جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

مشخصات و خرید فیبر استخوانی و فیبر نخ دار از عایق نوین

چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب: 807418

مشخصات فیبر استخوانی

فیبر استخوانی یکی از انواع فیبر های نسوز است، این فیبر در صنایع متخلف الکتریکی و الکترونیکی بسیار کاربردی بوده و از آن در دینام ها و سایر بخش‌هایی که برق تولید می کنند استفاده می شود، فیبر استخوانی یکی از مهم ترین محصولات برای تولید برق در نیروگاه ها شناخته می شود.

 فیبر استخوانی دارای انواع مختلفی است که در ادامه به بررسی آن ها نیز خواهیم پرداخت، فیبر استخوانی نخ دار یکی از انواع فیبر استخوانی است که مقاومت بسیار بالایی دارد.


 

علت مقاومت بالای فیبر استخوانی در برابر فشار و حرارت چیست؟

فیبرهای استخوانی ورق‌های رزینی هستند که با فشار 2000 تن پخته شده و سپس به فنولیک آغشته شده اند، این فیبر علاوه بر تمامی خواصی که در بالا ذکر شد دارای خاصیت جذب کم آب نیز می باشد، از این جهت این محصول در صنایع تولیدی و نیروگاه های برق کاربرد فراوانی دارد.
 

کاربرد فیبر استخوانی چیست؟

 
  • از فیبر استخوانی در نیروگاه های تولید برق استفاده می شود.

    از فیبر استخوانی در تولید دینام ها و مولد های الکتریکی استفاده می شود.

    مهم‌ترین کاربرد فیبر استخوانی استفاده در صنایع خودرو سازی می باشد.

    فیبر استخوانی در سایر صنایع از جمله هوا و فضا، مخابرات و صنایع خودرو سازی کاربردی می باشد.

     

خواص فیبر استخوانی چیست؟


جذب آب پایین از مهم ترین خواص فیبر استخوانی معرفی می شود در این حال این فیبر دارای خواص دیگری از جمله مقاومت بالا در برابر فشار های مکانیکی و الکتریکی، مقاومت بالا در برابر حلال های شیمیایی و عدم شدن در آن ها بوده و تحمل دما تا 120 درجه را نیز دارا می باشد.
 

خرید فیبر استخوانی


تعیین قیمت این فیبر مانند سایر محصولات به طور دقیق امکان پذیر نمی باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در صفحه تماس حاصل فرمایید.

فیبر استخوانی در شرکت عایق نوین به صورت ورق میله و لوله، تولید و عرضه می شود، این فیبر در رنگ قهوه ای تیره و مشکی تولید شده و دارای ضخامت 0/5 الی 50 میلی متر و ابعاد 100 * 200 سانتیمتر می باشد، انواع فلنچ فیبر استخوانی در قطر و ضخامت های مختلف نیز در شرکت عایق نوین فاخر به فروش می رسند.
 

مشخصات فیبر نخ دار


فیبر نخ دار از دیگر انواع فیبر نسوز و فیبر های صنعتی است که از رزین فنولیک و نوعی الیاف کتان ساخته شده و از آن به عنوان عایق استفاده می‌شود، فیبر نخ دار از پرکاربردترین انواع فیبرها شناخته شده و در دو نوع نازک و ضخیم تهیه و تولید می‌شود، از ورقه‌های نازک آن در صنایع الکتریکی و از ورقه های ضخیم این فیبر برای ساخت چرخ دنده، واشر، بوش، قطعات با ضربه پذیری بالا و... استفاده می شود.

فیبر نخ دار که مقاومت الکتریکی بالایی دارد دارای ویژگی های بسیار مهمی از جمله قابلیت تراشکاری، سوراخ کاری و پانچ کاری بوده و در برابر هر گونه نیروی سایشی مقاوم است، تحمل حرارت تا 150 درجه سانتیگراد را نیز دارا بوده و خواص مکانیکی بالایی دارد.

فیبر نخ دار فیبری است که در فشار دو هزار تن و در حرارت بسیار بالا تشکیل شده است و قابلیت پانج کاری، تراش کاری و سوراخ کاری نیز دارد.


 

خرید فیبر نخ دار


فیبر نخ دار در دو نوع نازک و ضخیم و در ابعاد و سایز های مختلف در رنگ های قهوه‌ای، زرد و مشکی تولید و عرضه می شود، از قیمت فیبر نخ دار از طریق تماس با شماره‌های درج شده در صفحه اطلاعات کافی را کسب کنید.

امکان سفارش و خرید فیبر نخ دار در ابعاد مورد علاقه خودتان وجود دارد، جهت سفارش فیبر نخ دار به بخش سفارشات سایت عایق نوین فاخر رقته و سفارش خود را ثبت کنید.
 

تفاوت فیبر نخ دار و فیبر ستخوانی چیست؟


فیبر استخوانی و فیبر نخ دار دارای شباهت های بسیار زیادی به یکدیگر هستند، فیبر استخوانی محصولات کاربردی هستند که امکان پانچ پذیری، تراشکاری و سوراخ شدن را به راحتی نداشته و برای برش آن ها از دستگاه های مخصوص استفاده می شود اما فیبر نخ دار عایق با کیفیتی است که قابلیت پانچ کاری، تراش کاری و سوراخ کاری داشته و برای برش نیاز به دستگاه مخصوص ندارد.
 

انواع فیبر نسوز


فیبر های نسوز نوعی از الیاف مصنوعی هستند که از آن ها به عنوان عایق الکتریکی و حرارتی استفاده می شود، فیبر ها نسبت به نوع کاربردی که دارند در انواع مختلفی تولید و ارائه می شود، فیبر نسوز انواع مختلفی از جمله فیبر استخوانی، فیبر نخ دار، فیبر فایبرگلاس، فیبر اپوکسی گلاس، فیبر فنولیک، فیبر تکستولیت، فیبر ایزوتکس، فیبر ایزوولت، فیبر استخوانی ترموست و فایبرگلاس G10 و G11 دارد.

انواع فیبر های نسوز بدون هیچگونه تغییر شیمیایی و فیزیکی در برابر شرایط محیطی گوناگون مقاومت بالایی دارند، شرایط محیطی به غیر از دما شامل فاکتور های دیگری از جمله شوک حرارتی، ذخیره سازی گرمایی، هدایت حرارتی کم است، فیبر های نسوز مقاومت بالایی در برابر ذوب شدگی نیز دارند.


 

ویژگی فیبرهای نسوز


فیبر های نسوز سازگاری کاملی با محیط زیست دارند و چگالی آن ها بسیار کم است، کم بودن چگالی در این فیبر ها موجب تجمع گرمای کمی می شود از این جهت علاوه بر اینکه این فیبر کاربردی به عنوان عایق دارد، به دلیل تجمع گرمای کم و مقاومت بالایشان در برابر حرارت در صنایع و کوره‌های گرمایشی کاربردی بوده و استفاده می شوند.

فیبر های نسوز در برابر خوردگی مقاومت بالایی داشته و در انرژی صرفه جویی جویی می کنند.
 

شرکت عایق نوین


شرکت عایق نوین فاخر ayeghnovin.ir از طریق همکاری با افراد مجرب و حرفه ای به تولید انواع عایق ‌های الکتریکی و حرارتی با کیفیت پرداخته و با نازل ترین قیمت به فروش می رساند.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *