جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

راهنما خرید لپ تاپ رندرینگ ارزان و باکیفیت

شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 809574

گاهی پیشنهادهای جذابی وجود دارد که نمی‌توان از آنها به آسانی گذشت. مثلا اغلب انیمیشن سازان به دنبال سیستمی قدرتمند و ارزان قیمت هستند، اما سراغ لپ تاپ استوک می‌روند. یکی از دلایل آن عدم شناخت جنس استوک است. در ادامه قصد داریم تا حداقل سیستم مورد نیاز رندرگیری را مشخص کنیم. سپس به مزیت خرید لپ تاپ‌های استوک و عوامل موثر بر قیمت لپ تاپ استوک بپردازیم.

لپ تاپ استوک چیست؟
شاید در ابتدا با شنیدن کلمه لپ تاپ استوک، یاد لپ تاپ کارکرده دست دوم از رده خارج شده بیفتید و با خودتان فکر کنید که این دستگاه ها به هیچ وجه ارزش خرید ندارند. اگر شما از لپ تاپ استوک این تصور را دارید باید بگوییم کاملا در اشتباه هستید.

در کشورهای اروپایی و آمریکا به خریداران لپ تاپ چند هفته فرصت تست می‌دهند و اگر آن سیستم نتوانست نیازهای کاربر را برآورده کند و یا با سلیقه آن ها مغایرت داشت افراد می‌توانند لپ تاپ‌ها را پس بدهند. همچنین در نمایشگاه‌های مختلف کمپانی‌های معتبر سعی در نمایش محصولات و معرفی تکنولوژی‌های جدید خود دارند و لپ تاپ‌ها در آن نمایشگاه روشن و مورد استفاده قرار می‌گیرد.


محصولات بازگشتی توسط مشتریان و سیستم‌های مورد استفاده در نمایشگاه‌ها که از حالت آکبند خارج شده‌اند، به عنوان لپ تاپ‌های استوک شناخته می‌شوند و توسط این شرکت‌ها به کشورهایی که متقاضی این سیستم‌ها هستند ارسال می‌شوند.

چرا لپ تاپ استوک را پیشنهاد می‌دهیم؟
خرید لپ تاپ رندر استوک بسیار به‌صرفه خواهد بود. یک) کیفیت لپ تاپ‌هایی که بر اساس استاندارد اروپا و آمریکا ساخته شده‌اند قابل مقایسه با کیفیت لپ تاپ‌‌های ساخته شده برای آسیا نیست. دو) شما به سخت افزار قدرتمند نیاز دارید، اگر بخواهید لپ تاپ تازه تهیه کنید باید هزینه‌ی زیادی بپردازید. در حالی که با بودجه‌ای حدود نصف تا دو-سوم قادر خواهید بود لپ تاپی تهیه کنید که کانفیگ قابل قبولی دارد. سه) امکاناتی مانند قابلیت ارتقا، تامین آسان قطعات و تنوع مدل تنها بخشی از مزیت‌های خرید لپ تاپ استوک است.

حال به سوالی پاسخ خواهیم داد که مشخص می‌کند چرا قیمت لپ تاپ های مخصوص رندر بالاست.

حداقل سیستم مورد نیاز برای کارهای رندر، تدوین و انیمیشن سازی
قبل از پرداختن به بررسی‌های سخت افزاری باید ببینیم که چه نرم افزارهایی بیشتر استفاده می‌شوند.

نرم افزارهای طراحی و نقشه کشی
اغلب کارهای طراحی با نرم افزارهایی نظیر AutoCAD و 3D MAX صورت می‌گیرد. به این دلیل که آموزش‌های فراوان در سطح وب وجود دارد و کار کردن با این نرم افزارها بسیار راحت است، معمولا نسبت به سایر برنامه‌ها ترجیح داده می‌شوند. در جدول پایین به بررسی حداقل سیستم مورد نیاز این نرم افزارهای اشاره می‌کنیم.
 
سیستم مورد نیاز اتوکد تری دی مکس
پردازنده پردازنده اینتل یا ای ام دی دو هسته‌ای با حداقل فرکانس کاری ٢ گیگا هرتز پردازنده اینتل یا ای ام دی چند هسته‌ای با حداقل فرکانس کاری ٢ گیگا هرتز
مقدار رم ٨ گیگ (١٦ گیگ پیشنهاد شده است) ٤ گیگ (٨ گیگ پیشنهاد شده است)
حافظه مورد نیاز ٢٠ گیگا بایت ٢٠ گیگا بایت
کارت گرافیک کوادرو یا رادئون با حافظه مجزا یک گیگا بایت کوادرو یا رادئون با حافظه مجزا یک گیگا بایت
 
 






 

نرم افزارهای طراحی صنعتی
نرم افزارهای CATIA ویا Solid Works در بین طراحان قطعات صنعتی بسیار پر طرفدار هستند. در جدول پایین می توانید حداقل سیستم مورد نظر این نرم افزارها را مشاهده نمایید.
 
 
سیستم مورد نیاز کتیا سالید ورک
پردازنده پردازنده اینتل یا ای ام دی چند هسته‌ای با فرکانس کاری ٢.٣ گیگا هرتز پردازنده اینتل یا ای ام دی چند هسته‌ای با فرکانس کاری ٢.٥ گیگا هرتز
مقدار رم ٨ گیگ (١٦ گیگ پیشنهاد شده است) ١٦ گیگ
حافظه مورد نیاز ٢٠ گیگا بایت ٢٥ گیگا بایت
کارت گرافیک کوادرو با بنچمارک میانه و حافظه مجزا ٢ گیگ کوادرو با بنچمارک میانه و حافظه مجزا ٢ گیگ
 
 







 
نرم افزارهای انیمیشن سازی و پردازش تصویر
برای کسانی که مشغول حرفه‌های پردازش تصویر و انیمیشن سازی هستند، نرم افزارهای زیادی در بازار موجود است اما محبوب ترین آنها lumion و MAYA است. اغلب شرکت های انیمشن سازی در جهان نیز با همین نرم افزارها بیشتر انیمیشن های خود را ساخته‌اند.
 
 
سیستم مورد نیاز مایا لومیون
پردازنده پردازنده اینتل یا ای ام دی چند هسته‌ای با فرکانس کاری ٢.٥ گیگا هرتز پردازنده اینتل یا ای ام دی چند هسته‌ای با فرکانس کاری ٢.٥ گیگا هرتز
مقدار رم ٨ گیگ (١٦ گیگ پیشنهاد شده است) ١٦ گیگ
حافظه مورد نیاز ٢٥ گیگا بایت ٣٥ گیگا بایت
کارت گرافیک کوادرو با بنچمارک بالا و حافظه مجزا ٢ گیگ کوادرو با بنچمارک بالا و حافظه مجزا ٤ گیگ
 
 







 
برای تکمیل بحث لپ تاپ های رندرگیری باید اشاره کرد استفاده از هاردهای SSD و یا RAM های DDR4 تاثیر بسیار زیادی بر تسریع سرعت پردازش خواهند داشت. اطلاعات فوق از سایت های سازنده نرم افزارها استخراج شده است.
 

 
 
حالا با توجه به نرم افزارهای بررسی شده و کاری که می‌خواهید انجام دهید لازم است تا لپ تاپی تهیه کنید که دارای پردازنده قوی، کارت گرافیک با بنچمارک بالا باشد. به همین دلیل است که لپ تاپ های رندرینگ قیمت بالایی دارند.

حداقل سیستم مورد نیاز:
• پردازنده اینتل نسل ٦ به بالا
• ١٦ گیگا بایت رم
• ٢٥٦ گیگا بایت هارد (ترجیحا SSD)
• کارت گرافیک کوادرو با بنچمارک ٤٠٠٠ به بالا

بررسی نکات تکمیلی
به چند مورد دقت کنید. کیفیت صفحه نمایش بسیار مهم است. سعی کنید مدل‌هایی انتخاب کنید که نمایشگر Full-HD یا 4K دارند. چون فضای بیشتری برای کار در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر مشغول طراحی هستید، نمایشگر لمسی می‌تواند برای شما جذاب باشد. تا اگر لازم است لپ تاپ را با خود حمل کنید مدلی تهیه کنید که وزنی کم و اندازه‌ای استاندارد داشته باشد.

بهترین فروشگاه خرید لپ تاپ استوک باید چه ویژگی هایی داشته باشد
مراجعه به فروشگاه‌های لپ تاپ استوک و خرید حضوری باعث می‌شود تا هنگام خرید بتوان تست‌های لازم را در محل انجام داد. اما با توجه به مشکلات رفت و آمد، کمبود زمان و . . . خرید اینترنتی لپ تاپ می‌تواند راه حل مناسبی باشد.

هنگام خرید از فروشگاه‌های اینترنتی به نماد اعتماد الکترونیک فروشگاه توجه کنید. فروشگاه‌هایی را برای خرید انتخاب کنید که دارای نماد اعتماد الکترونیک باشند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم، امکان مشاوره آنلاین قبل از خرید است. همچنین انجام تست‌های لازم قبل از تحویل لپ تاپ و دادن مهلت تست به خریدار از ویژگی‌های بارز فروشگاه لپ تاپ استوک است.

سخن پایانی
در ابتدا به بررسی لپ تاپ‌های استوک پرداختیم. سپس سیستم مورد نیاز برای اجرای نرم افزارهای رندرینگ را بررسی کردیم. در انتها نیز ویژگی‌های فروشگاه مناسب خرید لپ تاپ استوک بیان شد.

با توجه به ویژگی‌های فروشگاه اینترنتی آبیدر استوک، گزینه‌ی مناسبی برای خرید می‌تواند باشد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• دارای نماد اعتماد الکترونیک
• مشاوره آنلاین قبل از خرید
• انجام تست‌های لازم قبل از تحویل لپ تاپ
• یک هفته مهلت تست پس از خرید برای هر دستگاه

امیدواریم که خرید لپ تاپ از آبیدر استوک تبدیل به تجربه‌ای عالی برای شما شود.

منبع: https://abidarstok.com/rendering-laptops
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *