سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱۰
سردار اشتری:

امنیت مردم خط قرمز ماست/ راهبرد دشمن، کشته‌سازی است/ سلاح پلیس در میدان ساچمه‌زن پلاستیکی است/ مردم ما اعتراضاتی دارند اما پرچم نمی‌سوزانند/ صفر تا صد ماجرای مهسا امینی از زبان فرمانده فراجا

پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 814486
ما از لحظه اعلام خبر، پیگیری‌ها و بررسی‌های خود را انجام دادیم و مطمئن شدیم که هیچگونه ضرب‌وجرحی اتفاق نیفتاده است‌.
امنیت مردم خط قرمز ماست/ راهبرد دشمن، کشته‌سازی است/ سلاح پلیس در میدان ساچمه‌زن پلاستیکی است/ مردم ما اعتراضاتی دارند اما پرچم نمی‌سوزانند/ صفر تا صد ماجرای مهسا امینی از زبان فرمانده فراجا
به گزارش جهان نيوز، سردار حسین اشتری چهارشنبه شب (۱۳ مهر) در برنامه تلویزیونی «صف اول» با اشاره به هفته فراجا و روز نیروی انتظامی اظهار کرد: شعار امسال ما «پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس» است. امیدواریم بتوانیم این هدف را محقق کنیم و مردم از خدمتگزارانشان راضی باشند.

وی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: ما در ایام اربعین در مرزهای زمینی حضور داشتیم.

من در روز ۲۲ شهریور در شلمچه بودم که تماسی با من گرفته شد و موضوع خانم مهسا امینی به من اطلاع داده شد.‌ من از این خبر بسیار متاثر شدم. در آن ایام ما بیشترین تردد را در مرزها داشتیم و من طی تماسی با فرماندهی تهران بزرگ سه موضوع را انتقال دادم؛ مورد اول این بود که باید همه تلاش‌ها انجام شود تا حال این خانم خوب شود و فکر کنید که این خانم دختر خود من است. مورد دوم نیز این بود که باید توجه ویژه‌ای به همراهان بیمار شود. بعضی اوقات در بیمارستان‌ها دارو یا تجهیزاتی تجویز می‌شود که بیرون از بیمارستان است و این خانواده نیز از سقز به تهران آمده بودند. مطلب سوم نیز این بود که باید این اتفاق از اول تا آخر به طور دقیق بررسی شود و اگر قصوری اتفاق افتاده بدون ملاحضه به من گزارش داده شود. من به ریاست بازرسی کل فراجا نیز گفتم که سریعا این موضوع را بررسی کنند.

اشتری ادامه داد: تصمیم من این بود که چهار پنج روز بیشتر در مرزها بمانم اما روز بعد از این خبر به تهران برگشتم و موضوع را شخصا پیگیری کردم. روز پنجشنبه ۲۴ شهریور به همکارانم گفتم که قصد دارم با پدر این خانم صحبت کنم. تلفن به پدر خانم امینی داده شد و من ۲۰ دقیقه با ایشان صحبت کردم و تاسف و تاثرم را اعلام کردم. ایشان نیز نگرانی خودشان را ابراز کرد و من از وی خواستم تا آرامشش را حفظ کند. من یک مورد را به وی توضیح دادم و آقای امینی نیز واکنشی منطقی نشان داد. من به وی گفتم تا این لحظه مطمئن هستم که هیچ ضرب و جرح یا برخورد فیزیکی صورت نگرفته است‌. تا آن لحظه خانم امینی همچنان در کما بود.

اشتری اضافه کرد: من شنیده بودم که این خانواده، پزشکی سراغ دارند و تقاضای دارند او حضور پیدا کند. ما آمادگی خود را برای انتقال پزشک یا بیمار به بیمارستان‌های دیگر اعلام کردیم. او هم گفت که اگر موردی وجود داشت به ما منتقل می‌کند. من اظهار تاسف خود را نسبت به این‌که این اتفاق در محیط کار ما افتاد اعلام کردم و گفتم که حاضر نیستم حتی سر سوزنی به کسی ظلم شود. خواست خانواده امینی نیز این بود که موضوع دنبال و پیگیری شود و حقیقت اعلام شود. من همینجا نیز به خانواده امینی تسلیت می‌گویم.

وی افزود: پس از صحبت‌های ما، من مطالب پدر خانم امینی را به فرماندهی تهران بزرگ ابلاغ کردم و پس از آن وی از من خواست تا با یکی از بستگان خانم امینی صحبت کنم. این شرایط ناراحت‌کننده بود و من صلاح دیدم که اجازه بدهم تا این فرد نیز حرف‌های خود را بزند و آرام شود. روز جمعه خبر فوت خانم امینی منتشر شد و من تسلیت خود را به پدر وی اعلام کردم. ما نیز اعلام کردیم که هر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم.‌

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: ما بلافاصله دستور بررسی را به حفاظت و اطلاعات دادیم و گفتیم که باید تکلیف آن مشخص شود. همه فرایند بررسی شد. از زمانی که خانم امینی وارد خودروی ما شد و به ساختمان وزرا منتقل شد این بررسی‌ها انجام شد. این ساختمان نیز بازداشتگاه نیست و بر اساس قانون و وظایف فراجا ۲۱ وظیفه در حوزه عفاف و حجاب به ما سپرده شده است. ۲۰ سال است که این روند در حال انجام است. ما بر اساس وظیفه قانونی خود سعی کردیم تا روش‌های خود را نیز هر ساله اصلاح کنیم. این اتفاق نیز بر اساس قانون انجام شده‌ است. تمام این فرایند و فیلم‌های آن نیز بررسی شد و ضرب‌وجرحی وجود نداشت. این روشی جاری و قانونی بود که انجام شد. خانم‌ها در این محل بر اساس قانون تعهد می‌دهند و بیش از ۹۹ درصد آن‌ها نیز پس از یک ساعت نزد خانواده‌های خود برمی‌گردند. این محیط بازداشتی، زوری و جبری نیست.

وی ادامه داد: ما حتی از خودروهایی که در آن زمان در محل حضور داشتند، پرسیدیم و گفتند که شرایط عادی بود. نظر نهایی را نیز پزشکی قانونی و دستگاه قضایی اعلام خواهند کرد. بر اساس بررسی ما، دولت، مجلس، دستگاه قضا و ... اتفاق فیزیکی خاصی رخ نداد و من این حرف را با اطمینان می‌زنم. مردم از این بابت نگران و ناراحت نباشند.

مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی خود نسبت به این اتفاق اظهار تاثر کرد. باید مسئولان و دستگاه‌های دیگر نیز درباره ویدیوها و اسناد و مدارک ما در این موضوع نظر می‌دادند که این اتفاق انجام شد و ما آن‌ها را منتشر کردیم.

فرمانده انتظامی کشور در ادامه به اتفاقات روزهای اخیر اشاره کرد و درباره اقدامات فرماندهی انتظامی گفت: رسانه‌های بیگانه و دشمنان مردم دنبال این بودند که ناامنی را به کشور بیاورند و آرامش را از مردم بگیرند. قطعا آن‌ها از این اتفاق ناراحت نیستند. این رسانه‌ها شروع به فضاسازی کردند و یکسری هم هیجانی و احساساتی شدند. برخی نیز سازماندهی‌شده به این تجمعات آمدند. بخشی از مردم بطور عادی اعتراض خود را بیان می‌کنند، اما برخی اغتشاش می‌کنند. وظیفه پلیس این است که با افرادی که به جان و مال و ناموس مردم و اموال دولتی تعرض می‌کنند برخورد کند. پلیس جلوی این افراد را می‌گیرد. حتما خود خانواده امینی نیز تعرض به مردم را نمی‌پذیرند.

اشتری تصریح کرد: پلیس به‌موقع وارد این موضوع شد و همکاران ما نیز واقعا برای امنیت مردم محکم پای کار بودند. راهبرد دشمن، کشته‌سازی است. در این جمع‌ها افرادی با سنگ و چاقو یا سلاح‌هایی که در اختیار نیروهای ما نیست به قتل رسیده بودند. سلاح ما در میدان، ساچمه‌زن پلاستیکی است. نیروهای ما که با آشوب مبارزه می‌کنند اسلحۀ غیرکشنده دارند. این نشان می‌دهد که پروژه کشته‌سازی، اصلِ دشمن است و به دنبال تشدید دامنه آشوب هستند. در همین زمان ماموران ما در غرب کشور گروه‌هایی را دستگیر کردند که اسلحه را به تهران اصفهان و شهرهای دیگر منتقل می‌کردند. دستگاه‌های اطلاعاتی ما این افراد را شناسایی کردند و آن‌ها اعتراف کردند که این سلاح‌ها به صورت رایگان ارسال می‌شده تا از آن‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: این افراد مستقیما از کشورهای بیگانه، منافقین و سلطنت‌طلب‌ها که با مردم ما عناد دارند و آن‌ را معترف می‌شوند، حمایت می‌شدند. با بصیرت مردم و هوشیاری نیروهای مسلح، امنیت خوبی داریم و مردم نیز از پلیس و دستاوردهای انقلاب حمایت کردند و با رهبر انقلاب نیز تجدید بیعت کردند. مردم ما اعتراضاتی دارند اما پرچم خود را نمی‌سوزانند، به مقدسات توهین نمی‌کنند، به پلیس حمله نمی‌کنند و به بیمارستان و مقر انتظامی سنگ‌پرانی نمی‌کنند. این نشان می‌دهد که این افراد، دلسوز مردم نیستند.

اخیرا صحبتی از من منتشر شد که گفته بودم ما تا پای جان برای امنیت، ارزش‌های مردم و حقوق آن‌ها می‌جنگیم. من این حرف‌ها را دوباره می‌زنم و بر آن‌ها تاکید دارم.

فرمانده کل انتظامی کشور اضافه کرد: اخیرا فردی دستگیر شد و می‌گفت گوشی موبایل من در شلوغی‌ها سرقت شده است‌. این فرد پس از مدتی با تعهد آزاد شد و پلیس نیز گوشی را کشف کرد و به او برگرداند و او نیز پس از آزادی از پلیس تشکر کرد. ما سالانه ۱۰۰ میلیون خدمت انجام می‌دهیم و روزانه ۳۰ هزار ماموریت داریم. دفاع از این مردم، راهی نورانی است و ما خادم مردم هستیم. اخیرا نیز گزاش شده که در شلوغی‌ها به اموال فروشگاه‌ها دستبرد زده شده است‌. ما محکم پای کار هستیم و ما در هر ساعت شبانه‌روز آماده خدمت به مردم و دفاع از اموال آن‌ها هستیم. امنیت مردم خط قرمز ماست و ما نمی‌گذاریم به هیچ مرد و زنی در کشور تعرض شود.

اشتری در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: تعدادی از این افراد که باعث اغتشاش شدند، شناسایی و تعدادی نیز دستگیر شده‌اند. من از بسیج و اطلاعات، شورای عالی امنیت کشور، صداوسیما و ...‌ نیز تشکر می‌کنم که کمک کردند تا این ناآرامی‌ها گسترش پیدا نکند. هزار و ۸۰۰ نفر از همکاران من در این حوادث مجروح شدند و ۱۲۰ تا ۱۴۰ نفر نیز به بیمارستان رفتند. این افراد، مدافعان مردمند. این حمایت جانانه و مقتدرانۀ همکاران من از مردم، قابل تحسین است.

اشتری درباره موضوع نیکا شاکرمی هم گفت: ما از اتفاقی که افتاد متأسف هستیم. در این مورد نیز مشخص شد که در ساعت تجمع و شلوغی به خانه‌ای مراجعه می‌کند و از طبقه بالای آن به پایین سقوط می‌کند. هیچگونه جای تیغ یا ضربه نغزی مشاهده نشده و سقوط از آن فاصله باعث مرگ وی شده است‌. من از صداوسیما نیز تشکر می‌کنم که روشنگری کرد. توصیه من به مردم این است که اطلاعات و اخبار را از رسانه‌های داخلی پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه "ما معتقدیم مردم باید آرامش داشته باشند"، افزود: باید دانشجوها و دانش‌آموزان ما با آرامش بروند و برگردند. رژیم صهیونیستی در شبکه ۱۲ خود اعلام کرد که ناکام مانده و جمهوری اسلامی توانسته این موضوع را کنترل کند. آن‌ها دلسوز ایران نیستند و با ایران قوی و مستقل و پیشرفت آن مخالفند. از عملکرد رسانه‌های خارجی هم جز این نمی‌توان نتیجه گرفت. مردم به این دروغ‌پردازی‌ها اعتنا نکنند. کسانی که از مردم ما ناراحت هستند، نمی‌خواهند مدارس و دانشگاه‌ها باز باشند. ما در این دو سالِ بسته بودنِ مدارس و دانشگاه‌ها، از نظر آموزشی ضرر کردیم. دولت و مسئولان اراده کردند که مدارس باز شود. این یعنی علم‌آموزی بیشتر می‌شود و این موضوع به ضرر دشمنان است.

اشتری درباره نقش پلیس در مدارس و دانشگاه‌ها گفت: ما در دانشگاه‌ها مسئولیتی نداریم و به آن ورود نمی‌کنیم. ما باید تمام سعی و تلاش خود را بکنیم تا نشاط و علم‌آموزی و پژوهش و آرامش را در دانشگاه‌ها داشته باشیم و اگر آن‌ها را نداشته باشیم، ضرر می‌کنیم. ما جوانان نخبه و خوبی داریم که باید بدانند یک ساعت تعطیلی کلاس‌ها به ضرر آن‌هاست‌. خانواده‌ها نیز باید توصیه کنند که بچه‌ها سر کلاس حضور پیدا کنند و به تجمعات نروند. توصیه ما این است که کلاس‌ها تعطیل نشوند.

وی در ادامه با اشاره به راهپیمایی اربعین امسال، اظهار کرد: این عملیات بزرگ به برکت امام حسین (ع) به شکل مناسب انجام شد و ۳۰ هزار همکار ما در پلیس از مبداء تا مقصد طی ۴۵ روز به این فرایند کمک کردند. دو میلیون و ۵۰۰ هزار خدمات گذرنامه، برگ گذر ویژه موقت و ... نیز در مدت کوتاهی انجام شد. حدودا ۷۰۰ هزار برگ گذر ویژه صادر شد. همچنین جاده‌ها و مسیرهای منتهی به مرزهای اربعین نیز به شکل پهپادی از نظر ترافیکی کنترل شد.

فرمانده انتظامی کشور همچنین درباره هفته فراجا اظهار کرد: ما در این هفته می‌خواهیم بیشتر به مردم خدمت کنیم. در این هفته با برنامه‌های خود، چه در صداوسیما و چه در قالب‌های دیگر، این خدمات را منعکس خواهیم کرد.

اشتری در پایان گفت: من از مقام معظم رهبری که فرمایشات ایشان در دانشگاه انتظامی بسیار تاثیرگذار و حکیمانه و راهگشا بود، تشکر می‌کنم. همچنین از همکاران خود تقدیر و تشکر می‌کنم که برخی از آن‌ها ماه‌هاست به خانه نرفته‌اند. این یعنی پلیس بیش از گذشته در خدمت مردم است تا آرامش آن‌ها را تامین کند.
https://jahannews.com/vdciv5avqt1az52.cbct.html
jahannews.com/vdciv5avqt1az52.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بی خود این وحشی های بی همه چیز رو فقط با ساچمه پلاستیکی می زنید. آخه کجای دنیا به این وحشی ها رحم می کند؟
Czech Republic
دکتر جهان، الان این توهین محسوب نمیشه؟
....
Iran, Islamic Republic of
خدا این مردان بزرگ حافظ امنیت را در پناه خود حفظ فرماید
Iran, Islamic Republic of

مگر قرار نبود لباس پلیس مجهز به دوربین باشد؟
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم پلیس مرعوب این فضاسازی های رسانه‌ها نشه... .
Iran, Islamic Republic of
در وقت مناسب تصمیم به برخورد با تجمعات غیرقانونی گرفته نشد..
Iran, Islamic Republic of
مطالبات تا محاکمه روحانی و دولت قبل ادامه دارد./
Iran, Islamic Republic of
من مخالف اوباش و هر نوع ظلمی هستم و این غائله نیز یک ظلم آشکار از زخم خوردگان از ایران است که با بزدلی تمام و با استفاده از یه سری اوباش و پادوی بیشعور و مریض داخلی دارند با شعارهای وارونه و دروغین به کشور و مردم به ظلم و شرارت آسیب می زنند..