شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

افزایش کمک هزینه مسکن کارگران از چه زمانی اجرایی می شود؟

شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 818677
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی از اجرایی شدن مصوبه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی مبنی بر تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.
زمان اجرای افزایش کمک هزینه مسکن کارگران
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، مهرداد قریب معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: مصوبه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی مبنی بر تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ ماهانه به مبلغ ۶۵۰ هزار تومان ابلاغ شده و مبلغ یادشده مشمول کسر حق بیمه است؛ بنابراین سازمان تأمین‌اجتماعی تغییرات لازم را در نرم‌افزارهای مرتبط اعمال کرده و این ابلاغیه اجرا شده است.

وی افزود: کارفرمایان ضروری است حق بیمه مربوط به مابه‌التفاوت افزایش حق مسکن کارگران را از ابتدای سال جاری محاسبه و به سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.
https://jahannews.com/vdcefv8vfjh8zpi.b9bj.html
jahannews.com/vdcefv8vfjh8zpi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *