پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

هشدار آیت‌الله کعبی درباره مدعیان عدالتخواهی

دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 800937
جامعه اسلامی بدون حضور مردم ناقص می ماند. معیارها، ضوابط و ملاک های حضور مردم در صحنه باید به گونه‌ای باشد که منجر به تشکیل جریان‌های انحرافی به عنوان مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی نشود.
هشدار آیت‌الله کعبی درباره مدعیان عدالتخواهی
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، آیت‌الله شیخ‌عباس کعبی، از اعضای مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی در نشست «جریان‌های حلقه های میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی» که از سوی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد، گفته است:

"جامعه اسلامی بدون حضور مردم ناقص می ماند. معیارها، ضوابط و ملاک های حضور مردم در صحنه باید به گونه‌ای باشد که منجر به تشکیل جریان‌های انحرافی به عنوان مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی نشود.

*فرقانیزه شدن و رویت نشانه‌های انحراف در برخی ادعاهای عدالتخواهی تندروانه؛ سبب‌ساز هشدارهای مهمی از سوی خواص کشور و مراجع اجتماعی شده است.

چه اینکه عدالتخواهی تندروانه اشاره شده که مثل یک انحراف در دامان پاک عدالتخواهی جا خوش کرده؛ نه تنها شفا دهنده چیزی نیست بلکه با اندک رصد و تأملی در عمق و پیرامون آن مشخص می‌شود که مقصد این قبیل تندروی‌های به ناکجاست.

بدیهیست که عدالتخواهی جز از مسیر عقلانیت و در نظر گرفتن مصالح مردم و حکومت به سرانجام نخواهد رسید اما تندروی و انحرافی که عدالتخواهی را تهدید می‌کند بر اساس آنچه از سوابق آن می‌دانیم قصد دارد با تکفیر، با بددهنی و هتاکی، با طعنه به عقلانیت و با بی‌تفاوتی نسبت به همراستایی برخی اهدافش با اهداف بدخواهان به سرمنزل مقصود برسد.

مقصد و مقصودی که البته گویا قرار است وسیله را هم توجیه کند!

و از همینجاست که انحراف مورد اشاره آیت‌ا... کعبی و سایرین پیرامون مفهوم پاک و عقلانی عدالتخواهی و دادخواهی شکل می‌گیرد.

تشخیص و معرفی جریانات انحرافی مدعی عدالتخواهی به مردم، از وظایف خواص و رسانه‌هاست که باید در انجام آن اهتمام لازم را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *