شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

مقاومت به انسولین در افزایش فشار خون نوجوانان

پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۳۹
کد مطلب: 811407
سفتی شریان باعث افزایش فشار خون در نوجوانان از طریق مقاومت به انسولین می‌شود.
مقاومت به انسولین در افزایش فشار خون نوجوانان
به گزارش جهان نيوز به نقل از همشهری آنلاین، مقاله‌ای که در Frontiers in Cardiovascular Medicine منتشرشده است نتیجه می‌گیرد، در جمعیت جوان سفتی شریان، یک عامل خطر است و به‌طور غیرمستقیم فشار خون را از طریق افزایش مقاومت به انسولین افزایش می‌دهد، اما از طریق افزایش چربی بدن نیست.
 
یک تلاش جهانی با هدف غربالگری، شناسایی و تشخیص زودهنگام فشار خون بالا وجود دارد تا از این "بیماری قاتل خاموش" و عواقب آن در زندگی اولیه جلوگیری شود.

اطلاعات در مورد مسیرهایی که از طریق آن فشار خون حتی در جمعیت‌های با وزن طبیعی که از نظر بدنی فعال هستند و سبک زندگی سالمی دارند، کامل نیست.
 
اما به خوبی شناخته‌شده که چاقی خطر ابتلا به فشار خون را افزایش می‌دهد.
 
محققان اخیراً نشان داده‌اند سفتی شریان، که به‌عنوان یک عامل خطر علت فشار خون در بزرگسالان شناخته شده است، در جمعیت جوان نیز مؤثر است.

سفتی شریان همچنین ممکن است باعث افزایش مقاومت به انسولین در نوجوانان و بزرگسالان شود.

متأسفانه، آزمایش‌های بالینی برای کاهش سفتی شریان در بزرگسالان امیدوارکننده نبوده است و آزمایش‌های بالینی در جمعیت جوان در حال انجام است.

در مطالعه جدید ، محققان بررسی کردند که آیا سفتی شریان باعث افزایش فشار خون از طریق افزایش چربی بدن یا مقاومت به انسولین در یک جمعیت نوجوان با وزن طبیعی می‌شود یا خیر.

بررسی مذکور به این دلیل است که آزمایش های بالینی در جمعیت جوان نشان داده که مداخله در سبک زندگی می‌تواند چربی بدن و مقاومت به انسولین را کاهش دهد.

بنابراین ، اگر سفتی شریان به طور غیرمستقیم فشار خون را از طریق هر یک از این مسیر‌ها افزایش دهد، از نظر بالینی می‌توان آن مسیر را قطع کرد.

محقق اندرو آگباجه می‌گوید : ما دریافتیم که سفتی شریان به طور غیرمستقیم فشار خون را در نوجوانی از طریق مسیر مقاومت به انسولین افزایش می‌دهد.

با این وجود جای تعجب است که افزایش چربی بدن مسیری نیست که از طریق آن سفتی شریانی باعث افزایش فشار خون در این جمعیت عمومی از نوجوانان شود.

تا زمانی که نتایج حاصل از آزمایش‌های بالینی در مورد کاهش سفتی شریان در نوجوانان در دسترس نباشد، ممکن است برای پزشکان اطفال و کارشناسان بهداشت عمومی مهم باشد که بر انتخاب سبک زندگی سالم تمرکز کنند که مقاومت به انسولین را کاهش می‌دهد و در نتیجه فشار خون را کاهش می‌دهد.

افزایش فعالیت بدنی ، کاهش زمان استفاده از نمایشگر‌ها، ترک سیگار یا استعمال دخانیات ، کاهش مصرف نمک و شکر ، افزایش سهم سبزیجات و فیبر رژیم غذایی و داشتن خواب مطلوب روزانه از انتخاب‌های سبک زندگی سالم هستند.
https://jahannews.com/vdciuzavyt1az52.cbct.html
jahannews.com/vdciuzavyt1az52.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *