شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

گروه خونی موثر در سکته مغزی

سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۳۰
کد مطلب: 811886
گروه خونی در سکته مغزی افراد بالای ۶۰ سال موثر است.
گروه خونی موثر در سکته مغزی
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، به نقل از پایگاه اینترنتی آی ۲۴ نیوز در سال ۲۰۲۰، نزدیک به ۳.۵ میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر سکته مغزی جان خود را از دست داده اند.
 
مطالعات جدید نشان می‌دهد فردی با گروه خونی "A" در سن بالای شصت سال بیشتر از فردی با گروه خونی "O" در معرض سکته مغزی قرار دارد.

این مطالعه که چهارشنبه در مقاله‌ای در نشریه نورولوژی منتشر شد، ۴۸ مطالعه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد که شامل تقریباً ۱۷ هزار نفری بود که دچار سکته مغزی شده بودند و بیش از ۵۷۰ هزار نفر که هرگز سکته نکرده بودند.

در این مقاله آمده است متا آنالیز ما مشخصات ژنتیکی افراد را بررسی کرد و ارتباطی بین گروه خونی و خطر سکته اولیه پیدا کرد.

دکتر میچل و تیم تحقیقاتی او از دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند، ارتباط بالقوه بین گروه خونی و خطر سکته مغزی را بررسی کردند.

آن‌ها در مطالعات خود دریافتند از میان همه گروه‌های خونی افراد با گروه خونی "A" در سن بالای شصت سال با خطر بیشتر سکته مغزی مواجه هستند.

محققان شرکت کنندگان را بر اساس گروه خونی تقسیم کردند و آن را با وضعیت سکته مغزی متشکل از سکته زودهنگام، سکته دیرهنگام و بدون سکته مقایسه کردند.

بر اساس گزارش انجمن قلب آمریکا، در سال ۲۰۲۰، نزدیک به ۳.۵ میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر سکته مغزی جان خود را از دست دادند.

مارک گلدوین رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند تاکید کرد باید این تحقیقات ادامه یابد. وی گفت این مطالعه سؤال مهمی را مطرح می‌کند که نیاز به بررسی بیشتر در مورد اینکه چگونه گروه خونی از پیش تعیین شده ژنتیکی ما ممکن است در خطر اولیه سکته مغزی نقش داشته باشد، دارد.
https://jahannews.com/vdcjoveomuqevoz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjoveomuqevoz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *