پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

خیزش گرد و خاک طی سه روز آینده

سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 804475
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.
خیزش گرد و خاک طی سه روز آینده
به گزارش جهان نيوز، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: طی سه روز آینده برای مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان،‌ ارتفاعات جنوبی کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی نسبتا آرام برقرار است.

وی ضمن اشاره به اینکه از امروز تا روز شنبه در مناطقی از شرق، شمال شرق و مرکز کشور پدیده غالب وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک است، ادامه داد: از بعد از ظهر چهارشنبه تا روز جمعه در بخش‌هایی از شرق کشور به ویژه منطقه زابل طوفان شن و گردوخاک رخ می‌دهد که کاهش کیفیت هوا و دید افقی را به همراه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی از خیزش گردوخاک طی سه روز آینده خبر داد و افزود: با توجه به انتقال گردوخاک از عراق به نوار غربی و بخش‌هایی از جنوب کشور، این مناطق غبار آلود می‌شوند و این شرایط را در روزهای جمعه و شنبه برای بخش‌هایی از شمال غرب کشور انتظار داریم.

رفیعی با بیان اینکه طی سه روز آینده در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور با افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردو خاک مواجه هستیم، اظهار کرد: از امروز تا اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق کشور ماندگاری هوای گرم را شاهد هستیم.

وی توضیح داد: از فردا چهارشنبه تا روز شنبه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود و آب‌های جنوبی کشور به ویژه شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان افزایش ارتفاع موج در مناطق دور از ساحل به ۳ متر هم می‌رسد و مخاطراتی را به همراه دارد که صیادان و فعالان دریایی باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد آخرین وضعیت جوی چند روز آینده تهران گفت: آسمان امروز تهران صاف است و در بعدازظهر امروز احتمال وزش باد شدید برای آن پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دمای امروز پایتخت با دو درجه افزایش نسبت به روز گذشته به ۴۱ درجه و کمینه دما هم به ۲۷ درجه بالای صفر می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *