جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

لاوروف: «اوکراین» ابزار چانه‌زنی آمریکا شده است

يکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب: 802154
وزیر امور خارجه روسیه گفت انگلیس و آمریکا از اوکراین به عنوان ابزار چانه‌زنی استفاده می‌کنند و به آن اجازه نمی دهند با روسیه مذاکره کند.
لاوروف: «اوکراین» ابزار چانه‌زنی آمریکا شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرگئی لاوروف اعلام کرد که ناتو و اتحادیه اروپا مدت ها پیش استقلال خود را از دست دادند. آمریکا با همکاری غرب سعی دارند اوکراین را از مذاکره با روسیه بازدارند. آنها این کشور را بهانه ای برای چانه زنی های خود کرده اند.

او گفت: علیرغم تحریم های اعمال شده از سوی غرب علیه روسیه، امسال درآمد روسیه از صادرات انرژی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

به گزارش الجزیره، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اظهار نظری در خصوص تصمیم آمریکا برای ارسال سلاح‌های جدید به اوکراین، گفت ده‌ها فقره از این تسلیحات تاکنون نابود شده اند. سیستم‌های دفاعی ما هر گونه سلاحی را که به اوکراین ارسال شود مانند آجیل خورد خواهند کرد.

وی همچنین، اروپا را مسئول افزایش قیمت سوخت (نفت و گاز) و کود شیمیایی در جهان دانست و درمورد افزایش بیشتر قیمت‌ها هشدار داد.

این در حالی است که لهستان روز شنبه اعلام کرد، اتحادیه اروپا در حال حاضر در زمینه اعمال بسته هفتم تحریم‌ها علیه روسیه کار می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *