شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تفاوت بلیط سیستمی و لحظه آخری چیست؟

يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب: 808464
کشورهای دورتر ببرد. سفر کردن برایتان یک دستاورد بزرگ دارد. آن هم این است که با فرهنگ و آداب و رسوم مردم گوشه و کنار ایران یا سایر کشورهای جهان بیشتر آشنا می‌شود و می‌توانید لحظات جذابی برای خودتان بسازید.
 
بلیط هواپیما

برای سفر کردن لازم است که یک وسیله نقلیه داشته باشید. چه وسیله‌ای بهتر از هواپیما که سفر را آسان و کوتاه می‌کند. برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید از بین بلیط های ارائه شده توسط ایرلاین های مختلف یک گزینه را انتخاب کنید. البته قبل از شروع سفر لازم است که تفاوت‌های بلیط سیستمی و چارتری یا لحظه آخری هواپیما را بهتر بشناسید تا بتوانید گزینه بهتری را برای خرید ادر نظر بگیرید.

خرید بلیط هواپیما چارتری یا لحظه آخری
شرکت‌های ارائه کننده خدمات خرید بلیط هواپیما در بازه‌های زمانی مختلف تمام صندلی‌های یک هواپیما را برای فروش رزرو می‌کنند. چارتر کننده پول صندلی‌های رزرو شده را قبل از شروع پرواز می‌پردازد، بنابراین باید صندلی‌های هواپیما موقع پرواز پُر باشند تا چارتر کننده متوجه ضرر مالی نشود.

به همین خاطر است که هر چقدر به لحظات آخر نزدیک پرواز نزدیک می‌شویم، چارتر کننده بلیط هواپیما را با قیمت کمتری عرضه می‌کند، تا مسافران برای خرید بلیط از این ایرلاین و پرواز به سمت مقصد مد نظر تشویق شوند.

درباره بلیط چارتر و تفاوت آن با بلیط سیستمی

البته در صورتی که پروازهای چارتری در بازه‌های زمانی پرگردشگر عرضه شده باشند قیمت آن‌ها بیشتر تعیین می‌شود. چون در این بازه‌های زمانی درخواست خرید بلیط هواپیما زیاد است و مسافران برای اینکه بتوانند به سمت مقاصد گردشگری مختلف پرواز کنند بلیط‌های لحظه آخری را تهیه می‌کنند.

اما در روزهای خالی از مسافر که تعداد افراد مشتاق سفر کم است، معمولاً پروازهای چارتری زیر قیمت عرضه می‌شوند تا چارتر کننده پرواز بتواند تا حد امکان صندلی‌های خالی هواپیما را پُر کند.

نکات خرید بلیط های لحظه آخری هواپیما
 
 سفر با هواپیما

نوسان قیمت در این نوع از بلیط های هواپیما بیشتر است و قیمت بلیط برای کودکان و بزرگ‌سالان یکسان در نظر گرفته می‌شود. همچنین در صورتی که از خرید بلیط هواپیما پشیمان شده باشید، هیچ مبلغی برای کنسلی و بلیط به شما استرداد نخواهد شد.

خرید بلیط سیستمی هواپیما
بلیط¬های سیستمی هواپیما توسط شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین های مختلف عرضه می‌شوند. این بلیط¬ها طبق زمان‌بندی مشخصی عرضه می‌شوند و ساعت پرواز و قیمت بلیط در آن‌ها از قبل تعیین شده است. نرخ بلیط‌های هواپیما سیستمی ثابت است و کسانی که می‌خواهند برنامه سفرشان را از قبل تنظیم کنند به سراغ این روش می‌روند.
بلیط¬های سیستمی هواپیما برای کسانی مناسب هستند که می‌خواهند بلیطشان را طبق برنامه‌ریزی که دارند بخرند و با آسودگی خاطر و بدون استرس برای سفر آماده شوند.

نکات خرید بلیط هواپیما سیستمی
 
 بلیط پرواز سیستمی

بلیط هواپیما سیستمی نسبت به بلیط هواپیما چارتری قیمت بیشتری دارد؛ اما نوسان قیمت این پروازها نسبت به پروازهای لحظه آخری یا چارتری کمتر است. چون تراکم حضور مسافران برای خرید بلیط وجود ندارد و شرکت ارائه کننده بلیط هواپیما تمایلی به تغییر قیمت‌های ارائه شده نشان نمی‌دهد.

در پروازهای سیستمی این امکان برای مسافران در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز بلیط خریداری شده را قبل از پرواز استرداد کنند و بخشی از مبلغ پرداخت شده برای خرید آن را پس بگیرند. شرایط کنسلی بلیط هواپیما در ایرلاین های مختلف متفاوت است و برای کسب اطلاعات دقیق در این باره لازم است که قوانین و مقررات کنسلی بلیط را از ایرلاین انتخابی‌تان بررسی کنید.

مزیت دیگر پروازهای سیستمی نسبت به پروازهای لحظه آخری قیمت کمتر بلیط برای کودکان است؛ بنابراین اگر قرار است با فرزندانتان سفر کنید و نیاز به بلیط هواپیما دارید، با خرید بلیط هواپیما سیستمی می‌توانید هزینه کمتری را برای سفرتان بپردازید.

بلیط چارتری بخریم یا سیستمی؟
همه‌چیز برای خرید بلیط هواپیما چارتری یا سیستمی به شما بستگی دارد. اگر اهل برنامه‌ریزی دقیق هستید و مدت‌ها پیش از سفر برای آن برنامه مشخص می‌کنید، بلیط هواپیما سیستمی برایتان گزینه مناسبی است. همچنین در صورتی که قصد دارید با فرزندانتان سفر کنید و احتمال کنسلی پروازتان را به هر دلیلی پیش‌بینی می‌کنید، بهتر است بلیط هواپیما سیستمی را بخرید.

اما در صورتی که سفر کردن برایتان تفریح است و هیچ‌چیز به اندازه ارزان سفر کردن خوشحالتان نمی‌کند، با خرید بلیط هواپیما لحظه آخری می‌توانید شانس ارزان سفر کردن را پیدا کنید. با داشتن این شانس امکان صرفه‌جویی در هزینه‌های سفرتان را هم خواهید داشت و می‌توانید همچنان به سفرهای دنباله‌دارتان ادامه دهید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *