شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر تهران شتاب گرفت

پنجشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 810186
اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر تهران شتاب گرفته است. عضو شورای شهر پایتخت می‌گوید؛ اندازه 4 سال گذشته در سال جاری فعالیت‌های عمرانی خواهیم داشت. شهردار تهران هم اعلام کرد؛ شنبه هر هفته یک پروژه بزرگ شهری افتتاح می‌شود.
اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر تهران شتاب گرفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ابتدای هفته گذشته علیرضا زاکانی شهردار تهران خبر از شروع شنبه‌های امید و افتخار داد. وی اعلام کرد: با یاری و لطف خداوند از این به بعد هر شنبه تا دهه فجر افتتاح پروژه های بزرگ مقیاس شهری را خواهیم داشت که برخی از این پروژه ها جزو آرزوهای مدیریت شهری در سال های گذشته بوده است.

بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری خاورمیانه در نخستین شنبه امید و افتخار
در نخستین شنبه امید و افتخار پایانه زیرزمینی اکباتان افتتاح شد این پایانه پس از گذشت ۱۴ سال از زمان شروع عملیات اجرایی آن به عنوان بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری به بهره برداری رسمی رسید.

این پایانه امکان بهره‌مندی شبکه راه‌آهن ریلی پایتخت در سرویس‌دهی خط 4 مترو تهران را نیز فراهم کرد و در این پارکینگ 21 خط ریلی تعبیه شده و از نکات بارز طراحی این سازه امکان ایجاد دهانه‌های بزرگ به ابعاد 33 متر با استفاده از اسکلت فلزی، جهت نصب سوزن و ایجاد انشعاب‌های مختلف برای هدایت قطارها به هر یک 21 خط ریلی است.این پارکینگ علیرغم اینکه در محدوده مسکونی شهرک اکباتان واقع شده ولی ساخت آن به صورت زیرزمینی طراحی تا کمترین مزاحمت را برای اهالی منطقه و حداقل آسیب را برای منظر شهری داشته باشد.

زیرزمینی بودن سازه پارکینگ این اجازه را می‌دهد تا از سطح فوقانی آن برای ایجاد فضای سبز و یک پلازای مدرن شهری استفاده شود.این پارکینگ با وسعت 7 هکتار در ضلع غربی بزرگراه شهید ستاری و محدوده شمال ایستگاه مترو اکباتان واقع شده است.

آغاز تکمیل پروژه بزرگراه یادگار امام (ره) در دومین شنبه امید و افتخار
حالا با نزدیک شدن به دومین هفته از آغاز شنبه‌های امید و افتخار شهرداری تهران اعلام کرد؛ آیین کلنگ‌زنی پروژه تکمیل بزرگراه یادگار امام (ره) پنجم شهریور با حضور شهردار تهران و برخی از اعضای شورای ششم پایتخت برگزار می‌شود.

گره ترافیکی غرب تهران تسهیل می‌شود
سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه 9 تهران در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: 
بزودی پروژه‌های بزرگ و تاثیرگذاری در منطقه ۹ آغاز می شود که به ثمر نشستن آنها باعث بهبود کیفیت زندگی شهروندان غرب پایتخت خواهد شد.  

وی افزود: پس از مذاکرات و تفاهم با معارضین شنبه هفته آینده با حضور شهردار تهران، پروژه شاخه غربی یادگار امام(ره) از پادگان جی کلنگ زنی خواهد شد و انشاالله با تامین اعتبار مورد نیاز که بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان است، بخش مهمی از گره ترافیکی غرب تهران رفع خواهد شد.

مرتضوی بیان داشت:با اجرای این پروژه از مسیر بزرگراهی، میدان فتح به آزادراه تهران ـ ساوه متصل می‌شود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به ضرورت ادامه ساخت بزرگراه یادگار امام (ره) از محله امامزاده عبدالله (ع) در منطقه 9 تهران گفت: این بزرگراه با پیگیری شهرداری در حال راه اندازی است.

چمران ابراز داشت: این بزرگراه باید 3 لاین شود تا یک قسمت مستقیما به بزرگراه خلیج فارس مرتبط شود و یک لاین به میدان فتح و جاده ساوه منتهی شود.  لاین دیگر به صورت بلوار به میدان 9 دی مرتبط می شود که هر سه کارگشا هستند و که متاسفانه در سال‌های قبل نیمه تمام مانده است وخوشبختانه اقدامات خوبی اکنون آغاز شده و ان شاالله شهروندان از تکمیل این پروژه بزودی بهره مند می‌شوند.

عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، در مورد پروژه ساخت ادامه یادگار امام (ره) و تعیین تکلیف معارضین این پروژه با بیان اینکه این پروژه سه معارض اصلی دارد، اظهار داشت: زمین معارض وزارت دفاع را خریداری کردیم و حل شد؛ اما با وزارت آموزش و پرورش و ارتش با پیچیدگی همراه شد که خوشبختانه گره گشایی هایی صورت گرفت.

شعبانی با بیان اینکه ادامه یادگار امام (ره) از سمت غرب حرکت می‌کند، از میدان جی به میدان فتح و از این میدان به بزرگراه فتح می‌رسد، افزود: در ادامه این پروژه از بزرگراه فتح به خیابان ساسان رسیده و از آنجا حرکت کرده و به بزرگراه شهید برورجردی می‌رسد و به بزرگراه آزادگان نیز متصل می‌شود.

معاون شهر دار تهران در مورد زمان تکمیل این پروژه نیز گفت: بزرگراه بروجردی که در ادامه این مسیر است در حال تکمیل بوده و تا سال آینده تمام می‌شود و بزرگراه یادگار امام (ره) نیز پیمانکار در میدان فتح در حال تجهیز کارگاه است و در حال آغاز پروژه اجرایی است.

وی در مورد اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس در تهران نیز با رد شائبه متوقف شدن اجرای پروژه‌های محله محور گفت: این پروژه‌ها در سطح محلات اجرایی می‌شود و شائبه‌ها در مورد متوقف شدن اجرا و تکمیل پروژه‌ها صحت ندارد.

اندازه 4 سال گذشته فعالیت‌های عمرانی خواهیم داشت
 حجت الاسلام محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران درباره انجام پروژه‌های عمرانی تهران اظهارداشت: بودجه پروژه‌های ترافیک عمرانی برای سال 1401 بسیار خوب بسته شد و 36 درصد از بودجه مربوط به معاونت عمرانی و حمل و نقل است که این میزان بودجه بیش از 18 هزار میلیارد بوده  است.

وی بیان داشت"قطعاً‌ اتفاقات بسیار خوبی در سطح شهر ایجاد خواهد شد که بسیار ملموس است. همچنین اگر تبصره‌های بودجه نیز محقق شود فعالیت‌هایی را شاهد خواهیم بود که 4 سال اخیر آن را ندیده بودیم و ان‌شاءالله در سال 1401 اندازه 4 سال گذشته فعالیت‌های عمرانی خواهیم داشت.اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و پروژه‌هایی که در دوره‌های گذشته آغاز شده و به سرانجام نرسیده قطعا در اولویت قرار دارد.

شتاب اجرای پروژه‌های عمرانی در پایتخت
به نظر می‌رسد اجرای پروژه‌های عمرانی در پایتخت شتاب گرفته است. پروژه‌ها یکی پس از دیگری به بهره برداری می‌رسد و شهردار تهران هم خبر داده که شنبه هر هفته یک پروژه بزرگ عمرانی افتتاح می‌شود و خدمت رسانی به شهروندان سرعت می‌گیرد. در گام نخست پایانه اکباتان و در دومین گام تکمیل بزرگراه یادگار امام (ره) مد نظر قرار گرفت و تا دهه فجر پروژه‌های دیگر مانند تکمیل مترو تهران ـ پرند را خواهیم داشت و اکنون باید منتظر ماند و دید تهران چگونه با تحولات بزرگ شهری همراه و ام القری جهان اسلام می‌شود.
https://jahannews.com/vdcbwgbw0rhb88p.uiur.html
jahannews.com/vdcbwgbw0rhb88p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
درود بر شهردار با کفایت تهران که مانند تانک مشکلات را از سر راه بر می دارد....