شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تلویزیون هوشمند را از کجا بخریم؟

شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 817172
امروزه با پیشرفت تکنولوژی خرید تلویزیون هوشمند برای هر خانه ای یک امر ضروری است.
تلویزیون هوشمند را از کجا بخریم؟
مقدمه:
امروزه با پیشرفت تکنولوژی خرید تلویزیون هوشمند برای هر خانه ای یک امر ضروری است. تلویزیون های هوشمند از امکانات و قابلیت های جدیدی پشتیبانی میکنند و سرگرمی های جذابی را در دسترش شما قرار میدهند. تمام برند های مطرح دنیا در حال حاضر تلویزیون های خود را مجهز به سیستم عامل و هوشمند تولید میکنند. در این مقاله به بررسی تلویزیون های هوشمند و قیمت و نحوه خرید آنها در بازار میپردازیم. پس اگر قصد خرید تلویزیون اسمارت را دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
 
 
تلویزیون هوشمند چیست؟
مهم ترین قابلیت یک تلویزیون هوشمند امکان اتصال به اینترنت است. شما میتوانید تلویزیون های هوشمند خود را از طریق کابل LAN یا وای فای به اینترنت متصل کرده و از خدمات تلویزیون استفاده کنید. تمام تلویزیون های هوشمند دارای رابط کاربری هستند. هر برند از یک سیستم عامل و رابط کاربری مخصوص به خود استفاده میکند. بنابراین امکانات تلویزیون های اسمارت در هر برند متفاوت است. قیمت تلویزیون اسمارت نسبت به تلویزیون های معمولی بیشتر است. بنابراین هنگام خرید تلویزیون هوشمند باید بدانیم در مقابل هزینه بیشتری که پرداخت می کنیم چه امکاناتی دریافت می کنیم. تمام برندهای معتبر هر ساله تلویزیون های هوشمند خود را با رابط کاربری بهینه شده و کاربردی تر به بازار عرضه میکنند. اندروید، webOS و تایزن از سیستم عامل های پرکاربرد در بازار هستند که روی تلویزیون های اسمارت به کار رفته اند.
 
 
تلویزیون های هوشمند چه امکاناتی ارائه میدهند؟
امروزه اغلب تلویزیون‌ های هوشمند قابلیت استفاده از سرویس های استریم مانند نتفلیکس، نماوا و فیلیمو را دارند. مرورگر وب، دانلود فیلم، قابلیت اتصال گوشی به تلویزیون، اینترنت اشیا و حتی ارسال پست در شبکه های اجتماعی تنها بخشی از امکانات تلویزیون های هوشمند است. تلویزیون های اسمارت امکانات نرم افزاری یکسان ندارند. برای مثال در تلویزیون های اندرویدی به راحتی میتوانید برنامه های اندرویدی را از گوگل پلی دانلود و روی تلویزیون نصب کنید. اما نصب برنامه ها در تلویزیون های تایزن ممکن است کمی شما را با محدودیت مواجه کند. به طور کلی تلویزیون های اسمارت امکانات متنوعی در اختیار شما قرار میدهند. مهم ترین ویژگی آنها پخش برنامه ها و شبکه های اینترنتی مانند NetFlix و Youtube و همچنین Spotify در زمینه محتوای صوتی و تصویری است. در واقع شما محدود به استفاده از برنامه های شبکه های معمولی نیستید و بی نهایت برنامه برای تماشا در اختیار شما است. علاوه بر این شما می توانید از ویژگی های هوشمند و سرویس هایی مانند آب و هوا، ایمیل، تماس تصویری و ... برخوردار باشید. بنابراین تلویزیون فقط برای تماشا کردن نخواهد بود و سرگرمی های متنوعی را به همراه خود به منزل شما می آورد.
 
 
چگونه بفهمیم تلویزیون هوشمند است؟
برای تشخیص تلویزیون هوشمند از تلویزیون معمولی کافی است در مشخصات تلویزیون چک کنید که قابلیت اتصال به اینترنت دارد یا خیر. در صورتی که در تنظیمات گزینه اینترنت یا وای فای را مشاهده کردید بنابراین تلویزیون شما هوشمند است. تمام تلویزیون های هوشمند از سیستم عامل پشتیبانی میکنند. در واقع تلویزیون هوشمند با سیستم عامل و قابلیت اتصال به اینترنت تعریف میشود. بنابراین اگر تلویزیون شما فاقد سیستم عامل بود و همچنین قابلیت اتصال به اینترنت هم نداشت پس یک تلویزیون معمولی است که تنها میتوانید با آن برنامه هایی که از آنتن دریافت میشود را مشاهده کنید.
 
 
 
آیا قیمت تلویزیون های هوشمند ارزان است؟
قیمت تلویزیون های هوشمند به عوامل مختلفی بستگی دارد. کیفیت تصویر، نوع صفحه نمایش، سال عرضه، ابعاد صفحه و ... از عواملی هستند که نقش مهمی در قیمت تلویزیون ایفا میکنند. اما به طور کلی میتوان گفت قیمت تلویزیون های هوشمند در هر برندی از یک تلویزیون معمولی فاقد سیستم عامل گران تر است. اگر بودجه شما برای خرید تلویزیون هوشمند کم است باید سراغ تلویزیون هایی با کیفیت تصویر و صفحه نمایش معمولی تر بروید. امروزه حتی تلویزیون های Full HD هم با سیستم عامل و امکانات هوشمند تولید میشوند. هرچند که بهتر است سراغ خرید تلویزیون های هوشمند 4K بروید. اما اگر قیمت تلویزیون اسمارت برای شما مهم است یک تلویزیون Full HD هوشمند هم میتواند پاسخگوی نیاز شما در حد معمولی باشد.
 
آیا هوشمند بودن ملاک خرید تلویزیون است؟
همانطور که قبلا اشاره کردیم امروزه تمام برندهای معتبر دنیا تلویزیون های خود را مجهز به سیستم عامل و امکانات هوشمند تولید میکنند. با پیشرفت تکنولوژی و هوش مصنوعی دیگر کمتر محصولی را در بازار مشاهده میکنیم که از قابلیت های هوشمند برخوردار نباشد. بنابراین دیگر نمیتوان هوشمند بودن را یکی از ملاک های خرید تلویزیون در نظر گرفت. زیرا اکثر تلویزیون ها هوشمند هستند و باید به ویژگی های دیگر مانند کیفیت تصویر، صفحه نمایش و ... توجه کرد.
 
قیمت تلویزیون هوشمند سونی
سونی یکی از برندهای معتبر در زمینه تولید لوازم خانگی و تلویزیون است. این برند سال هاست که تلویزیون های خود را با قابلیت های هوشمند تولید میکند. تلویزیون های هوشمند سونی از سیستم عامل اندروید پشتیبانی میکنند و امکانات نامحدودی را ارائه میدهند. سونی جدیدترین تلویزیون های هوشمند خود را از سال 2021 به رابط کاربری Google TV مجهز کرده است. سیستم عامل اندروید با رابط کابری گوگل تی وی سبک و روان است و یکی از سیستم عامل های محبوب در بین تلویزیون ها است. این رابط کاربری با مرتب کردن برنامه های تلویزیون همه آنها را در یک جا قرار میدهد تا دسترسی به آنها به آسان ترین شکل صورت گیرد. همچنین از طریق گوگل تی وی به بیش از 700000 هزار برنامه تلویزیونی دسترسی خواهید داشت. جستجوی محتوای مورد علاقه، اتصال گوشی به تلویزیون هوشمند سونی با کروم کست داخلی، سرویس های AirPlay و Apple HomeKit، ریموت کنترل همه کاره، جستجوی صوتی سونی، 16 گیگ حافظه داخلی، قابلیت دانلود و نصب برنامه و ... بخشی از امکانات تلویزیون اسمارت سونی با سیستم عامل اندروید است. قیمت تلویزیون هوشمند سونی با توجه به کیفیت و امکاناتی که ارائه میدهد کمی بیشتر از رقبا است. اما شما میتوانید تلویزیون های اسمارت سونی را با قیمت ارزان هم پیدا کنید.
 
قیمت تلویزیون هوشمند ال جی
قیمت تلویزیون هوشمند ال جی بسته به نوع صفحه نمایش و کیفیت تصویر متفاوت است. ال جی تمام تلویزیون های هوشمند خود را به سیستم عامل webOS مجهز کرده است و هر ساله نسخه این سیستم عامل را بروزرسانی میکند. تلویزیون اسمارت ال جی از قابلیت هایی مانند فرمان صوتی، قابلیت دانلود و نصب برنامه، اتصال به گوشی تلفن همراه، مرورگر وب، هشدار ورزشی، تماشای شبکه های آنلاین و ... پشتیبانی میکند. همچنین اکثر تلویزیون های هوشمند ال جی از ریموت کنترل جادویی پشتیبانی میکنند تا لذت کار با تلویزیون برای کاربر افزایش پیدا کند. قیمت تلویزیون های هوشمند ال جی با توجه به مدل هر تلویزیون متفاوت است و شما باید با توجه به نیاز خود بهترین مدل را جهت خرید انتخاب فرمایید.
 
قیمت تلویزیون هوشمند سامسونگ
قیمت تلویزیون هوشمند سامسونگ نیز مانند سایر برندها به عوامل مختلفی بستگی دارد. تلویزیون های ال ای دی و کریستالی سامسونگ را میتوان در دسته تلویزیون های میان رده و قیمت مناسب سامسونگ با قابلیت هوشمند معرفی کرد. در حالی که تلویزیون های QLED هوشمند سامسونگ قیمت گران تری دارند. تلویزیون های هوشمند سامسونگ از سیستم عامل تایزن پشتیبانی میکنند. این سیستم عامل امکانات هوشمند خوبی را ارائه میدهد اما نسبت به تلویزیون های اندرویدی و webOS امکانات محدودتری دارد.
 
تلویزیون هوشمند را از کجا بخریم؟
خرید تلویزیون هوشمند امروزه به یکی از لوازم ضروری برای هر خانه ای تبدیل شده است. به همین دلیل بهتر است از یک فروشگاه معتبر نسبت به خرید تلویزیون اسمارت اقدام کنید. شما میتوانید در فروشگاه دی جی بانه قیمت تلویزیون های هوشمند سونی، ال جی، فیلیپس، سامسونگ، شیائومی و ... را مشاهده کنید. همچنین میتوانید مشخصات فنی جدیدترین تلویزیون های اسمارت را مشاهده کرده و به راحتی مدل مورد نظر خود را از بین تلویزیون ها انتخاب کنید. شما میتوانید با تماس با شماره های درج شده در سایت از همکاران ما در مورد خرید تلویزیون های هوشمند مشاوره رایگان بگیرید.
https://jahannews.com/vdcd550jxyt0ff6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd550jxyt0ff6.2a2y.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *