سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۶

بیمه بدنه ایران چند درصد خسارت خودرو را میدهد؟

يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 807658
بیمه ایران یکی از قدیمی‌ترین و اولین شرکت‌های بیمه‌ای است که از سال 1314 فعالیت خود را آغاز کرده و انواع بیمه نامه مانند بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را ارائه می‌کند.

این شرکت بیمه با خدمات ارزنده و صدور به موقع بیمه نامه مورد استقبال بیمه‌گزار‌ها قرار گرفته است و سهم قابل قبولی از فروش بیمه اتومبیل به این بیمه‌گر اختصاص دارد.

بیمه اتومبیل شامل دو نوع بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه است که در این مطلب سعی داریم درباره مزیت‌ها و پوشش‌های بیمه خودرو توضیحاتی ارائه کنیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.
 

بیمه بدنه چیست؟


بیمه بدنه یکی از انواع بیمه نامه اتومبیل است و برخلاف بیمه شخص ثالث یک بیمه نامه اختیاری است. اما با توجه به فرهنگسازی که در سال‌های اخیر انجام شده، استقبال افراد از این بیمه نامه روز به روز بیشتر می‌شود.

علت اینکه راننده‌ها و صاحب‌های خودرو از بیمه بدنه استفاده می‌کنند این است که بیمه شخص ثالث هنگام تصادف تنها خسارت‌های ایجاد شده به اشخاص ثالث را پرداخت می‌کند و راننده مقصر برای جبران خسارت‌های خودرو خود باید از جیبش هزینه کند.

اما با خرید بیمه بدنه ایران نگرانی برای جبران هزینه‌های ایجاد شده ناشی از حادثه کاهش پیدا می‌کند و حوادثی مانند: تصادف و آتش سوزی ماشین در پوشش‌های بیمه بدنه جبران خسارت خواهد شد و به طور کلی دو نوع پوشش برای بیمه بدنه ماشین وجود دارد.
 

 
بیمه بدنه ایران چیست؟
 

پوشش‌های بیمه بدنه


بیمه ایران هم مانند سایر شرکت‌های بیمه‌ای سعی دارد که پوشش‌ها مختلفی را ارائه کند تا بیمه‌گزار نسبت به خطرات بیشتری تحت پوشش باشد.

از این رو خسارت‌های تحت پوشش بیمه بدنه در شرکت ایران با پوشش اصلی و اضافی ارائه می‌شود و خسارت‌های ناشی از خطرات اصلی و اضافی جبران خواهد شد.

 پوشش‌های اصلی بیمه بدنه ماشین عبارتند از:

 
  • واژگونی و سقوط خودرو

    سرقت کلی خودرو

    برخورد با یک جسم متحرک یا ثابت

    آتش سوزی خودرو یا لوازم یدکی

    آذرخش یا انفجار خودرو یا لوازم یدکی


  •  

 
تعهدات بیمه بدنه خودرو بیمه ایران
 

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه خودرو عبارتند از:

  • شکست شیشه: در صورتی که شیشه خودرو شما در اثر هوای متراکم شده در اتومبیل دچار شکستگی شود، بیمه ایران خسارت ایجاد شده را جبران خواهد کرد. شکستن شیشه به علت حوادث طبیعی مانند: تغییر دما خودرو تحت پوشش بیمه بدنه قرار می‌گیرد.

    اسید پاشی و مواد شیمیایی: خسارت مربوط به ریخته شدن مواد شیمیایی، اسیدی و رنگ بر بدنه خودرو جبران خواهد شد.

    سرقت قطعات خودرو: سرقت جزئی که برای لوازم و قطعات یدکی خودرو رخ می‌دهد در بیمه بدنه ایران تحت پوشش بوده و هزینه‌های به وجود آمده ناشی از سرقت لوازم و قطعات خودرو مانند: باتری، لاستیک و سیستم صوتی جبران خسارت می‌شود.

    نوسانات قیمت: با توجه به تغییر قیمت لحظه‌ای خودرو، اهمیت این پوشش هنگام دریافت خسارت مشخص می‌شود. بدین گونه که هنگام خرید بیمه بدنه خودرو، اگر ارزش خودرو شما 150 میلیون تومان بوده و با توجه به نوسانات قیمت بازار ارزش خودرو شما افزایش پیدا کرده و 170 میلیون تومان شده می‌توانید خسارت را با توجه به قیمت فعلی خودرویتان دریافت کنید.

    ایاب و ذهاب: در صورتی که خودرو در اثر خطر‌های تحت پوشش بیمه بدنه دچار آسیب شود و شرایط استفاده از خودرو برای ‌بیمه‌گزار فراهم نباشد، بیمه ایران به ازای هر روزی که از وسیله نقلیه دیگری برای رفت و آمد استفاده شود، خسارت پرداخت خواهد کرد.

    بلایای طبیعی: در صورت بروز حادثه بلایای طبیعی مانند: سیل و زلزله، اگر خسارتی برای خودرو ‌بیمه‌گزار ایجاد شود، در این پوشش جبران خسارت خواهد شد.

    ترانزیت: این پوشش برای خودروهایی استفاده می‌شود که از کشور خارج شده‌اند و اگر خودروی شما در خارج از کشور دچار حادثه شود، خسارت وارد شده جبران خواهد شد.


  •  
پوشش‌های اصلی بیمه بدنه ایران فقط برای موارد نامبرده کاربرد دارد ولی خسارات وارده به بدنه اتومبیل از تنوع بالاتری برخوردار است.

لذا کارشناسان بیمه  توصیه می کنند که پوشش‌های اضافی بیمه بدنه ایران را به همراه پوشش‌های اصلی تهیه نمایید.

البته افزودن هر یک از پوشش‌های تکمیلی به بیمه‌نامه سبب افزایش قیمت بیمه بدنه خواهد شد. 
 

چگونه باید از شرکت بیمه ایران خسارت دریافت کرد؟


روند دریافت خسارت در بیمه بدنه بدین صورت است که ابتدا بیمه‌گزار باید تشکیل پرونده دهد و به نمایندگی‌های پرداخت خسارت بیمه ایران مراجعه کند.

سپس با پر کردن فرم مربوطه، کارشناس بیمه بدنه از خودرو بازدید خواهد داشت و ارزیابی میزان خسارت را اعلام خواهد کرد.

سپس خسارت قابل پرداخت تعیین شده و حواله پرداخت خسارت و فرم مفاصاحساب صادر شده به بیمه‌گزار تحویل داده می‌شود.

دقت داشته باشید برای اینکه بتوانید این مراحل را طی کنید، حداکثر 5 روز بعد از حادثه فرصت تشکیل پرونده دارید.

همچنین در مدت ارزیابی خودرو،‌ نباید قطعه آسیب دیده را تعمیر کرد.
 

چگونه قیمت بیمه بدنه خودرو در بیمه ایران محاسبه می‌شود؟


بیمه بدنه همانند بیمه شخص ثالث یک قیمت پایه مشخص ندارد و با توجه به انتخاب پوشش‌ها و عوامل مختلف دیگر می‌توان حق بیمه این بیمه نامه را محاسبه کرد.

بنابراین شرکت‌های بیمه با توجه به سیاست‌های سازمانی خود می‌توانند یکسری طرح‌ها و قیمت گذاری‌ها را مشخص کنند.

همچنین بر روی نرخ پایه بیمه بدنه عوامل مختلفی تاثیر دارد که به شرح زیر است.
 

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه:


انتخاب پوشش‌های اضافی اولین موردی است که به طور مستقیم بر روی قیمت بیمه بدنه تاثیر می‌گذارد و بیمه‌گزار با توجه به انتخاب این پوشش‌ها باید حق بیمه پرداخت کند.
 

ویژگی‌های خودرو:


منظور از ویژگی‌های خودرو همان فاکتورهایی است که برای سال ساخت، نوع خودرو و کاربری خودرو در نظر گرفته می‌شود. هر کدام از این عوامل به تنهایی هم بر روی قیمت بیمه بدنه تاثیر خواهند گذاشت.
 

تخفیف‌های بیمه بدنه:


 شرکت‌ بیمه ایران طرح‌های تشویفی را برای بیمه‌گزار‌ها در نظر می‌گیرد تا در این طرح‌ها خرید بیمه بدنه با قیمت کمتری ارائه شود.

استفاده بیمه‌گزار از تخفیف‌های گروهی،‌ خودروهای وارداتی،‌ برخی از مشاغل و طرح‌های تشویقی برای اعیاد و مناسبت‌های خاص بر روی قیمت بیمه نامه بدنه تاثیر دارد.

شرکت بیمه ایران، اولین شرکت بیمه ایرانی و دولتی است و بیشتر به عنوان بنیانگذار صنعت بیمه در ایران محسوب می‌شود.

این شرکت بیمه موفق شد در همان سال نخست فعالیتش ،62% بازار بیمه کشور با محصولات بیمه ایران در اختیار بگیرد و سهم مؤسسات خارجی را از این بازار از 100% به 38% کاهش دهد.

شرکت سهامی بیمه ایران درصد واگذاری اتکائی را از حدود 90% به 44% تقلیل داد و با کاهش نرخ حق بیمه در برخی از رشته‌‌ها به حدود50%،‌ در گسترش و توسعه بیمه نقش مؤثری را ایفا کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت بیمه ایران به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/iran-insurance

به طور کلی با توجه به اینکه بیمه بدنه پوشش‌های اصلی و اضافی دارد که می‌توان برای خودرو انتخاب کرد و اینکه نوسانات قیمت خودرو باعث شده که هزینه‌های تعمیرات خودرو دست خوش قیمت گذاری‌های مختلف شود، توصیه می‌کنیم که برای استفاده از جبران خسارت‌های ایجاد شده ناشی از حوادث رانندگی، علاوه بر خرید اجباری بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه را هم تهیه کنید تا نگرانی شما برای جبران خسارت‌های خودرو خود کاهش پیدا کند.

برای اینکه بتوانید از خدمات بیمه ایران و بیمه بدنه استفاده کنید کافی است که به سایت بیمه دات کام bimeh.com     مراجعه کرده و تمام پوشش‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید تا در زمان کوتاهی بیمه نامه درب منزلتان ارسال شود.
https://jahannews.com/vdcbszbwwrhbg0p.uiur.html
jahannews.com/vdcbszbwwrhbg0p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام پسرمن سه هفته است تصادف کرده هنوز کارشناس بیمه ازماشین بازدید نکرده .بنده خدا بلاتکلیفه تنها ممر درامدش همین ماشین بوده.موقع بیمه سریع پولو میگیرن موقع دادن حق بیمه باید عذاب کشید.هی امروز وفردا میکنند .شرکتم جواب تلفن نمیده.
Iran, Islamic Republic of
ماشین من از پل افتاد پایین،خود کارشناس بیمه ایران گفت حدودا 90میلیون خسارت خرده،اونوقت به من 28تومن دادن
Iran, Islamic Republic of
سلام من دوسال ماشینم بیمه نشده البته سوارهم نشدم ایاامکان بخشیدن جریمه های عقب افتاده هست ممنون ازشما
رضابهزادفر
Iran, Islamic Republic of
من دوسال ماشینم بیمه نشده ایاامکان بخشیدن جریمه ها هست.ممنون
ایرج
Iran, Islamic Republic of
قیمت بیمه بدنه بیمه ایران بالاتر است ودرهنگام خسارت ۳فرانشیزرامی توانی درسال استفاده کنی وهردفعه ۱۰درصدازخسارت کم میشودودرسرقت کلی فرانشیز۲۰درصداست
Iran, Islamic Republic of
شیشه جلوی ماشین من شکست- با داشتن 10 ساه بیمه بدنه بدون استفاده- کارشناس بیمه یک میلیون و سیصد خسارت اعلام کرد. مدارکی که از من خواست نزدیک 500 هزار تومان شد. بعد از یک ماه مبلغ 1 میلیون ریختند. بعد از آن هم ماشین را بیمه بدنه نکردم