يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

چگونه با موبایل خلافی ماشین بگیریم

دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب: 811341

طبق آخرین آمارها، بیش از 80درصد جمعیت ایران از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند.

این آمار نشان می‌دهد که اینترنت و گوشی‌های هوشمند در همه ابعاد زندگی انسان‌ها نفوذ کرده است و روز‌به‌روز فراگیرتر می‌شود. مالکان خودرو نیز همواره به دنبال روش‌هایی ساده و غیرحضوری برای عرضه خدمات مربوط به خودرو هستند. سوالی که برای بسیاری از این افراد پیش می‌آید این است که چگونه با موبایل خلافی ماشین بگیریم؟ روش‌های متعددی برای این کار وجود دارد که در این مقاله تعدادی از کابردی‌ترین آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. با مطالعه مطلب پیش رو،‌ دیگر نیازی به مراجعه حضوری و انتظار در صف‌های طولانی برای پرداخت خلافی خودرو نخواهید داشت.

سایت راهور 120؛ روشی آفلاین برای استعلام خلافی خودرو
در پاسخ به سوال‌هایی از قبیل «چگونه خلافی ماشین را از اینترنت بگیریم؟» یا «چگونه با موبایل خلافی ماشین بگیریم؟» باید بگوییم که اولین راه برای استعلام خلافی خودرو رایگان با استفاده از موبایل، مراجعه به سایت راهور 120 است. با وارد کردن بارکد درج شده در پشت کارت یا روی سند خودرو، به‌راحتی می‌توانید نسبت به استعلام خلافی ماشین اقدام کنید. البته این استعلام آفلاین انجام می‌شود و فقط میزان خلافی تا تاریخ مندرج در سایت را به شما نشان می‌دهد. این تاریخ معمولا مربوط به 4 یا 5 روز پیش است. این مسئله یکی از بزرگ‌ترین ایرادهای سایت راهور پلیس محسوب می‌شود؛ زیرا بسیاری از افراد به دنبال خلافی به‌روز هستند و اغلب از این روش استقبال نمی‌کنند.

ثبت‌نام برای دریافت پیامک خلافی ماشین؛ راهکاری کاربردی اما وقت‌گیر
شاید روشی که قصد معرفی آن را داریم، برای بسیاری از افراد ناشناخته باشد. برای گرفتن خلافی خودرو با موبایل می‌توانید به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کرده و شماره تلفن خود را در سیستم ثبت کنید. این روش که سیستم پیامک جرایم دوربینی نام دارد، برای جلوگیری از جریمه دیرکرد طراحی شده است. پیامک خلافی ماشین به شماره شما ارسال می‌شود تا در اسرع وقت آن‌ها را پرداخت کرده و از بروز مشکل‌های احتمالی جلوگیری کنید. البته این روش بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی دارد و به دلیل ثبت‌نام حضوری آن، معمولا مورد استقبال دارندگان خودرو قرار نمی‌گیرد. شما می‌توانید برای استعلام و پرداخت بسیاری از موارد مرتبط با خودرو به صورت غیرحضوری و اینترنتی اقدام کنید. برای مثال اگر قصد پرداخت مالیات ماشینتان را داشته باشید، این کار به‌راحتی از طریق سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو امکان‌پذیر است؛ اما هنوز امکان ثبت شماره تلفن به‌صورت آنلاین و پیامکی در سرویس پیامک جرایم دوربینی، وجود ندارد.
 
استعلام خلافی خودرو با کد USSD، روشی بدون امکان پرداخت مستقیم
استفاده از کد USSD، یکی دیگر از روش‌های گرفتن خلافی خودرو با گوشی موبایل است. سوال اینجاست که باید با چه کدی خلافی ماشین بگیریم؟ گوشی موبایل خود را بردارید و کد دستوری #۱۱۰* را شماره‌گیری کنید. تعدادی گزینه به شما نمایش داده می‌شود. در ابتدا گزینه خدمات راهور و پس از آن گزینه خلافی خودرو را انتخاب کنید. در این مرحله باید کد VIN خودرو که در پشت یا روی کارت ماشین درج شده است را داخل باکس وارد کنید. خلافی خودرو به شما نمایش داده خواهد شد و همچنین مالک خودرو امکان پرداخت مستقیم خلافی را نخواهد داشت. متاسفانه مدتی است که این روش در حال به‌روزرسانی است و فعلا امکان مشاهد خلافی خودرو را نخواهید داشت اما می‌توانید پس از به‌روزرسانی از این روش برای مشاهده خلافی خودرو استفاده کنید.
 

پیامک؛ مشاهده خلافی خودرو بدون نیاز به اینترنت
در صورتی که هنوز پاسخ مناسبی برای سوال «چگونه با موبایل خلافی ماشین بگیریم»،‌ پیدا نکرده‌اید، راه دیگری را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. اگر به اینترنت دسترسی ندارید، اصلا جای نگرانی نیست. شما می‌توانید با استفاده از پیامک، اقدام به استعلام خلافی خودرویتان کنید. کد ۱۷ رقمی VIN را به شماره 1101202020 پیامک کنید و سپس با پرداخت مبلغ 350 تومان می توانید خلافی خودرویتان را مشاهده کنید. در این روش نیز فقط امکان استعلام خلافی وجود دارد و مالک خودرو باید از سایر روش‌ها برای پرداخت خلافی استفاده کند.

برای جلوگیری از جریمه باید کلیه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید. برای مثال می‌توانید با مراجعه به سایت تهران من از محدوده‌های طرح ترافیک مطلع شوید و همچنین مجوز تردد در این محدوده‌ها را خریداری کنید. همچنین با پرداخت بدهی تهران من نیز می‌توانید نسبت به استعلام و پرداخت خلافی اقدام کنید؛ اما این سایت بدلیل کندی در بیشتر مواقع از دسترس خارج است. در بخش بعدی ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو با استفاده از موبایل را به شما معرفی خواهیم کرد تا در پاسخ به سوال با چه برنامه ای خلافی ماشین بگیریم، جواب قانع‌کننده‌ای داشته باشید.

آیتول؛ بهترین و سریع‌ترین راه برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو با موبایل
ساده‌ترین پاسخ به سوال چگونه با موبایل خلافی ماشین بگیریم، استفاده از سایت یا اپلیکیشن آیتول است. برای گرفتن خلافی ماشین با شماره پلاک از اینترنت، کافی است وارد سایت آیتول شوید. با ارائه کمترین اطلاعات می‌توانید به‌راحتی ریز خلافی ماشین را مشاهده و آن را پرداخت کنید. استعلام خلافی خودرو با کد ملی به تنهایی امکان‌پذیر نیست و حتما به شماره پلاک نیز نیاز دارید. با مراجعه به سایت آیتول خلافی خودروی خود را به‌آسانی پرداخت کنید.

سامانه جامع خودروی من آیتول علاوه‌بر خدمات خلافی خودرو، امکانات بسیاری در اختیار دارندگان وسایل نقلیه قرار می‌دهد. با ورود به سایت itoll.ir، کلیه این خدمات از قبیل خرید و تمدید بیمه شخص ثالث و بدنه از برترین شرکت‌های بیمه‌، استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی،‌ خرید و فروش ماشین، خدمات تعمیر در محل و بسیاری موارد دیگر را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 89518010-021 تماس بگیرید.
 
https://jahannews.com/vdcfjydcyw6dyma.igiw.html
jahannews.com/vdcfjydcyw6dyma.igiw.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *