پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

قدم به قدم برای سفر به دبی آماده شوید

چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 815197
قدم به قدم برای سفر به دبی آماده شوید
دبی یک مقصد گردشگری لوکس است که هرآنچه در یک سفر باکیفیت و خارق‌العاده انتظار دارید را در خود دارد. هتل‌های ۵ ستاره لوکس با امکانات کم‌نظیر، معماری مدرن، جاذبه‌های گردشگری فراوان، جزایر مصنوعی، انواع برندهای خرید و غذاهای متنوع و مجموعه تفریحی عظیم در این امارت زیبا دور هم جمع شده‌اند تا شما یک سفر خاطره‌انگیز را تجربه کنید. پیش از سفر به دبی خوب است حقایقی درباره این شهر بدانید تا قدم به قدم برای سفر به دبی آماده شوید.

از دبی چه می‌دانید؟

امارات متحده عربی، از چندین امارت تشکیل شده است که در کنار هم یک کشور را می‌سازند. درواقع در سال ۱۹۷۱، دبی به همراه ابوظبی، شارجه، عجمان، ام القوین و فجیره و بعدتر رأس‌الخیمه به قانون اتحاد ملحق شدند تا امارات متحده عربی را تشکیل دهند. خود دبی اما در سال ۱۸۳۳، زمانی که حدود ۸۰۰ نفر از «قبیله بنی یاس» به رهبری خانواده مکتوم در کنار نهر دبی ساکن شدند، تأسیس شد.

از آن زمان، خانواده آل مکتوم بر دبی حکومت می‌کنند. امارت دبی در ساحل شرقی شبه جزیره عربستان و در گوشه جنوب غربی خلیج فارس قرار دارد و با ابوظبی- پایتخت امارات متحده- در جنوب و شارجه در شمال شرقی مرز مشترک دارد. اگر با خرید آنلاین بلیط هواپیما، قصد سفر به دبی دارید بد نیست بدانید که این شهر توسط یک رودخانه بزرگ به نام نهر دبی به دو قسمت تقسیم می‌شود. نهر دبی به این شهر کمک کرد تا به مرکزی برای ماهیگیری، صید مروارید و تجارت دریایی تبدیل شود. در آغاز قرن بیستم، دبی به یک شهر بندری موفق تبدیل شد. اهمیت همسایگی با ایران را در این موفقیت نباید نادیده گرفت. کشف نفت در سال ۱۹۶۶ امارت و شیوه زندگی آن را متحول و سرمایه عظیمی را به دبی سرازیر کرد. اما هوشمندی تصمیم‌گیرندگان آن باعث شد تا بعدتر تکیه از روی نفت برداشته شود و در دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ میلادی، دبی در تصمیمی استراتژیک امارت خود را به عنوان یک مقصد گردشگری با کیفیت بین المللی مطرح کرد.

اماراتی‌ها در دبی دارای امتیازاتی مانند تحصیل رایگان، دسترسی به کمک‌های پزشکی رایگان و مکان‌های مسکونی رایگان برای اقامت هستند. هنگامی که آنها تحصیلات کافی را به پایان رساندند، دولت دبی آنها را تشویق می‌کند تا شغلی پیدا کنند تا بتوانند امتیازاتی را که به آنها داده شده است را بازپرداخت کنند. البته افراد خارجی نمی‌توانند تابعیت اماراتی را دریافت کنند و از این آمار مستثنی هستند. این شهر به خاطر غذاهای متنوع خود شناخته شده است و تمام غذاهای بین‌المللی در رستوران‌های آن سرو می‌شوند و تمام رستوران‌های زنجیره‌ای دنیا در دبی شعبه دارند. جالب است بدانید میزان جرم و جنایت دبی صفر درصد است اما دولت دبی هیچگونه بدهی را تحمل نمی‌کند و گاهی بدهکار تا آخر عمرش زندانی می‌شود.
 

چگونه ویزای دبی را دریافت کنیم؟

ویزای هر کشور انواع مختلفی دارد. عده‌ای به منظور کار و تجارت درخواست ویزا می‌کنند، برخی جهت گردشگری و عده‌ای نیز درخواست ویزای تحصیلی دارند. برای سفر به دبی به عنوان توریست و گردشگر شما چندین گزینه پیش روی خود دارید. نوع اول ویزای ۱۴ روزه است که ۳۲۰ درهم بابت آن باید پرداخت کنید. نوع دوم ویزای یک ماهه یکبار ورود با بیمه امارات است که ۳۴۰ درهم هزینه دارد. ویزای یک ماهه چندبار ورود ۸۰۰ درهم است. ویزای سه ماهه یک بار ورود ۸۴۰ درهم و ویزای سه ماهه چندبار ورود ۱۹۵۰ درهم هزینه دارد. تمامی این هزینه‌ها برای افراد زیر ۱۸ سال با قیمت کمتری عرضه می‌شود. البته امارات به افراد زیر 18 سالی که تنها سفر کنند، ویزا نمی‌دهد. مدارک لازم جهت دریافت ویزای دبی:
  • اسکن رنگی از هر دو طرف کارت ملی
    اسکن رنگی از صفحه اول پاسپورت
    اسکن رنگی عکس پرسنلی ۴ * ۳ با پس زمینه سفید
    اسکن رنگی شناسنامه صفحات اول و دوم

بلیط هواپیما و تور دبی

بلیط هواپیما و تور دبی، یکی از پرفروش‌ترین مقصدها است. علت اصلی این اتفاق، همسایگی ایران و امارات و قرارگیری دبی در جنوب خلیج فارس است. دبی یک مقصد گردشگری طلایی برای ایرانیان است که می‌توانند با هزینه کمتری نسبت به مقاصد گردشگری اروپا و امریکا یا شرق دور، به آن سفر کنند. برای خرید بلیط هواپیما دبی، راحت‌ترین کار خرید آنلاین بلیط از طریق سایت‌هایی مثل سفرمارکت است. مزیت سفرمارکت نسبت به دیگر سایت‌ها، امکان مقایسه قیمتی است که برای شما فراهم می‌کند.

فرض کنید شما به دنبال بلیط ارزانقیمت دبی هستید یا در انتظار بلیط چارتری دبی سایت‌های مختلف را بالا و پایین می‌کنید. با سفرمارکت از جستجوی خسته کننده بی‌نیاز می‌شوید. کافی است فیلتر جستجو را بر روی ارزان‌ترین قیمت تنظیم کنید. خرید بلیط هواپیما دبی ارزانتر از همه جا در سایت سفرمارکت به فروش می‌رسد؛ اما مجموعا برای خرید بلیط ارزان یا پیدا کردن بلیط چارتری، باید در ماه‌های غیرتوریستی که تعداد مسافران کاهش می‌یاید اقدام به رزرو بلیط کنید. نکته آخر اینکه بیشترین بلیط هواپیما به مقصد دبی از تهران صورت می‌گیرد و بلیط هواپیما تهران دبی در صدر فروش است. اما بلیط هواپیما مشهد دبی و بلیط هواپیما بندرعباس دبی نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

هتل های دبی

هتل های دبی غالبا بسیار لاکچری و چندستاره هستند و اقامت در آن‌ها هزینه زیادی دربرخواهد داشت. اما بیشتر افراد امکاناتی که در این هتل‌ها به آن‌ها ارائه می‌شود را بر هزینه‌ای که باید بپردازند ترجیح می‌دهند. در ادامه به معرفی چند هتل در این شهر زیبا می‌پردازیم:

Gevora Hotel
این هتل 4 ستاره از بلندترین هتل‌های جهان است. پارکینگ ماشین و وای فای همیشه رایگان و در دسترس است، بنابراین می توانید همواره به نت وصل باشید و هر طور که می خواهید رفت و آمد کنید. موقعیت استراتژیک این هتل به دلیل قرارگیری در مرکز تجارت جهانی DIFC، به شما امکان دسترسی و نزدیکی به جاذبه‌ها و مناظر محلی را می‌دهد. به همین خاطر بهتر است قبل از بازدید از برج خلیفه معروف، آنجا را ترک نکنید. این هتل زیبا، دسترسی به ماساژ، رستوران و جکوزی در محل را برای مهمانان فراهم می‌کند.

Jumeirah Emirates Towers Hotel
این هتل 5 ستاره که در جاده شیخ زاید واقع شده است، مستقیماً به مترو امارات تاورز و موزه آینده متصل می‌شود و چند دقیقه با ماشین از دبی مال فاصله دارد. برج‌های جمیرا امارات با 400 اتاق و سوئیت، 9 مکان غذاخوری و تفریحات شبانه، از جمله رستوران‌های فوق‌العاده، اتاق‌هایی با مبلمان شیک ارائه می‌کند که همگی دارای تلویزیون صفحه‌تخت با کانال‌های ماهواره‌ای هستند. مهمانان همچنین این فرصت را دارند که در کنار استخر استراحت کنند یا در سونا و جکوزی‌های هتل کمی بخار بگیرند. هتل همچنین یک سالن بدنسازی مجهز را نیز ارائه می‌دهد.

Park Hyatt Dubai
 پارک حیات دبی واقع در سواحل نهر دبی، دارای یک تالاب بی نهایت زیبای 100 متری است که به یک ساحل شنی خصوصی منتهی می شود. همچنین دارای یک استخر 25 متری در میان درختان نخل است. این اقامتگاه مجلل دارای مراکز غذاخوری در کلاس جهانی است، از جمله رستوران Noepe که غذاهای دریایی سرو می‌کند و مناظر پانورامایی خیره‌کننده را ارائه می‌دهد در این هتل قرار دارد. پارک حیات دبی 2 کیلومتر تا فرودگاه بین المللی، 15 دقیقه با ماشین تا مرکز خرید دبی و برج خلیفه و 30 دقیقه با ماشین تا مارینا دبی فاصله دارد.

Treppan Hotel & Suites By Fakhruddin
این هتل نسبت به هتل‌های بالا قیمت و امکانات کمتری دارد. هتل و سوئیت ترپان، ابتدا با هدف ورزش و ژیمناستیک ساخته شد و اساسا در شهرک ورزشی دبی قرار دارد. در این هتل، سوئیت‌ها بزرگ و دارای بالکن است. همچنین سوئیت‌های کوچک‌تر برای کسانی که نمی خواهند در یک آپارتمان بزرگ زندگی کنند نیز وجود دارد. برای اقامتی مقرون‌به صرفه این هتل آپارتمان پیشنهاد خوبی است.
 

بهترین زمان سفر به دبی

امارت کشور گرمی است و دبی نیز به عنوان بزرگترین شهر این کشور از این آب‌وهوای گرم بی‌نصیب نمانده است. از منظر اقلیم‌شناسی، دبی دارای آب و هوای گرم بیابانی است. تابستان‌های دبی بسیار گرم، طولانی‌مدت، بادخیز و مرطوب است و میانگین بالاترین دمای آن در حدود 40 درجه سانتی‌گراد و کمینه‌های شبانه حدود 30 درجه سانتی‌گراد در گرم‌ترین ماه یعنی مرداد یا آگوست است.

در سراسر سال بیشتر روز ها آفتابی هستند و باران به ندرت- مگر به صورت مصنوعی- دیده می‌شود. زمستان‌ها نسبتاً خنک و معتدل، با میانگین بالاترین دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد و کمترین مقدار در طول شب ۱۴ درجه سانتی‌گراد در دی ماه یا ژانویه است. درنتیجه، اگر از گرما فراری هستید، سفر در تابستان به دبی کار معقولی نیست. بهترین زمان سفر به دبی در ژانویه است که به خاطر تعطیلات کریسمس شهر حالت توریستی بیشتری به خود می‌گیرد. تمام تفریحات ممکن در دبی نیز در سرتاسر سال وجود دارند. با توجه به اینکه در شش ماه دوم سال قیمت بلیط هواپیماها کاهش می‌یابد، از منظر اقتصادی نیز بهترین زمان سفر در این دو فصل است.
 
کلام آخر
سفر به دبی نسبت به سفر به استانبول هزینه بیشتری برای شما در بر خواهد داشت. دبی اساسا یک شهر لوکس است و شما راهی جز استفاده از امکانات لاکچری آن ندارید. برای سفر ارزان به دبی بهترین راه این است که با مقایسه قیمت بلیط هواپیما و قیمت هتل‌ها در سفرمارکت، ارزانترین و بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. مطمئنا در این شهر با وجود مکان‌های دیدنی فوق‌العاده، رستوران های دبی که زبانزد هستند، مراکز خرید دبی که پر از برندهای مطرح هستند و غیره، لحظات فوق‌العاده‌ای خواهید داشت.
https://jahannews.com/vdci3wavyt1azz2.cbct.html
jahannews.com/vdci3wavyt1azz2.cbct.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *