جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

وزیربهداشت: در کرونا کوواکس واکسنی به ما نداد

چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 801875
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت دشواری که بیماری کرونا در کشورها ایجاد کرد، گفت: برخی کشورها از نظر منابع و امکانات وضعیت بهتری نسبت به ایران داشتند اما جمهوری اسلامی ایران در مقابله با کرونا از موفق ترین کشورهای دنیا بود.
وزیربهداشت: در کرونا کوواکس واکسنی به ما نداد
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهرام عین اللهی در شانزدهمین جشنواره شهید مطهری و یادمان شهید مدافع سلامت، استاد دکتر محمد زارع جوشقانی که در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: مردم در دوران کرونا در طرح مواسات و کمک به هموطنان خود، فرآیند واکسیناسیون و کمک به مدافعان سلامت، نقش بزرگی ایفا کردند در حالیکه خیلی از کشورها از چنین همراهی مردمی، محروم هستند.

عین اللهی تصریح کرد: در اوج کرونا و درگیری با دلتا، واکسن چندانی در اختیار نداشتیم و منتظر تأمین واکسن از مسیر کوواکس بودیم؛ در صورتی که نه منابع مالی خودمان و نه واکسن را به ما ندادند. عین اللهی با اشاره به برگزاری مجمع جهانی بهداشت در سوییس در هفته گذشته، خاطرنشان کرد: در دیدارهایی که با مقامات سازمان جهانی بهداشت و وزرای بهداشت کشورهای مختلف داشتیم، همه آنها به عظمت و قدرت جمهوری اسلامی ایران اذعان می کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عدم استقلال و وابستگی را از آفت های بزرگ دانست و گفت: در دوران قبل از انقلاب اسلامی، کاملا وابسته بودیم و برخی پزشکان خارجی، خدمات بهداشتی و درمانی را در کشور ارائه می کردند؛ اما امروز ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی، ۲۰ هزار عضو هیات علمی و حدود ۲۷۰ دانشجو در دانشگاه ها داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *