ احسان مومنی رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت : سه علت باعث وقوع تصادفات رانندگی می گردد که عبارتند از : انسان ، راه و وسیله نقلیه . و وقتی راننده تخلف و بی احتیاطی می کند و راه نیاز به اصلاح هندسی دارد و خودرو نقص فنی دارد مسلما باعث وقوع تصادفات می شود.

وی افزود : راه لغزنده یکی از عوامل مهم در تصادفات و سوانح رانندگی است و هر چقدر اصرار داشته باشید که وسیله نقلیه دارای تکنولوژی های لازم است و استاندارد های لازم را دارد اما در شرایط بارندگی و لغزنده بودن سطح راه همراه خطر در کمین شما هست.

سرهنگ مومنی افزود : ما نمی توانیم بگوییم که وسیله نقلیه من ایمن هست و هیچ خطری مرا تهدید نمی کند چرا که به این صورت نیست و در زمان بارندگی خطر در کمین شماست و بیشتر باید رعایت کنیم .

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : راهکار کاهش حوادث این هست که رانندگان مهارت لازم را داشته باشند و در زمان بارندگی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کنند تا رانندگی خوب و ایمنی داشته باشیم .

وی بیان کرد: آمارها اینطور نشان می دهد که در نیمه دوم سال معمولا تصادفات منجر به فوت حدود یک یا دو درصد نسبت به نیمه اول سال افزایش پیدا می کند .

وی گفت : در تصادفات جرحی خصوصا تصادفات رانندگان موتورسیکلت که در معابر لغزنده رانندگی می کنند این آمار افزایش بیشتری پیدا می کند و همچنین تصادفات خسارتی به خاطر سُر خوردن وسایل نقلیه و لغزنده بودن سطح راه و تصادفات چند وسیله ای و زنجیره ای نیز افزایش پیدا می کند .

سرهنگ مومنی ادامه داد : بحث لغزنده بودن راه راننده می بایست مهارت لازم در رانندگی را داشته باشد و بتواند وسیله نقلیه را کنترل نماید و راننده می بایست از وسایل هشداردهنده برای اطلاع دیگر رانندگان از وقوع حادثه را در فاصله مناسب نصب نماید .
https://jahannews.com/vdciyuavqt1arv2.cbct.html
jahannews.com/vdciyuavqt1arv2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *