جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آثار مخرب جملات اغراق آمیز بر فرزندان

دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب: 801454
یک روانشناس با تاکید بر ضرورت پرهیز والدین از بیان جملاتی نظیر "تو خوشگل ترین بچه فامیل هستی"، "تو باهوش ترین دانش آموز مدرسه هستی"، "تو دوست داشتنی تر از هم‌سالانت هستی" به کودکان و نوجوانان، درباره آثار روانشناختی مخرب بیان این جملات گفت: بیان این جملات اغراق آمیز باعث می‌شود وقتی کودک و نوجوان در جمعی از هم‌سالان قرار گیرد و در آن جمع احساس کند این ویژگی‌هایی که دائما والدین برای او تکرار می‌کردند در او وجود ندارد و غیر واقعی بوده است؛ دچار افسردگی و انزوا گزینی و ترس شود.
آثار مخرب جملات اغراق آمیز بر فرزندان
به گزارش جهان نيوز به نقل از شیعه نیوز، یک روانشناس با تاکید بر ضرورت پرهیز والدین از بیان جملاتی نظیر "تو خوشگل ترین بچه فامیل هستی"، "تو باهوش ترین دانش آموز مدرسه هستی"، "تو دوست داشتنی تر از هم‌سالانت هستی" به کودکان و نوجوانان، درباره آثار روانشناختی مخرب بیان این جملات گفت: بیان این جملات اغراق آمیز باعث می‌شود وقتی کودک و نوجوان در جمعی از هم‌سالان قرار گیرد و در آن جمع احساس کند این ویژگی‌هایی که دائما والدین برای او تکرار می‌کردند در او وجود ندارد و غیر واقعی بوده است؛ دچار افسردگی و انزوا گزینی و ترس شود.

گوهر یسنا انزانی درباره آثار مخرب روانشناختی بیان جملاتی نظیر "تو خوشگل ترین بچه فامیل هستی"، "تو باهوش ترین دانش آموز مدرسه هستی"، "تو دوست داشتنی تر از هم‌سالانت هستی" از سوی والدین به بچه‌ها، اظهار کرد: معمولا والدین سعی دارند برای افزایش اعتماد به نفس فرزندان از این جملات استفاده کنند، حال آنکه بیان این جملات می‌تواند در بچه‌ها اعتماد به نفس کاذبی را شکل دهد و در نهایت مشکلات روانشناختی را برایشان ایجاد کند.

این روانشناس با بیان اینکه والدین باید از به کار بردن جملاتی نظیر جملات یاد شده خودداری کنند، تصریح کرد: وقتی بچه‌ها در جمع هم سالان قرار گیرند و متوجه شوند این جملات اغراق آمیز بدون پایه و اساس که دائما می‌شنیدند حقیقت نداشته است، دچار افسردگی، انزوا گزینی، افزایش اضطراب، افزایش علائم ترس‌های درونی نظیر ترس از دوست داشتنی نبودن، ترس از تنها بودن و... می‌شوند و رفتار خود تخریبی آنها زیاد می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *