جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

موزه شکلات استانبول کجاست؟

دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 813464
موزه شکلات در استانبول در واقع یک کارخانه شکلات سازی در ترکیه است که آثار هنری زیبایی با استفاده از شکلات در آن ساخته شده است و خوردنی های زیادی نیز از جنس شکلات دارد.
موزه شکلات استانبول کجاست؟
موزه شکلات در استانبول در واقع یک کارخانه شکلات سازی در ترکیه است که آثار هنری زیبایی با استفاده از شکلات در آن ساخته شده است و خوردنی های زیادی نیز از جنس شکلات دارد.

در این موزه شاهکارهای هنری و قهرمان های داستان های مختلف به صورت مجسمه های شکلاتی ساخته شده اند. این مجسمه های شکلاتی بسیار زیبا هستند و برای همه بازدیدکنندگان بسیار جذاب است. با ما همراه باشید تا با هم بیشتر با موزه شکلات استانبول آشنا شویم و با هم ببینیم که موزه شکلات استانبول و دیدنی های آن چه مواردی هستند.


ماکت های ساخته شده از شکلات

موزه شکلات استانبول یک موزه خوشمزه

چه عاشق شکلات باشید و چه هنر دوست باشید، در هر صورت شیفته موزه شکلات استانبول خواهید شد. تصورش را بکنید که در این موزه در حالی که بو و عطر دلچسب شکلات به مشامتان می رسد، می توانید در کنار آثار هنری قدم بزنید و از جذابیت های هنر و شکلات در کنار هم لذت ببرید. این موزه که برای خانواده ها یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول است، معمولا نظر همه گردشگران با گروه های سنی مختلف را جلب می کند. چرا که تنوع آثار هنری شکلاتی در این موزه بسیار زیاد است و همه مجسمه ها در آن از مجسمه کشتی نوح گرفته تا کاشی کاری های آن، همه و همه از جنس شکلات هستند.

شکلات های خوردنی در موزه شکلات

یکی از جذاب ترین قسمت های موزه شکلات استانبول، آبشار شکلاتی آن است. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما در موزه شکلات استانبول یک آبشار وجود دارد که از آن شکلات سرازیر می شود و شما هم می توانید از آن شکلات نوش جان کنید. باید این را به شما بگوییم که خوردن شکلات از این آبشار شکلاتی تجربه بسیار خاصی است و مطمئنا طعم و مزه این شکلات را هیچ وقت فراموش نخواهید کرد.

البته باید به این موضوع توجه کنید که دست زدن به دیگر مجسمه های شکلاتی در این موزه ممنوع است و شما اجازه ندارید که طعم شکلات آثار هنری دیگر این موزه را بچشید! شما می توانید در تور استانبول از این موزه بازدید کنید.

اگر تا به حال به شهر شگفت انگیز استانبول سفر نکرده اید برای اولین سفر به این شهر سعی کنید سفر حداقل 5 روزه را در نظر داشته باشید تا بتوانید بیشتر تلفیق مدرن و باستان استانبول را نظاره گر باشید. با کمک بهترین تور استانبول با ورود به این شهر می توانید بعد از یک استراحت کوتاه، گشت و گذار خود را در این شهر بی نظیر آغاز نمایید و در کنار کسی که دوستش دارید از رقص رنگ های شاد در کوچه های محلات قدیمی این شهر دیدن کنید و سپس به سمت جاذبه های توریستی استانبول بروید و به تماشای یادگارهای زمان امپراطوری عثمانی بنشینید.

جاذبه های دیدنی موزه شکلات

همان طور که می توانید حدسش را بزنید، همه قسمت ها و بخش های موزه شکلات استانبول جذاب و دیدنی هستند. اما به هر حال، یک سری از بخش های موزه شکلات استانبول شگفت انگیزتر هستند و به نسبت قسمت های دیگر موزه معروف تر شده اند. مثلا یک اتاق به نام اتاق استانبول در موزه شکلات استانبول وجود دارد که آن می توانید مجسمه ها و ماکت های شکلاتی مختلفی مثل پل بسفروس، تراموا نوستالژیک تکسیم، مسجد آبی، مسجد سلیمانیه، برج گالاتا و برج مایدن را از نزدیک ببینید. همچنین یک اتاق به نام اتاق مولانا در این موزه ساخته شده است که در آن مجسمه هایی از درویش ها از جنس شکلات سفید ساخته شده است که در نوع خودشان بسیار خاص هستند. ضمنا یک اتاق از موزه شکلات استانبول به شخصیت های مهم اختصاص داده شده است و شما می توانید در آن نمونه آثار نقاشی هنرمندان بزرگ که از جنس شکلات ساخته شده اند را به چشم ببینید. قسمت خوب ماجرا اینجاست که شما در موزه شکلات استانبول اجازه عکاسی دارید و می توانید خاطرات خوشتان در این موزه را با یک دوربین ثبت کنید.


فضای داخلی موزه شکلات استانبول

زمان بازدید موزه شکلات

موزه شکلات استانبول در 7 روز هفته از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است و معمولا در روزهای آخر هفته شلوغی آن بیشتر از همیشه می شود.

آدرس موزه شکلات استانبول

موزه شکلات استانبول در محله کوزا در منطقه اسن یورت استانبول قرار گرفته است و تاکسی بهترین گزینه برای دسترسی به آن محسوب می شود. اگر هم احیانا در استانبول ماشین شخصی داشتید یا یک ماشین در استانبول اجاره کردید، به راحتی می توانید با جستجوی نام موزه شکلات استانبول (Istanbul Chocolate Museum) در گوگل مپ یا هر اپلیکیشن مسیریابی دیگری، بهترین مسیر را برای دسترسی به آن پیدا کنید.

سخن نهایی

موزه شکلات استانبول یکی از جاهای دیدنی جذاب این شهر است. توصیه می کنیم در هنگام سفر به این شهر علاوه بر بازدید از جاذبه های تاریخی معروف استانبول از این موزه نیز دیدن کنید و طعم شکلات های آن را بچشید.

اگر قصد سفر به سایر شهرهای ترکیه را دارید، شهر ساحلی آنتالیا را به شما پیشنهاد می کنیم. آنتالیا یا همان مروارید مدیترانه و یکی از ایده آل ترین شهرها برای تفریح و گردش  در جنوب غربی ترکیه می باشد. این شهر زیبا با طبیعتی فوق العاده، سواحل فیروزه ای مملو مکان های دیدنی آنتالیا از جمله آثار باستانی، درختان نخل و بنادر زیبا، خانه های قدیمی و خیابان های کم عرض و زیبا معروف می باشد. شهر آنتالیا سالانه میزبان میلیون ها گردشگر مشتاق می باشد. برای رزرو تور آنتالیا می توانید با مهرپرواز تماس بگیرید.

همچنین تور ازمیر می تواند یکی از گزینه های شما برای سفر به ترکیه باشد زیرا اطراف ازمیر شهرهای زیبای زیادی وجود دارد و با طی کردن فاصله کوتاهی می توانید از آن ها که هر کدا م جذابیت خود را دارند بازدید کنید.

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تور ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفرهای ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای خارجی و داخلی می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:
www.mehrparvaz.com
https://jahannews.com/vdcd9s0joyt0fo6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd9s0joyt0fo6.2a2y.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *