سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

«سئو کلاه سفید دقیقا چیست؟ روی چه معیارهایی تمرکز دارد؟

دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 801670
«سئو کلاه سفید دقیقا چیست؟ روی چه معیارهایی تمرکز دارد؟
سئو کلاه سفید یک تاکتیک برای بهینه کردن جایگاه یک وب سایت در نتایج موتور جستجو است. در این روش باید استاندارد های گوگل را دنبال کنید و با آن ها همخوان باشید و هیچگونه تغییری که خارج از استاندارد های موجود باشد انجام ندهید تا این هم خوانی را به هم نزنید. زیرا هم خوانی این استاندارد ها باعث می شود تا وب سایت شما در بهترین جایگاه ممکن در نتایج جستجوگر قرار بگیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سئو کلاه سفید می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید:

https://seokar.com/seo
 
چگونه می توان به مقام کلاه سفید در سئو رسید؟
  1. مشخص کردن استراتژی سئو کلاه سفید
باید در روند برنامه ریزی استراتژی سئو  مسائلی را مشخص کنیم:
به عنوان مثال، در اوایل انجام سئو یک وب سایت، می دانیم که در حال حاضر جایگاه مناسبی در نتایج جستجو نداریم، بنابراین اول باید تولید محتوای سایت را بررسی کنیم. اینطوری مشخص می کنیم که مثلا در یک پروژه 8 ماهه، روی 20 تا از کلمات کلیدی اصلی وب سایت کار کرده و وب سایت را به صفحات اول رسانده و موجب بازدید روزانه افزاینده وب سایت می شویم.همچنین باید بودجه لازم برای رسیدن یه وضعیت دلخواه را را نیز مشخص کنیم.

اصلاً هدف ما از رسیدن به این موقعیت چیست؟ اگر مقصود رسیدن به صفحات اول است؟ می توان از کاربران برای دریافت تبلیغات استفاده کنیم؟ اگر اینگونه است، نیاز به کلمات کلیدی جامع تری خواهیم داشت تا بتوانیم تمام جملات را برای رسیدن به هدف انجام دهیم.

اگر مقصود اصلی فروش کالا و یا محصولات باشد، باید به تجربه کاربران و مشتریان توجه کنیم که چگونه باید محتوا، صفحات کالاها وغیره  را بسازیم که بعد از بازدید، به آن پرداخته شود. تا بتوانیم کاربران را به خریداران و مشتریان وفادار تبدیل کنیم (نوع کلمات کلیدی نیز در این قسمت خیلی اهمیت دارد.)
 
  1. تمرکز ویژه بر تجربه کاربری ( UX)
گوگل همیشه در حال  تشویق وب مستر ها است تا که تجربه کاربری خوب وعالی برای کاربران فراهم کنند. یک تجربه کاربری عالی بهتر از کد نویسی بهینه است و تاثیر شگفت انگیزی در بالا بردن رتبه وب سایت در گوگل دارد.

در سئو کلاه سفید هدف طراحی تجربه کاربری مناسب در کسب و کار، افزایش رضایت مشتری، افزایش وفاداری، افزایش لذت در هنگام استفاده و آسانی استفاده از ابزار در این محصولات است. معنی محصول در اینجا، وب سایت شما است.

 اولین هدف مشخص کردن اهداف کاربران است، آن وقت باید یک راه برای ایجاد احساس مثبت که باعث یک تجربه عالی در کل برای کاربران میشود به وجود آورد.
  1. تولید لینک طبیعی
تولید لینک هر روز ارزشش کاهش می یابد. ولی همچنان بخشی از سه عامل اثر بخش در سئو یک وب سایت است. تولید لینک طبیعی بخشی از تکنیک های سئو کلاه سفید است، تولید محتوایی با کیفیت بالا موجب ارجاع کاربران به وب سایت شما می شود.

 اگر متن نوشته شده در وب سایت شما توسط یک کاربر مورد توجه قرار بگیرد و محتوای شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد، تاثیر هنگفتی در اعتبار  سئو کلاه سفید وب سایت و رتبه سایت شما در نتایج گوگل دارد.
 
  1. راه و روش مارکتینگ محتوایی با استفاده از مقالات با کیفیت در سئو کلاه سفید
 اگر دقت داشته باشید و در سئو کلاه سفید استراتژی مارکتینگ محتوایی درستی را استفاده کنید و بتوانید محتوایی با کیفیت بنویسید، می توانید بازدید وب سایت خود را افزایش دهید.

 محتوا، یکی از دو عامل اصلی و بسیار مهم در انجام سئوکلاه سفید و رتبه بندی گوگل است. سرمایه گذاری وقت و پول در بازاریابی محتوایی و داشتن استراتژی مناسب خیلی از تبلیغات های دیگر موثر تر است.

 محتوای منحصر بفرد چیست؟ مقاله، متن یا نوشته ای بی نظیر و بی همتا ست که دارای چندین فاکتور ساده باشد، این مقوله باید برای کاربران وب سایت کاربردی و لذت بخش باشد.

امروزه، استفاده از جستجوی صوتی گوگل در حال افزایش است و تولید محتوا ی محاوره ای از چالش های جدید دنیای سئو و سئو کلاه سفید است.
 
  1. کسب و کار خود را در مپ گوگل ثبت کنید.
در ایران، گوگل نیز از نتایج محلی برای نشان دادن کسب و کارها و وب سایت ها استفاده می کند، مثلا در گوگل سرچ کنید “کافی شاپ در شیراز” گوگل تلاش می کند فقط کافی شاپ های شیراز را نشان دهد.

اگر لوکیشن گوشی روشن باشد و در شهر شیراز باشید، جستجو کنید “کافی شاپ” دوباره همان نتایج اولیه نشان داده می شود و این نتایج جستجو در شهرهای دیگر فرق دارد، ولی در تهران نتایج طبق منطقه های شهری نمایش داده می شود و در برخی موضوعات نتایج فرق دارد.

بکارگیری از سرویس های کسب و کار من در گوگل تاثیر زیادی بر روی سئو کلاه سفید وب سایت شما دارد. ثبت کسب و کار در مپ گوگل موجب افزایش اعتماد کاربر و مشتری می شود. متاسفانه این کار در ایران به صورت رسمی ممکن نمی باشد.
  1. بررسی کلمات کلیدی مناسب
همیشه بررسی کلمات کلیدی تاثیرگذار بسیار مهم است. اگرچه گوگل و سرویس برنامه ریز کلمات کلیدی در گوگل ادوردز می تواند به کاربران اینترنتی کمک کند. بزرگترین ارائه دهندگان ابزار سئو که دو شرکت MOZ و Ahrefs هستند، سعی در بهتر کردن پیشنهادات کلمات کلیدی دارند.

با این وجود، الگوریتم Google RankBrain به ظرافت های کلمات در هر زبان با استفاده از هوش مصنوعی می پردازد. مثلا استفاده از اصطلاحات و اشتباهات متداول، کلمات مترادف، متضاد و حتی کنایه ها را تا حدودی می شناسد. جالب توجه است که در زبان فارسی نیز الگوریتم RankBrain به درستی کار می کند.

نتیجه گیری
از آنجایی که گزینه های سئو کلاه سفید تقریبا محدود است، تعداد زیادی از سئوکاران  خود را به این حوزه محدود نکرده اند. آنها اکثرا درحوزه خاکستری ( سئو کلاه خاکستری) کار می کنند.

این در برگیرنده تاکتیک های سئو کلاه سفید نیزمی شود، ولی  فراتر از محدودیت ها و به سمت حوزه سئو کلاه سیاه می رود. تکنیک های کلاه سیاه کلی مثل مخفی سازی، صفحه های موجود در ورودی و فرستادن هرزنامه برکنارمی شوند ولی امکان دارند. به عنوان مثال، میتوانند با استفاده از راه های غیرقابل پیگیری لینک های غیرطبیعی ایجاد کنند.

در طولانی مدت، سئو کلاه سفید تنها راه مکم و ماندگار بودن  در رتبه بندی است.  کمپانی هایی که حضورشان در SERP ها در آینده از بسیار مهم است، باید فقط از تکنیک های کلاه سفید استفاده کنند تا  اساس کسب و کارشان را از دست ندهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *