کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خیزش گرد و خاک طی سه روز آینده

7 تير 1401 ساعت 11:41

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.


به گزارش جهان نیوز، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: طی سه روز آینده برای مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان،‌ ارتفاعات جنوبی کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی نسبتا آرام برقرار است.

وی ضمن اشاره به اینکه از امروز تا روز شنبه در مناطقی از شرق، شمال شرق و مرکز کشور پدیده غالب وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک است، ادامه داد: از بعد از ظهر چهارشنبه تا روز جمعه در بخش‌هایی از شرق کشور به ویژه منطقه زابل طوفان شن و گردوخاک رخ می‌دهد که کاهش کیفیت هوا و دید افقی را به همراه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی از خیزش گردوخاک طی سه روز آینده خبر داد و افزود: با توجه به انتقال گردوخاک از عراق به نوار غربی و بخش‌هایی از جنوب کشور، این مناطق غبار آلود می‌شوند و این شرایط را در روزهای جمعه و شنبه برای بخش‌هایی از شمال غرب کشور انتظار داریم.

رفیعی با بیان اینکه طی سه روز آینده در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور با افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردو خاک مواجه هستیم، اظهار کرد: از امروز تا اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق کشور ماندگاری هوای گرم را شاهد هستیم.

وی توضیح داد: از فردا چهارشنبه تا روز شنبه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود و آب‌های جنوبی کشور به ویژه شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان افزایش ارتفاع موج در مناطق دور از ساحل به ۳ متر هم می‌رسد و مخاطراتی را به همراه دارد که صیادان و فعالان دریایی باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد آخرین وضعیت جوی چند روز آینده تهران گفت: آسمان امروز تهران صاف است و در بعدازظهر امروز احتمال وزش باد شدید برای آن پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دمای امروز پایتخت با دو درجه افزایش نسبت به روز گذشته به ۴۱ درجه و کمینه دما هم به ۲۷ درجه بالای صفر می‌رسد.


کد مطلب: 804475

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/804475/خیزش-گرد-خاک-طی-سه-روز-آینده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com