جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱

نخستین بانک جهان در ایران

چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 820739
قلعه سریزد، عنوان کهن‌ترین و بزرگ‌ترین صندوق امانات بانکی ایران و جهان را یدک می‌کشد
نخستین بانک جهان در ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل از خراسان، شاید باورتان نشود که اولین بانک جهان در ایران ساخته شده است. قلعه سریزد، عنوان کهن‌ترین و بزرگ‌ترین صندوق امانات بانکی ایران و جهان را یدک می‌کشد. گفته می‌شود این صندوق بیش از ۱۵۰۰ سال قدمت دارد و در دنیا از آن به عنوان نخستین بانک جهانی یاد می‌شود.

این بنای تاریخی در ۲۰ کیلومتری استان یزد قرار دارد و آن طور که گفته شده  محل اسکان نخستین ایرانیان بوده و در این مکان علاوه بر ذخایر غذایی، اشیایی چون پول، طلا و زیورآلات روستاییان در مواقع هجوم و غارت نگهداری می‌شده است.

تعداد این حجره‌ها در قلعه سریزد ۴۶۸ حجره اعلام شده که احتمالا هر کدام از آن‌ها به یک خانواده یزدی تعلق داشته است و همان طور که گفته شد ساکنان منطقه، اموال با ارزش خود را برای امنیت و راحتی بیشتر به این مکان می‌سپردند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
https://jahannews.com/vdcgwz97yak9xu4.rpra.html
jahannews.com/vdcgwz97yak9xu4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امراله مهماندوست
Romania
باید تمام مزدوران کشورهای دشمن کشور ایران (کشور آمریکا در رأس کشورهای دشمن کشور ایران) را در داخل کشور ایران و خارج از کشور ایران را رسوا کنیم