دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱

خوش آمدگویی رسمی

يکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 806985
زمانی که یک جلسه رسمی یا حتی یک همایش ترتیب داده باشید، نحوه خوش آمد گویی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. طرز خوش آمد گویی شما به مهمانان رسمی، از شما یک شخصیت حرفه‌ای‌تر می‌سازد؛ چراکه نحوه صحبت کردن و الفاظ مورد استفاده، نسبت به هر موقعیتی متفاوت است. در این مطلب درباره نحوه خوش‌ آمد گویی به مهمان رسمی و خوش آمد گویی مجری در همایش صحبت کرده و شعرها و دکلمه‌هایی برای خوش آمد گویی رسمی را پیشنهاد داده‌ایم. همچنین درباره پذیرایی همایش ها نیز مطالبی را به شما ارائه کرده‌ایم. اگر شما هم یک جلسه، مهمانی رسمی یا همایش در پیش دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.


اهمیت شیوه خوش آمد گویی
اکثر شما تا به حال تجربه حضور در یک مهمانی رسمی، جلسه، همایش یا رویدادهایی از این قبیل را داشته‌اید. از همین رو می‌دانید که نحوه استقبال از مهمان‌ها و خوش‌ آمد گویی به آنان چقدر اهمیت دارد. یک میزبان یا مجری حرفه‌ای، مدت زمان و متن خاصی را برای خوش آمد گویی به مهمانان در نظر می‌گیرد. این موضوع، اهمیتی که میزبان برای مهمانان قائل شده است را نشان داده و قطعا تاثیر بسزایی در بازخورد و حس خوب مهمانان و شرکت کنندگان آن رویداد خواهد داشت.
 

نکات خوش آمد گویی درست و موثر
علاوه بر برنامه‌ریزی و تنظیم یک متن خوش آمد گویی، با رعایت تنها چند نکته می‌توانید خوش آمد گویی به مهمان رسمی را به طور حرفه‌ای‌تری انجام دهید. برخی از این نکات به شرح زیر هستند:

• قرار گرفتن در فاصله‌ای مناسب با شرکت کنندگان یا مهمانان، به طوری که بتوانند به وضوح چهره شما را مشاهده کنند.

• نگاه مستقیم به مهمان‌ها هنگام خوش آمد گویی

• دست دادن با مهمان هنگام خوش آمد گویی (در صورتی که تعداد مهمانان کم و محدود باشد.)

• از جملات بسیار ساده و ابتدایی مانند سلام و احول پرسی شروع کنید.

• پس از سلام و احوال پرسی، به معرفی نام و سِمت خود بپردازید.

• پیش از زمان مقرر برای جلسه یا همایش و حضور مهمانان، خوش آمد گویی را آغاز نکنید.

• در همان ابتدای صحبت‌ها، هدف از برگزاری جلسه، مهمانی یا همایش را به طور خلاصه شرح دهید.

• اگر جلسه خود را در یک رستوران برگزار می‌کنید، تمام صورتحساب‌ها را پیش از حضور مهمان‌ها پرداخت کرده و در طول جلسه، از صحبت درباره مبلغ پرداختی خودداری کنید.

• خیر مقدم و خوش آمد گویی را از جانب خودتان به تنهایی بیان نکنید و افعال جمع را به کار ببرید (می‌گوییم، عرض می‌کنیم، سپاسگزاریم و...).
 

استفاده از بسته‌های خوش آمد گویی
در بسیاری از کشور‌ها به ویژه کشورهای غربی برای مهمانان یا اعضای جدیدی که به محل کار وارد می‌شوند، بسته‌های خوش آمد گویی یا welcome pack در نظر گرفته می‌شود. این موضوع می‌تواند در بدو ورود عضو جدید، حس بسیار خوب و مثبتی را به او منتقل کند. شما هم می‌توانید برای برگزاری جلسات رسمی و همایش‌های خود، از این گزینه استفاده کنید. به این صورت که بسته‌های کوچکی که یک یا چند آیتم را در خود جای داده‌اند، به افراد حاضر در آن رویداد هدیه دهید. این بسته می‌تواند شامل خودکار، لوازم تحریر، لوازم الکترونیکی کوچک، کارت هدیه شامل مبلغی پول، کتاب، لوازم اداری، لیوان یا مواردی از این قبیل باشد.


خوش آمد گویی مجری در همایش
همانطور که اشاره کردیم، نحوه خوش آمد گویی مجری در همایش، اهمیت زیادی در بازخورد مهمانان خواهد داشت. خوش آمد گویی خوب و درست، نشان می‌دهد که مجری همایش برای حضور مهمانان در همایش ارزش قائل است. خوش آمد گویی مجری در همایش می‌تواند از سلام و احوال پرسی ساده شروع شده و با تشکر از مهمانان برای حضور در آن همایش ادامه پیدا کند. با وجود اینکه شرکت کنندگان از دلیل حضور خود و موضوع برگزاری همایش آگاه هستند، اما بهتر است که شما به عنوان مجری همایش در انتهای خوش آمد گویی، آیتم‌هایی که قرار است به صحبت درباره آن‌ها بپردازید را به طور خلاصه بیان کنید. در مرحله بعدی، میزبانان اصلی و مهمانان ویژه‌ای که در همایش حضور دارند را به شرکت کنندگان معرفی کرده و سپس محتوای اصلی همایش را آغاز کنید.


دکلمه خوش آمد گویی رسمی
بهتر است که متن خوش آمد گویی را نیز مانند متن سخنرانی از پیش آماده کرده و برای بیان آن تمرین کنید. برای نوشتن یک دکلمه خوش آمد گویی رسمی، می‌توانید فیلم سخنرانی‌ها و همایش‌های رسمی مختلف را جستجو کرده و قسمت خوش آمد گویی را در آن‌ها بررسی کنید. برخی از متن‌های آماده و از پیش تعیین شده برای خوش آمد گویی به مهمان رسمی (در جلسات، همایش‌ها، بازگشت از سفرهای زیارتی و...) عبارتند از:

• جناب آقای/خانم (نام شخص مورد نظر)، به شما خیر مقدم عرض کرده و برایتان آرزوی موفقیت در درجات بالاتر را داریم. امیدواریم که با درایت و حسن تدبیر شما و همچنین پرسنل شرکت/مجموعه (نام شرکت)، به درجات بالاتر توسعه و پیشرفت دست یابیم.

• خدمت شما عزیزان عرض خیر مقدم و شادباش داریم و خوشحالیم که توفیق خدمت به شما سروران گرامی را داریم.

• گویند که سلام، طلایی‌ترین کلید برای صعود به تالار آشنایی‌هاست. پس صمیمی‌ترین سلام تقدیم شما باد. عرض خیر مقدم و خوش آمد گویی داریم خدمت شما عزیزان و سروران گرامی.

• بازگشت حضرتعالی را از سفر لوکیشن مورد نظر (مانند زیارت کربلای معلی) تبریک عرض نموده و امید است با توکل به درگاه الهی، همواره پیروز و سرافراز باشید.

• بازگشت جنابعالی را از سفر پر از معنویت حج تبریک عرض نموده و با توکل به درگاه الهی، همواره آرزوی پیروزی و سرافرازی شما را داریم.

• فرصت را غنیمت شمرده و خدمت آقای/خانم (نام شخص مورد نظر) بابت حضور در این جمع خیر مقدم عرض می‌نماییم. خدمت شما ابراز ارادت و ادب داشته و از حضور شما در کنار خود، بسیار خرسندیم.

• بهترین شادباش‌ها و صمیمانه‌ترین خوش آمدها را که از اعماق قلب، دل و جان‌مان بر می‌خیزد، پذیرا باشید. با قلبی سرشار از نور، اندیشه‌ای آکنده از مهر و ذهنی انباشته از برترین‌ها حضور شما را در این جمع گرامی می‌داریم.

• ضمن عرض خیر مقدم به آقای/خانم (نام شخص مورد نظر)، دارای تجربیات فراوان در امور (حوزه مربوطه) و سابقه درخشان در مسئولیت‌ها، برای ایشان آرزوی موفقیت و سربلندی داشته و امیدواریم که با درایت و تدبیر شما، گام‌های مهمی را در مسیر موفقیت هرچه بیشتر برداریم.


شعر خوش آمد گویی رسمی
استفاده از شعر به جای متن‌های رسمی برای خوش آمد گویی، یکی از روش‌هایی است که توسط مجریان حرفه‌ای به کار می‌رود. در ادامه برخی از اشعاری که می‌توانید برای آغاز سخنرانی خود استفاده کنید را آورده‌ایم.

• به نام خداوند لوح و قلم، حقیقت نگار وجود و عدم
خدایی که داننده رازهاست، نخستین سرآغاز آغازهاست

• خوش آمد گل وز آن خوشتر نباشد
که در دستت بجز ساغر نباشد

• به نام آنکه جان را فکرت آموخت
چراغ دل به نور جان برافروخت
ز فضلش هر دو عالم گشت روشن
ز فیضش خاک آدم گشت گلشن

• هر آن کس خدمت جانان به جان کرد
به گیتی نام خود را جاودان کرد


پذیرایی همایش ها
علاوه بر خوش آمد گویی و کلیات و محتوای اصلی سخنرانی‌ها در جلسات و همایش‌ها، موارد دیگری نیز حائز اهمیت هستند. یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در افزایش کیفیت برگزاری همایش‌ها، پذیرایی از مهمانان است. در بسیاری از موارد دیده می‌شود که پذیرایی تنها با چای یا میوه صورت می‌گیرد اما گاهی نیاز به پذیرایی شیک‌تر و آبرومندانه‌تری وجود دارد. از طرفی اگر تعداد مهمانان و شرکت‌کنندگان همایش بالا باشد، سرو وعده غذایی اصلی برای پذیرایی از آن‌ها، صرفه اقتصادی ندارد. در چنین شرایطی، پکتو، پذیرایی همایش ها را بر عهده می‌گیرد. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت پکتو، آیتم‌ها مورد نظر خود برای پذیرایی و همینطور تعداد مهمان‌ها را مشخص و زمان و مکان برگزاری همایش را تعیین کنید. پکتو آیتم‌های مشخص شده توسط شما را در قالب پک‌های آماده ویژه پذیرایی همایش‌ها آماده کرده و در زمان مقرر به دست شما می‌رساند. پک پذیرایی همایش پکتو می‌تواند طبق نظر و سلیقه شما شامل میوه، آب‌میوه، شیرینی، کیک، بیسکوییت، آب معدنی، تنقلات و... باشد. فقط کافی است که اطلاعات مورد نیاز را در سایت وارد کرده یا برای ثبت سفارش تلفنی، از طریق شماره‌های موجود در سایت اقدام کنید.

برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *