سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
۱

راه رسیدن به ماه آسانتر از قعر اقیانوس!

دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 816475
دانشمندان می‌گویند ۹۵‌ درصد از اقیانوس‌ها برای ما ناشناخته است و تصویری از آن‌ها نداریم! یعنی ما از سطح ماه بیشتر از اقیانوس‌های خودمان اطلاعات و تصویر داریم!
راه رسیدن به ماه آسانتر از قعر اقیانوس!
به گزارش جهان نيوز، روزنامه خراسان نوشت: به نظر شما انسان چند درصد از اقیانوس‌ها را تا حالا مشاهده کرده؟ مجید میرزایی به تازگی مطلبی نوشته که در فضای مجازی هم خبرساز شده است. در این مطلب آمده: «دانشمندان می‌گویند ۹۵‌ درصد از اقیانوس‌ها برای ما ناشناخته است و تصویری از آن‌ها نداریم! یعنی ما از سطح ماه بیشتر از اقیانوس‌های خودمان اطلاعات و تصویر داریم! چرا؟ چون تصویربرداری از آن جا خیلی هزینه دارد. راه حل چیست؟  
 
پژوهشگران دانشگاه MIT یک سری دوربین برای زیر آب ساختند که به باتری و تجهیزات گران قیمت نیاز ندارد! خودش فیلم با کیفیت می گیرد و تصویر را هم ارسال می‌کند! البته فقط برای دیدن نیست. کلی اطلاعات اقلیمی و زیست محیطی ازش می گیرند که سال هاست منتظر این اطلاعات بودند.  
 
سیاست دانشگاه MIT هم خیلی جالب است. همیشه سعی می کنند در پروژه ها یک مشکل را حل کنند! شاید از حل آن مشکل هیچ مقاله‌ای هم بیرون نیاید ولی قطعا یک مشکل آمریکا یا یک مشکل بین المللی را حل می‌کنند. کاش دانشگاه‌های ما هم به این سمت بروند.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
https://jahannews.com/vdciyqavwt1az52.cbct.html
jahannews.com/vdciyqavwt1az52.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باید دید دانشگاههای ما اصلا" دنبال حل مشکل هستند که حالا ازشون توقع داشته باشیم مشکلات را تک تک بررسی و حل نمایند !!