کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انواع نورپردازی با پروژکتور ال ای دی و کاربرد آن

24 شهريور 1401 ساعت 11:23

وقتی صحبت از نورپردازی و تأمین روشنایی اماکن بزرگ می‌شود اولین چراغی که به ذهن نورپردازان می‌آ؛ید پروژکتورها هستند.


وقتی صحبت از نورپردازی و تأمین روشنایی اماکن بزرگ می‌شود اولین چراغی که به ذهن نورپردازان می‌آ؛ید پروژکتورها هستند. پروژکتورها سهم عظیمی در روشنایی مکان‌های وسیع از بزرگترین ورزشگاه ها و استادیوم ها گرفته تا استخرها، فروشگاه ها و فضاهای کوچک حیاط و باغ را دارند. از پروژکتورها برای سه مدل نورپردازی عمومی، تزئینی و امنیتی می‌توان استفاده کرد که در ادامه یک به یک به آنها خواهیم پرداخت، اما قبل از هر چیز بگذارید نگاهی بیاندازیم به پروژکتورهای ال ای دی و تفاوت ها و مزیت‌های آنها نسبت به پروژکتورهای قدیمی متال هالید و سدیمی.
 

برخی از مزایای پروژکتور ال ای دی نسبت به پروژکتور قدیمی به شرح زیر است:
  1. نورپردازی عمومی یا سراسری با استفاده از پروژکتور ال ای دی:
    رایج‌ترین کاربرد پروژکتورهای ال ای دی نورپردازی عمومی یا به اصطلاح امبینت فضاهای وسیع است. از استادیوم‌ها و اماکن ورزشی گرفته تا کارخانجات و سوله‌های صنعتی برای تأمین نور عمومی یکدست و با کیفیت از پروژکتور ال ای دی  استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از  پروژکتور ال ای دی به دلیل قدرت منبع نوری و رفلکتورهای آن، فضای بیشتری را با استفاده از تعداد کمتر چراغ نسبت به انواع دیگر چراغ روشن کنید و از این جهت خرید پروژکتور LED بهترین گزینه برای نورپردازی فضاهای بزرگ نظیر انبار و باغ است تا روشنایی یکدستی در آن تامین کنید.

    نورپردازی امنیتی به وسیله پروژکتور ال ای دی:
    امروزه دوربین‌های مداربسته تبدیل به بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما شده و مکان‌های مختلف برای تأمین امنیت خود از این دوربین‌ ها استفاده می‌کنند. یک نور و روشنایی با کیفیت اولین شرط برای ضبط تصاویر دقیق و واضح توسط این دوربین‌ها است. پروژکتور LED مکمل خوبی برای سیستم‌های امنیتی خانه‌های ماست. نور با کیفیت این پروژکتورها به دوربین‌های مداربسته کمک می‌کنند تا تصاویر بهتر و باکیفیت‌تری را ضبط کنند. همچنین استفاده سنسورهای حرکتی به همراه این پروژکتورها باعث می‌شود تا هیچ حرکت مشکوکی از نظر شما دور نماند.

    نورپردازی دکوراتیو و تزئینی با استفاده از پروژکتور ال ای دی:
    اماکن فرهنگی و تاریخی بسیاری برای نورپردازی فضاهای تاریخی و هنری خود از پروژکتور ال ای دی استفاده می‌کنند. قابلیت انتخاب رنگ نور و تنظیم شدت و جهت نور همانطور که پیشتر اشاره شد دلیل استفاده‌ی این فضاها از پروژکتور ال ای دی است.
چند مثال کاربردی از فضاهایی که پروژکتور ال ای دی در تأمین روشنایی آن‌ها نقض اصلی را ایفا می‌کند: در انتها لازم است اشاره کنیم اگرچه فناوری پروژکتور ال ای دی به‌روز و به صرفه است اما در هنگام خرید  پروژکتور مورد نظرتان علاوه بر دارا بودن مشخصات فنی شفاف و کیفیت بالای قطعات، گارانتی مناسبی نیز داشته باشد.

منبع: ecowat.com


کد مطلب: 812355

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/812355/انواع-نورپردازی-پروژکتور-ال-دی-کاربرد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com