سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۹
سی‌و‌یکمین سفر استانی دولت مردمی؛ کرمان

آمارها نشان می‌دهد وعده‌های دولت در ایجاد اشتغال محقق شده/ با وجود ظرفیت‌های متنوع، محرومیت در کرمان پذیرفتنی نیست/ لذت من در جمع مردم بودن است/ حضور رئیس جمهور بر مزار شهید سلیمانی

جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 808823
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در سی‌و‌یکمین سفر استانی دولت وارد کرمان شد.
آمارها نشان می‌دهد وعده‌های دولت در ایجاد اشتغال محقق شده/ با وجود ظرفیت‌های متنوع، محرومیت در کرمان پذیرفتنی نیست/ لذت من در جمع مردم بودن است/ حضور رئیس جمهور بر مزار شهید سلیمانی
به گزارش جهان نیو‌ز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان و تعدادی از وزرای دولت سیزدهم در سی‌و‌یکمین سفر استانی دولت دقایقی پیش وارد فرودگاه بین‌المللی آیت‌‌‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان شد و مورد استقبال محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان قرار گرفت.
 
رئیس جمهور و هیأت دولت تا جمعه شب ۲۱ مرداد مهمان مردم کرمان خواهند بود و ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر امروز با مردم کرمان دیدار می‌کند و روز جمعه ۲۱ مرداد ماه نیز ساعت ۱۰ صبح در محل مصلای شهر جیرفت دیدار مردمی خواهد داشت.
 
دیدارهای تخصصی رئیس جمهور از جمله نشست بررسی مسائل اقتصادی استان، نشست با نخبگان فرهنگی، سیاسی، رسانه‌ای و خانواده شهدا، شرکت در شورای اداری استان از مهمترین جلسات دولت در کرمان است.



آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، عصر امروز در بدو ورود به استان کرمان در فرودگاه کرمان اظهار داشت: امیدواریم که در این سفر که حسن ختام سفرهای استانی دولت است خواسته‌های مردم این استان را دنبال کنیم و در این زمینه بررسی‌هایی قبلا انجام شده که نسبت به مشکلات و برخی از کمبودها پیگیری لازم می‌شود.

وی استان کرمان را مهد مردان و زنان فرهیخته‌ای دانست که نماد مقاومت آن شهید سلیمانی است و عنوان کرد: این شهید افتخاری است نه فقط برای کرمان و کرمانی‌ها بلکه برای جهان و اسلام است که رهبری از آن به عنوان مکتب شهید سلیمانی یاد کردند که همواره باید مورد توجه همگان قرار بگیرد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به وجود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ شهید و ۱۹ هزار جانباز و ایثارگر در استان کرمان افزود: به حقیقت و راستی این استان را به عنوان پایتخت مقاومت نامیدند به واسطه چهره شهید سلیمانی و هم سرداران سرافراز و ایفای نقش آنان در تمام صحنه‌ها به ویژه دفاع مقدس که در استان کرمان داشتیم.

رئیس جمهور، استان کرمان را دارای ظرفیت‌های بسیاری در بخش کشاورزی، باغداری و معدنی دانست و گفت: این استان را به‌عنوان بهشت معادن ایران نامگذاری کردند، کرمان هم ظرفیت بسیار گسترده‌ای در گردشگری دارد و از همه مهمتر ظرفیت نیروی انسانی کارآمد و تحصیلکرده استان ظرفیت‌های بزرگی است که با وجود آن، بیکاری در این استان معنی و مفهومی ندارد.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: فقر و محرومیتی که امروز در استان کرمان به ویژه در جنوب استان داریم زیبنده نیست و دولت مصمم است هم در تکمیل پروژه‌های نیمه تمامی که مردم را رنج می‌دهد و خود را نسبت به رفع چهره فقر و محرومیت از استان کرمان مصمم می‌داند.

وی گفت:دولت در هرجا موفقیتی بوده در حوزه هایی بوده که مردم مشارکت داشته‌اند.
وی موفقیت‌های دولت را تاکنون در گرو کمک‌های مردم دانست و بیان داشت: مشارکت در حوزه سرمایه‌گذاری به ویژه در جنوب استان بسیار اهمیت دارد، زمینه برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که باید از آن استفاده کرد و شراکت مردم در معادن باید به نفع مردم باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در مجموع با نظرخواهی مسئولان استان برنامه‌ای به عنوان مصوبات برای استان کرمان پیش‌بینی کردیم، خاطرنشان کرد: نهایی شدن این برنامه در گرو جلسه شورای اداری است که اعلام خواهد شد و بعد از نهایی شدن تمام تلاش خودمان را در مرکز و استان برای اجرای این مصولات خواهیم کرد.
 

 
دکتر رئیسی در نشستی با جمعی از فعالان اقتصادی کرمان:

خودکفایی، استقلال و عزت کشور را در گرو تقویت رونق تولید است/ فعالان اقتصادی افسران حوزه تولید کشور هستند/ دولت مردمی گام‌های موفقی در رفع موانع داخلی رشد اقتصادی و تسهیل تعاملات تجاری خارجی برداشته است


آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی عصر امروز پنجشنبه در اولین برنامه سفر استانی دولت مردمی به کرمان، در نشست بررسی مسائل اقتصادی این استان، از نظرات و دغدغه‌های دلسوزانه مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی حاضر در جلسه تشکر کرد و گفت: بیان مشکلات و راهکارهای حل آنها از سوی شما فعالان اقتصادی، به تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کمک بزرگی می‌کند.

رئیس جمهور خودکفایی، استقلال و عزت کشور را در گرو تقویت رونق تولید دانست و گفت: امروز تولید مساله محوری کشور است و همه بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی باید تلاش کنند که تولید در کشور رونق یافته و موانع موجود بر سر راه تحقق این هدف رفع شود.

دکتر رئیسی فعالان اقتصادی را افسران حوزه تولید کشور خواند و افزود: امروز هر چه تولید، اشتغال و فعالیت‌های دانش‌بنیان در کشور تقویت شود، مایه امیدواری دوستان و ناامیدی دشمن است و این مهم با تلاش‌ها و فعالیت‌های معمول و مرسوم حاصل نمی‌شود، بلکه نیاز به تلاشی مجاهدانه دارد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه امروز عرصه جنگ اراده‌هاست، افزود: دشمن نمی‌خواهد ما پیشرفت کنیم اما ما با اتکای خداوند متعال و خودباوری و تلاش جهادی پیروز این میدان خواهیم بود.

آقای رئیسی با بیان اینکه ایران سرشار از ظرفیت‌های متنوع و ارزشمند است، بر مردمی‌سازی اقتصاد کشور تاکید کرد و افزود: دولت مصمم است که تصدی‌گری‌های خود را به بخش‌های خصوصی و تعاونی واگذار کند و در جایگاه هدایت، حمایت و نظارت قرار گیرد. دولت مردمی عمیقا به میدان‌داری بخش خصوصی نه فقط در عرصه اقتصاد بلکه در عرصه فرهنگ نیز باور دارد.

رئیس جمهور با تاکید بر باور مبنایی دولت سیزدهم به توان و ظرفیت‌های داخلی کشور، برخی کاستی‌های موجود در روند رشد و توسعه کشور در ادوار گذشته را متاثر از امید به بیگانگان دانست و گفت: در دولت مردمی معقتدیم که با تکیه به داشته‌های خودمان می‌توانیم کشور را به بهترین نحو بسازیم. هر جا به داشته‌های خودمان تکیه کردیم، موفق بوده‌ایم.
رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد روند رشد و پیشرفت کشور را به هر دلیلی متوقف کند، افزود: راه تسریع پیشرفت کشور رفع موانع در داخل و تسهیل تعاملات و تبادلات با کشورهای همسایه و دوست است که دولت مردمی در این مسیر گام‌های موفقی برداشته است.

دکتر رئیسی جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را از جمله اقدامات مهم دولت در مسیر تمهید شرایط داخلی رونق تولید برشمرد و گفت:‌ تا کنون ۳ تفاهم‌نامه مشارکت در تامین سرمایه با مشارکت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی منعقد شده که ثمرات چشمگیری را برای رونق اقتصاد ملی به همراه خواهد داشت. در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز قراردادهایی منعقد شده که بزودی اثرات آن در کشور قابل مشاهده خواهد بود .

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش مدیریت عالمانه و توام با برنامه‌ریزی درست را دیگر اولویت کشور در مواجهه با مشکلات خواند با اشاره به مثال مدیریت کمبود برق در تابستان جاری، گفت: همه شاهد بودند که با وجود عقب‌ماندگی‌ها در بخش تولید برق، تامین و مصرف برق در تابستان امسال به گونه‌ای مدیریت شد که خاموشی و قطع برق مردم را آزار نداد و این اثبات کرد که با مدیریت صحیح می‌توان بر کمبودها و کاستی‌ها غلبه کرد.

آیت‌الله رئیسی همچنین به برنامه‌ریزی دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در بخش تولید برق اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش ۳۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق کلید خورده که ۱۰ هزار مگاوات آن از محل برق خورشیدی تامین خواهد شد و در این زمینه استان کرمان جایگاه مهمی دارد.

رئیس جمهور در ادامه به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود درکرمان برای توسعه این استان اشاره و تصریح کرد: اجرای طرح‌های آبرسانی زیرسطحی می‌تواند ظرفیت‌های عظیم کشاورزی استان کرمان را متحول کند. همچنین کرمان به عنوان بهشت معادن کشور بیش از ۵۰ ماده معدنی قابل استخراج دارد که بهره‌برداری بهینه و دانش‌بنیان از این منابع می‌تواند نقش بسزایی در رشد اقتصادی و ارتقای استقلال کشور داشته باشد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به قدردانی فعالان اقتصادی از اقدام دولت برای اصلاح شیوه تخصیص یارانه کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: تکمیل این اقدام نیازمند برداشتن گام‌های دیگری هم هست که کم کردن و حذف فاصله ارز آزاد و ارز نیمایی یکی از این گام‌ها است.

آیت‌الله رئیسی به مطالب مطرح شده درباره مالیات از سوی فعالان اقتصادی حاضر در این جلسه اشاره کرد و افزود: قبلا هم تاکید کرده‌ام که در اخذ مالیات از اصناف و فعالان اقتصادی باید اصل بر اعتماد باشد چرا که اصناف و فعالان اقتصادی در خط مقدم مبارزه با تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های خارجی قرار دارند و مدافعان معیشت و اقتصاد کشور به شمار می‌آیند.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود، از اراده جدی دولت برای کاهش بیکاری در استان کرمان خبر داد و گفت: در استانی که این همه ظرفیت در حوزه‌های گوناگون دارد، زیبنده نیست که مردم با مشکل بیکاری مواجه باشند. دولت مردمی تمام توان خود را برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان کرمان به کار خواهد گرفت.

رئیس جمهور در ابتدای این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و امام سجاد (ع)، از حضور در دیار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ابراز خرسندی کرد و با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آن شهید بزرگوار، گفت: آنچه در میان ویژگی‌های شهید سلیمانی شاخص بود، خودباوری، اتکا به خداوند متعال و تلاش مجاهدانه برای غلبه بر مشکلات بود. حاج قاسم هیچ گاه تسلیم محدودیت‌ها نشد و همیشه با تکیه بر توان جوانان و ظرفیت‌های داخلی، بزرگترین دستاوردها را برای کشور رقم زد.

در این جلسه پیش از سخنان رئیس جمهور تعدادی از فعالان اقتصادی استان کرمان به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در سخنانی کوتاه با تشریح اقدامات دولت برای رفع موانع تولید در کشور، گفت: پس از چندین ماه تلاش امروز خرسندم که اعلام کنم دستور رئیس جمهور برای عدم انتقال مالیات شرکت‌های بزرگ به استان تهران و تخصیص این درآمدهای مالیاتی به شهرهای محل فعالیت این شرکت‌ها به طور کامل اجرا شد و مالیات بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شرکت به ارزش بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به شهرهای محل استقرار این شرکت‌ها پرداخت خواهد شد.

استاندار کرمان نیز در سخنانی به ظرفیت‌ها و توانمند‌ی‌های استان کرمان در تولید برق خورشیدی اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ۳ یا ۴ سال آینده ظرفیت تولید برق خورشیدی در کرمان به بیش از میزان برق مصرفی استان کرمان خواهد رسید.
 

آیت الله رئیسی در اجتماع اقشار مختلف مردم کرمان:

برخی سعی کردند دولت را به حاشیه‌ها بکشانند، اما به عنوان خدمتگزار به دولتمردان تأکید کردم به هیچ عنوان گرفتار حاشیه‌ها نشوید/ آمارها نشان می‌دهد وعده‌های دولت در ایجاد اشتغال برای سال اول محقق شده است/ اهتمام دولت برای رفع عقب‌ماندگی‌ها در حوزه عدالت اجتماعی، اجرای عدالت و اصلاحات اقتصادی


آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر امروز پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کرمان، در اجتماع اقشار مختلف مردم این استان ضمن ادای احترام به مقام والای شهدای کرمان به ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید سلیمانی را نه یک فرد بلکه یک مکتب معرفی کردند که نباید فقط به عنوان یک فرمانده یا یک دیپلمات یا یک شخصیت برجسته نظامی مورد تکریم و احترام قرار بگیرد چرا که وی یک مکتب فکری و عملی است.

رئیس جمهور مکتب شهید سلیمانی را تداوم مکتب حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی معرفی کرد که در تداوم مکتب ثارالله است و افزود: تردید نداریم خون‌های مطهر ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان و حاج قاسم سلیمانی، همواره در ایران اسلامی و در جهان اسلام، منشأ آثار و برکات خیر خواهد بود.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه امروز خون مطهر حاج قاسم سلیمانی چهره جاهلیت مدرن را برملا می‌کند و نقاب را از چهره نفاق کنار می‌زند، خاطرنشان کرد: خون شهید سلیمانی آنقدر برکت دارد که مجاهدان بسیاری را در مسیر حق به پایمردی و مقاومت دعوت می‌کند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود کرمان را مهد دلیران، کریمان، فقیهان، حکیمان، شعرا، هنرمندان و ریاضیدان‌های نامی معرفی کرد و اظهار داشت: چهره‌های برجسته‌ای از این استان برخاستند که همگی افتخار کشور هستند.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: در جای جای استان کرمان به برکت انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری برای رفع مشکلات انجام شده است، اما علی‌رغم همه این تلاش‌ها باز هم در برخی از نقاط این استان شاهد محرومیت‌هایی هستیم.

دکتر رئیسی اضافه کرد: محرومیت‌های استان باید با کمک، حضور و مشارکت مردم، تلاش گروه‌های جهادی و جوانان عزیز و با کمک و حمایت‌های دولت برطرف شود. فقر باید از چهره زیبای استان کرمان زدوده شود و این امکان وجود دارد که محرومیت‌های استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های این منطقه دیگر وجود نداشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان و تصمیمات و مصوبات سفر دولت مردمی به این استان، اظهار داشت: اتمام و به ثمر رساندن پروژه‌های نیمه تمام از مسایل مهم برنامه کاری دولت است.

آیت الله رئیسی با یادآوری دستاوردهای ۳۱ سفر استانی دولت مردمی، به برخی کج‌فهمی‌ها در مورد حضور دولت در کنار مردم و لذت در میان مردم بودن دولتمردان اشاره کرد و گفت: گاهی برخی ملامت کردند و زخم‌زبان زدند، اما ما میدان را ترک نکردیم، زیرا در میان مردم بودن را برای خود یک نعمت الهی می‌دانیم و لذت در میان مردم بودن را با هیچ لذتی عوض نمی‌کنیم. معتقدیم دولت مردمی یعنی از مردم، با مردم و در کنار مردم بودن.

دکتر رئیسی با بیان اینکه اجازه ندادیم دولت گرفتار حاشیه‌ها شود، تصریح کرد: برخی سعی کردند دولت را به حاشیه‌ها بکشانند، لکن بنده به عنوان خدمتگزار به دولتمردان تأکید کردم به هیچ عنوان گرفتار حاشیه‌ها نشوید و تنها به متن بپردازید.

رئیس جمهور در توضیح رها نکردن متن و نپرداختن به حواشی توسط دولتمردان اظهار داشت: پرداختن به متن یعنی خدمتگزاری به مردم، گره‌گشایی از زندگی مردم، تلاش برای کاهش نرخ بیکاری در جامعه، ایجاد اشتغال، فعال‌سازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل و ایجاد رونق در صنعت و کشاورزی.

آیت الله رئیسی با یادآوری اینکه برخی دولتمردان در طول تاریخ انقلاب حواشی زیادی درست کردند و برخی دولت‌ها نیز غفلت کرده و دچار حاشیه‌ها شدند، تاکید کرد: به برکت خون شهیدان و رهنمودهای رهبری فرزانه انقلاب اسلامی به هیچ وجه بنا نداریم دولت را گرفتار حاشیه‌ها کنیم.

دکتر رئیسی با اشاره به تلاش‌های دولت مردمی در دور اول سفرهای استانی برای حل مشکلات مردم، از پایان یافتن این دور از سفرها در کرمان خبر داد و گفت: پس از مدت کوتاهی دور دوم سفرهای استانی برای پیگیری مصوبات قبلی و برداشتن گام‌های بعدی جهت رفع مشکلات در استان‌ها آغاز خواهد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دوره خدمت دولت سیزهم باید با استفاده از تجربیات پیشینیان دوره‌ای از تغییر و تحول شرایط به نفع مردم باشد، تصریح کرد: همواره اعلام کردیم دولت مردمی تغییر و تحول را به نام مردم و در جهت رفع مشکلات آنان دنبال خواهد کرد.

دکتر رئیسی محور اصلی تلاش‌های دولت را معطوف به کنترل رشد نقدینگی، مهار تورم و پرداخت بدهی‌های ایجاد شده در دولت‌های گذشته دانست و گفت: هر ماه به صورت متوسط ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی‌های دولت‌ قبلی را پرداخت می‌کنیم؛ یعنی فاکتور هزینه‌هایی را که دیگران کردند در این دولت پرداخت کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در حال تسویه وجوهی هستیم که در گذشته از بانک مرکزی استقراض شده است، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ توانستیم ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه را بدون استقراض از بانک مرکزی و یا خلق پول تامین کنیم.

آیت الله رئیسی از افزایش چند برابری ارتباطات تجاری، اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه و منطقه در یک سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: معتقدیم همچنان ظرفیت‌های بسیاری برای افزایش این ارتباطات وجود دارد.

دکتر رئیسی در تشریح تصمیمات و تلاش‌های دولت برای کاهش بیکاری در کشور، اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد از ابتدای کار دولت تا امروز، آنچه نسبت به رفع بیکاری و افزایش اشتغال در سال اول دولت وعده داده شده بود، محقق شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تمام کشور شروع شده است، خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۲۵۰ هزار مسکن در ایران در حال ساخت و ساز است که اولین بخش آن ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. ساخت مسکن نیاز کشور، حکم قانون و وعده دولت است. در سال‌های گذشته به طور میانگین ۲۵۰ الی ۳۰۰ هزار واحد مسکن ساخته شده و تقریبا سالانه ۷۰۰ هزار واحد عقب‌ماندگی داریم.

آیت الله رئیسی با اشاره به اهتمام دولت برای رفع عقب‌ماندگی‌ها در حوزه عدالت اجتماعی، بر اجرای عدالت و اصلاحات اقتصادی تاکید کرد.

رئیس جمهور با ضروری دانستن نقش سرمایه‌گذاری برای حل مشکلات اقتصادی، تصریح کرد: گام‌های بسیاری برای بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی جهت افزایش تولید برداشته شده است. در یک گام ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ داخلی که بعضی‌ از آن‌ها در کرمان مستقر هستند در پروژه‌های مختلف انجام شده است و گام بعدی رقم ۱۹ میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری در کشور است. کارهای بزرگی در حوزه پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی با سرمایه‌گذاری بانک‌ها و بخش خصوصی در حال انجام است.

دکتر رئیسی مبارزه با فساد را لازم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: از روز اول آغاز به کار دولت به دنبال اصلاح بسترهای ایجاد فساد، رانت خواری و زد و بند در دستگاه‌های اجرایی و در نظام پولی، مالی، مالیاتی، صادرات، واردات و بانک‌های کشور بودیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امید داریم که هیچ زمانی مکتب حاج قاسم سلیمانی که دارای پیام مقاومت، رشادت، شهامت، شجاعت و اجرای عدالت و ایستادگی است در کشورمان و جهان اسلام کم‌رنگ نشود.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه امروز تمام تلاش‌ها باید در جهت ایجاد امید در میان مردم باشد، خاطرنشان کرد: هر کس با قلم، بیان و حرکاتش مردم را ناامید کند، بخواهد یا نخواهد و بداند یا نداند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است و هر کس مردم را با قلبش، حضورش، اقداماتش و با انجام کارهای انقلابی‌اش امیدوار کند، بداند در جهت راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت کرده است.
 

حضور رئیسی بر مزار سردار سلیمانی
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور که در سفری استانی در کرمان به سر می برد صبح امروز در آغاز دومین روز سفر برمزار سردار قاسم سلیمانی حاضر شد.

رئیس جمهور بعد از ظهر دیروز وارد کرمان شد .

حجت الاسلام رئیسی در بدو ورود به کرمان در جمع خبرنگاران گفت: شهید سلیمانی نماد مقاومت است و این شهید بزرگوار علاوه بر کرمان برای کشور و جهان اسلام باعث افتخار است و رهبری از او به عنوان مکتب یاد کرده‌اند که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.
 
ورود رئیسی به جیرفت و بازدیدهوایی از مناطق سیل‌زده
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز وارد جیرفت شد در اولین برنامه اش از طریق بالگرد به بررسی وضعیت این منطقه پرداخت.

رئیس جمهور وضعیت مناطق سیل زده و مناطق پیرامونی جازموریان را مورد بازدید قرار داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر جهاد کشاورزی رئیس جمهور را در سفر به جنوب کرمان همراهی می‌کنند.

رئیسی صبح امروز در جمع مردم جیرفت به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

سفر رئیس جمهور و هیئت دولت که از روز گذشته آغاز شده است تا امشب ادامه دارد.
 
دکتر رئیسی با مردم روستای تنگ‌شاه کرمان دیدار و گفتگو کرد
سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در اولین بخش از برنامه‌های دومین روز سفر دولت مردمی به استان کرمان، در جریان بازدید از مناطق محروم جنوبی استان کرمان، به دیدار مردم روستای تنگ‌شاه شهرستان عنبرآباد رفت.

رئیس جمهور در این بازدید که با استقبال گرم مردم روستا همراه بود، به شکل رو در رو با مردم روستای محروم تنگ‌شاه دیدار و گفتگو کرد و بی‌واسطه در جریان مشکلات و دغدغه‌های آنان قرار گرفت.

دکتر رئیسی سخنان کوتاهی برای مردم این روستا ایراد کرد و در ادامه در راستای رفع مشکلات روستا و رسیدگی به درخواست‌های مردم دستوراتی صادر کرد.
 
حضور آیت‌الله رئیسی در جمع مردم روستای کروچان کرمان با وجود طوفان شن
دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر دولت مردمی به استان کرمان و در جریان بازدید از مناطق محروم جنوب این استان، با وجود طوفان شن، در میان مردم روستای کروچان، از توابع زهکلوت کرمان حضور یافت و به شکل رو در رو با آنان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور زمستان سال گذشته نیز پس از اطلاع از وقوع سیل در این منطقه، بلافاصله بعد از بازگشت از سفر به روسیه عازم مناطق سیلزده جنوب کرمان شده بود، اما به دلیل نامساعد بودن وضعیت هوا موفق به بازدید از منطقه جازموریان و توابع آن نشده بود.

امروز اما با وجود وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و وقوع طوفان شن در مناطق جنوبی کرمان، دکتر رئیسی پس از بازدید هوایی از منطقه، در جمع مردم روستای سیلزده کروچان از توابع زهکلوت حضور یافت و ضمن دیدار و گفتگو با مردم این روستا و آگاهی یافتن از مسائل و مشکلات آنان، دستوراتی برای جبران خسارات ناشی از سیل، تامین خدمات عمومی و بهداشتی و بازسازی راه‌های دسترسی به روستا صادر کرد.
 

رئیس جمهور در دیدار با اقشار مختلف مردم جیرفت:
وقتی در اجتماعات مردمی هستم احساس خستگی نمی‌کنم/ هرچه سریعتر منطقه ویژه اقتصادی جازموریان راه‌اندازی شود/ شرکت‌های معدنی منطقه مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند / استان جنوبی کرمان حتما تشکیل خواهد شد
سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های دومین روز از سفر استانی دولت مردمی به کرمان، در اجتماع اقشار مختلف مردم جیرفت، گفت: مردم متدین و انقلابی این منطقه حقیقتاً در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خوش درخشیدند و در اعتقادات و باورها صادق و ثابت‌قدم هستند. گواه صدق این مردم هم تقدیم شهدا، جانبازان و ایثارگران در مسیر انقلاب اسلامی است.

دکتر رئیسی با یادآوری تلاش‌ها و دغدغه‌های شهید حاج قاسم سلیمانی برای رفع مشکلات و محرومیت از استان کرمان بویژه مناطق جنوبی آن، خاطرنشان کرد: باور شهید سلیمانی این بود که مردم جنوب کرمان، بسیار صادق، وفادار به انقلاب اسلامی و ولایت، پایبند به خون شهدا و دارای بصیرت و زمان‌شناسی هستند.

آیت‌الله رئیسی با تشریح ویژگی‌های مردم جیرفت و نقش آن‌ها در اقتصاد کشور، اظهار داشت: مردم این منطقه حقیقتاً پرتلاش، نقش‌آفرین در استقلال کشور و خستگی‌ناپذیر هستند. محور اقتصاد در جیرفت کشاورزی است که بسیار در تامین امنیت غذایی کشور اهمیت دارد و حتماً باید موانع توسعه آن رفع شود.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت توسعه برنامه‌ریزی‌شده و هدفمند کشاورزی برای تامین کالاهای اساسی کشور، تصریح کرد: در تامین کالاهای اساسی امروز نیازمند واردات هستیم اما کشور ما در حوزه کشاورزی از جمله در استان کرمان و منطقه جیرفت، دارای ظرفیت‌های عظیمی است که بالفعل کردن این ظرفیت‌ها می‌تواند گام بزرگی در جهت استقلال غذایی و تامین کالاهای اساسی در کشور به شمار آید.

آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنانش با اشاره به سفر قبلی خود به جیرفت که برای کمک به سیل‌زدگان این منطقه بوده است، گفت: تهدید سیلاب باید روش‌های علمی کنترل و تبدیل به فرصتی برای رونق کشاورزی شود. یک راهکار مهم در این منطقه احداث سدی است که ساخت آن در این منطقه مدت‌ زیادی با عنوان سد جیرفت یا بند خرم مطرح است، اما اجرایی نشده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سیلاب، کشاورزی و زندگی مردم را در منطقه جازموریان به خطر می‌اندازد، تصریح کرد: با توجه به تجارب گذشته درست نیست که یکبار دیگر سیل و خسارت آن را تجربه کنیم. روشن است اینجا باید سیل‌بند و سد ایجاد شود و اقداماتی صورت گیرد تا مردم دیگر نگران سیل نباشند. بر همین اساس اجرای این سد جزو مصوبات سفر استانی قرار خواهد گرفت و تاکید کرده‌ام مراحل اجرایی آن هر چه سریعتر آغاز شود و ان‌شاالله در مدت ۱,۵ سال آینده حتما به نتیجه برسد.

رئیس جمهور با ابراز تاسف از اینکه با وجود گذشت ۱۵ سال، هنوز مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جازموریان اجرایی نشده است، خاطرنشان کرد: اگر جازموریان به عنوان منطقه ویژه اقتصادی فعال شود حتماً تولید و اشتغال در اینجا رونق پیدا خواهد کرد.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه مسأله بیکاری بسیاری از مردم را رنج می‌دهد، تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ معدنی منطقه باید به مسئولیت اجتماعی خود در قبال رفع مشکلات مردم و توسعه منطقه توجه داشته باشند. با فعال شدن شرکت‌های اقتصادی در این منطقه این ظرفیت وجود دارد که مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در جازموریان علی رغم تاخیر ۱۵ ساله سریعا اجرایی شود.

آیت‌الله رئیسی ضمن تاکید بر اینکه در بهره‌برداری از معادن منطقه باید تحول ایجاد شود، خاطرنشان کرد: در خصوص واگذاری‌های مسئله‌دار در ادوار گذشته، حتما خلع ید انجام شده و ان‌شاء‌الله به زودی این معادن به افراد اهل واگذار و نگرانی مردم مرتفع خواهد شد.

رئیس جمهور با ضروری دانستن رفع مشکلات جاده‌های مواصلاتی استان به بازدید خود از منطقه زهکلوت و روستای «کروچان» با وجود طوفان شن اشاره کرد و گفت: مقدمات شهرستان شدن این منطقه در استان انجام شده و در وزارت کشور هم به تصویب رسیده و دولت هم این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

دکتر رئیسی با اشاره به درخواست‌های مردم برای استان شدن مناطق جنوبی استان کرمان که در دست‌نوشته‌های آنان بازتاب یافته بود، با تاکید بر اینکه بررسی این موضوع در دستور کار دولت است و ان‌شاء الله انجام خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به مطالعاتی که انجام شده و ظرفیت‌هایی که در جنوب استان وجود دارد، حتما ظرفیت تشکیل استان کرمان جنوبی وجود دارد و دولت بررسی‌های لازم در این زمینه را در دستور کار قرار داده است.


رئیسی در اجتماع آحاد مردم بم:
دولت اهتمام جدی دارد با توانمندسازی بخش‌ خصوصی گام‌های موثری در مردمی‌سازی اقتصاد بردارد/ اجرای عدالت بر مبنای سند آمایش سرزمینی مهم‌ترین ماموریت دولت است/ تمجید از صبوری مردم در مصیبت زلزله و تلاش برای بازسازی بم
سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر استانی دولت مردمی به کرمان، در اجتماع مردم بم، با گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران این شهرستان، گفت: شهرستان بم را به رشادت، شجاعت، مقاومت و شهدای عالیقدر این منطقه می‌شناسیم و این شهر همواره به عنوان بعنوان یکی از نمادهای سوگواری برای وجود مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کشور شناخته شده است.

رئیس جمهور با اشاره به زلزله بم و مشکلات آن برای مردم منطقه، از صبوری، تحمل و بردباری مردم بم در آن مصیبت بزرگ تمجید کرد و با قدردانی از تلاش مردم برای از نو ساختن شهر بم، تصریح کرد: تحمل سختی‌های زلزله کار ساده‌ای نبود اما با وجود آن سختی‌ها، اقدامات مهمی پس از زلزله بم در ساخت صنایع و فعال‌سازی تولید در این منطقه انجام شد که بسیار ارزشمند و پرثمر بود.

دکتر رئیسی با بیان اینکه بم منطقه‌ای کشاورزی و مولد در کشور است، خاطرنشان کرد: نخل‌های بم زبانزد همه است و همه مردم ایران محصولات کشاورزی این شهرستان را به عنوان محصولاتی ممتاز می‌شناسند.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه امروز یکی از محورهای فعالیت‌های دولت ایجاد رونق در تولید است، خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند امسال سال، تولید، اشتغال‌آفرینی و کار دانش‌بنیان است و بحمدالله در بم برای تولید گام‌های خوبی برداشته است. وظیفه دولت حمایت از تولید است و حتماً از تولیدکنندگان بویژه نخل‌داران حمایت جدی صورت خواهد گرفت.

دکتر رئیسی با بیان اینکه باورمان این است که کارها باید به دست مردم انجام گیرد، افزود: حمایت از بخش خصوصی، ضامن توسعه نقش‌آفرینی آن در اقتصاد کشور است. دولت اهتمام جدی دارد که با توانمندسازی بخش‌ خصوصی و بخش‌های مردمی اقتصاد، بویژه در حوزه کشاورزی، گام‌های موثری در حوزه مردمی‌سازی اقتصاد و رونق اقتصاد ملی بردارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: معتقدیم باید از تصدی‌گری دولت کاسته و به نقش مردم و بخش خصوصی افزوده شود. نقش دولت هدایت، نظارت و حمایت است و دولتمردان باید این نقش را ایفا کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم خدمت‌رسانی موثرتر و فعال‌تر به مردم این منطقه، خطاب به مدیران دولتی گفت: امروز جوانان تحصیلکرده کم نیستند و لذا استفاده از این ظرفیت و نیروهای بومی در هر استان اولویت دارد.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود اجرای عدالت را یک تکلیف برشمرد و خاطرنشان کرد: دولت تمام مأموریت خود را اجرای عدالت قرار داده ‌است. در بودجه ۱۴۰۱ محور توزیع ظرفیت‌های کشور اجرای عدالت است و مستند ما در اجرای عدالت سند آمایش سرزمینی است.

دکتر رئیسی در بخش پایانی سخنان خود با عذرخواهی از مردم مناطق مختلف استان کرمان که نتوانسته بود در میان آن‌ها حضور پیدا کند، تصریح کرد: آقای استاندار، فرمانداران و تمام مدیران استانی با جدیت درخواست‌های مردم و نامه‌ها را پیگیری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قیمت های شهریور ۱۴۰۰
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیسی، قرار بود با حذف ارز ترجیحی قیمت کالاهای اساسی به قیمت شهریور ۱۴۰۰ برگردد.!!!! پس چرا قیمت ها نجومی شدند و به قیمت شهریور ۱۴۰۰ برنگشتند؟؟؟؟؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقا سید بزرگوار لطفا بفرمایید که تا الان کدام یک از مشکلات استان ها را با این بازدیدها حل کرده اید؟ تبیین فرمایید
ولی
Iran, Islamic Republic of
سلام اریک میلیون مسکن چه خبر؟
Iran, Islamic Republic of
در صداقت وتلاش شما شکی نداریم ولی مدیران میانی رسوب کرده از زمان روحانی،ترمز کشیده ،مانع کار شما می شوند
Iran, Islamic Republic of
هنوز بنزین گران نشده اونم بکنی ۹۰۰۰ تومان ...؟!!!
ستد ۲۰۳۰ در حال اجراست
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیسی ، حذف دروس زبان انگلیسی و زبان عربی از کنکور اشکالی ندارد ولی مطمئن باشید که حذف دروس معارف اسلامی و زبان فارسی از کنکور در راستای اجرای سند ۲۰۳۰ حذف شده اند.!!! لطفا دروس زبان فارسی و معارف اسلامی رو از کنکور حذف نکنید چونکه اهمیت به فراگیری صحیح زبان فارسی به ماهیت ایرانی بودن و فراگیری معارف اسلامی به مسائل اعتقادی و دین دانش آموزان مرتبط است.
Iran, Islamic Republic of
اقای رییسی حاج قاسم دیگر در دیار حاج قاسم
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رِیسی ضمن عرض خسته نباشید یک سال خدمت شما در مقام ریاست جمهوری و یک سال سفر به تمام استان های کشور شما بفرماید ماحصل این یک سال خدمت شما .
محمد
Iran, Islamic Republic of

کدام آمارها ؟ منبع این آمارها رو بیان کنید