دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

انواع نورپردازی با پروژکتور ال ای دی و کاربرد آن

پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 812355
وقتی صحبت از نورپردازی و تأمین روشنایی اماکن بزرگ می‌شود اولین چراغی که به ذهن نورپردازان می‌آ؛ید پروژکتورها هستند.
انواع نورپردازی با پروژکتور ال ای دی و کاربرد آن
وقتی صحبت از نورپردازی و تأمین روشنایی اماکن بزرگ می‌شود اولین چراغی که به ذهن نورپردازان می‌آ؛ید پروژکتورها هستند. پروژکتورها سهم عظیمی در روشنایی مکان‌های وسیع از بزرگترین ورزشگاه ها و استادیوم ها گرفته تا استخرها، فروشگاه ها و فضاهای کوچک حیاط و باغ را دارند. از پروژکتورها برای سه مدل نورپردازی عمومی، تزئینی و امنیتی می‌توان استفاده کرد که در ادامه یک به یک به آنها خواهیم پرداخت، اما قبل از هر چیز بگذارید نگاهی بیاندازیم به پروژکتورهای ال ای دی و تفاوت ها و مزیت‌های آنها نسبت به پروژکتورهای قدیمی متال هالید و سدیمی.
 
برخی از مزایای پروژکتور ال ای دی نسبت به پروژکتور قدیمی به شرح زیر است:
  • مهم‌ترین مزین و بارزترین آن، مصرف بسیار کمتر انرژی در پروژکتور ال ای دی  نسبت به پروژکتور قدیمی است. پروژکتور ال ای دی  تا 80 درصد مصرف برق کمتری دارد.

    به دلیل حرارت تولیدی بسیار کمتر و مصرف کمتر برق، طول عمر پروژکتور ال ای دی  بسیار بیشتر و هزینه‌ی نگهداری و تعمیر آن بسیار کمتر از پروژکتور قدیمی و سنتی است.

    در پروژکتورهای ال ای دی شما می‌توانید زاویه و شدت نور تابشی و حتی رنگ آن را کنترل کنید و مطابق دلخواه تنظیم کنید.
    با توجه به تکنولوژی بسیار پیشرفته‌تر پروژکتور ال ای دی  نسبت به پروژکتورهای متال هالید و سدیمی قدیمی، کیفیت نور پروژکتور ال ای دی  به مراتب بیشتر از نور تولیدی پروژکتورهای قدیمی می‌باشد.

  1. نورپردازی عمومی یا سراسری با استفاده از پروژکتور ال ای دی:
    رایج‌ترین کاربرد پروژکتورهای ال ای دی نورپردازی عمومی یا به اصطلاح امبینت فضاهای وسیع است. از استادیوم‌ها و اماکن ورزشی گرفته تا کارخانجات و سوله‌های صنعتی برای تأمین نور عمومی یکدست و با کیفیت از پروژکتور ال ای دی  استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از  پروژکتور ال ای دی به دلیل قدرت منبع نوری و رفلکتورهای آن، فضای بیشتری را با استفاده از تعداد کمتر چراغ نسبت به انواع دیگر چراغ روشن کنید و از این جهت خرید پروژکتور LED بهترین گزینه برای نورپردازی فضاهای بزرگ نظیر انبار و باغ است تا روشنایی یکدستی در آن تامین کنید.

    نورپردازی امنیتی به وسیله پروژکتور ال ای دی:
    امروزه دوربین‌های مداربسته تبدیل به بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما شده و مکان‌های مختلف برای تأمین امنیت خود از این دوربین‌ ها استفاده می‌کنند. یک نور و روشنایی با کیفیت اولین شرط برای ضبط تصاویر دقیق و واضح توسط این دوربین‌ها است. پروژکتور LED مکمل خوبی برای سیستم‌های امنیتی خانه‌های ماست. نور با کیفیت این پروژکتورها به دوربین‌های مداربسته کمک می‌کنند تا تصاویر بهتر و باکیفیت‌تری را ضبط کنند. همچنین استفاده سنسورهای حرکتی به همراه این پروژکتورها باعث می‌شود تا هیچ حرکت مشکوکی از نظر شما دور نماند.

    نورپردازی دکوراتیو و تزئینی با استفاده از پروژکتور ال ای دی:
    اماکن فرهنگی و تاریخی بسیاری برای نورپردازی فضاهای تاریخی و هنری خود از پروژکتور ال ای دی استفاده می‌کنند. قابلیت انتخاب رنگ نور و تنظیم شدت و جهت نور همانطور که پیشتر اشاره شد دلیل استفاده‌ی این فضاها از پروژکتور ال ای دی است.
چند مثال کاربردی از فضاهایی که پروژکتور ال ای دی در تأمین روشنایی آن‌ها نقض اصلی را ایفا می‌کند:
  • روشنایی محوطه و معابر عمومی با پروژکتور ال ای دی:
    یکدست و پایدار بودن روشنایی در اماکن عمومی در کنار نیاز با کاهش هزینه‌ها با کاهش مصرف انرژی از جمله عواملیست که پروژکتور ال ای دی را تبدیل به انتخاب اول بسیاری از متولیان شهری برای نورپردازی معابر و اماکن عمومی کرده است.

    نورپردازی سالن‌های ورزشی به کمک پروژکتور ال ای دی:
    از جمله مسائلی که در بحث روشنایی سالن‌ها و اماکن ورزشی اهمیت دارد، تهیه چراغی با طول عمر بالا و هزینه نگهداری و تعمیر پایین به همراه نور بدون خیرگی یا چشمک برای راحتی و آرامش ورزشکاران و تماشاچیان است. پروژکتور ال ای دی تولید شده توسط برندهای معتبر نور بدون فلیکر و چشمک دارد و می‌تواند خیالتان را از بابت طول عمر چراغ راحت کند.

    روشنایی بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی با استفاده از پروژکتور ال ای دی:
    یک نور باکیفیت و با شاخص نمود رنگ بالا مهم‌ترین عامل برای دیده شدن بهتر و دقیق‌تر رنگ‌ها و طرح‌های گرافیکی کار شده بر روی بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی است.یک پروژکتور ال ای دی با شاخص نمود رنگ بالا بهترین گزینه برای برآورده کردن همچین نیازی است.

    روشنایی اماکن صنعتی و سوله‌ها با استفاده از پروژکتور ال ای دی:
    سوله‌ها و فضاهای صنعتی اغلب محیط های وسیعی هستند که نورپردازی و تأمین روشنایی آنها نیازمند بکارگیری ادوات روشنایی بسیاری است بنابراین روشنایی آن­ها باید به گونه‌­ای باشد که هم نور به اندازه کافی برای بینایی و تشخیص کالاها و انجام امور کافی باشد و هم از نظر هزینه‌­ای کاملا بصرفه باشد. پروژکتور ال ای دی به خوبی از پس این وظیفه بر می‌آ‌ید و در کنار تأمین یک نور عمومی با کیفیت و یکدست با مصرف بسیار پایین در هزینه‌‌های عمومی صرفه‌جویی می‌کند.
در انتها لازم است اشاره کنیم اگرچه فناوری پروژکتور ال ای دی به‌روز و به صرفه است اما در هنگام خرید  پروژکتور مورد نظرتان علاوه بر دارا بودن مشخصات فنی شفاف و کیفیت بالای قطعات، گارانتی مناسبی نیز داشته باشد.

منبع: ecowat.com
https://jahannews.com/vdcbs5bwsrhb8fp.uiur.html
jahannews.com/vdcbs5bwsrhb8fp.uiur.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *