سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

برای ۷۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر یارانه واریز شده/ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر درخواست بازنگری اطلاعات دادند

يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 800810
عبدالملکی گفت: در مجموع برای ۷۳ میلیون و سیصد هزار نفر در دور اول براساس اسناد و مدارک یارانه واریز شده است.
برای ۷۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر یارانه واریز شده/ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر درخواست بازنگری اطلاعات دادند
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الله عبدالملکی در نشست هم‌اندیشی نمایندگان برای اجرای سیاست‌های کلی نظام درخصوص آخرین وضعیت نحوه تخصیص یارانه‌ها گفت: رئیس جمهور در تمامی جلسات دولت با وزرا بر رفع مشکلات و تامین معیشت مردم تاکید کرده و اعلام کرده‌اند که در این راه آبروی خود را برای مردم می‌گذارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پیش از این ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه به جیب قاچاقچی‌ها، خارجی‌ها، تولیدکنندگان خارج از کشور می‌رفت و تنها مقدار بسیار کمی از این یارانه به جیب مردم ایران می‌رفت، براین اساس تصمیم گرفته شد تا با مدیریت ارز ترجیحی و ساماندهی یارانه‌ها این منابع را بر سر سفره مردم ببریم و این موضوع موجب افزایش رفاه عمومی، ایجاد اشتغال، اصلاح ضریب جینی، جلوگیری از قاچاق و ... خواهد شد.

عبدالملکی تاکید کرد: براساس قانون بودجه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای باز توزیع یارانه میان مردم در تبصره ۱۴ قرار داده شده و در جای دیگر ۷۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی و معیشتی در نظر گرفته شده است و در دولت بعد از بحث‌های متعدد قرار شد، این منابع به صورت یارانه مستقیم در اختیار مردم قرار بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حذف دهک‌های پردرآمد براساس قانون، گفت: طبق قانون به ویژه قانون جوانی جمعیت باید دهک های پردرآمد حذف می شدند، براین اساس دولت تصمیم گرفت در مدیریت جدید ارز ۴۲۰۰ تومانی، یارانه به دهک دهم پرداخت نشود.

عبدالملکی ادامه داد: از سال ۹۳ سامانه یارانه‌ها بسته شد و دیگر کسی نمی‌توانست به صورت سیستماتیک در آن اطلاعاتی را وارد کند، تنها افراد با حضور در محل پلیس ۱۰+ می‌توانستند اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند. براساس سامانه رفاه ایرانیان ۷۳ میلیون نفر یارانه دریافت می‌کردند که ۶۱ میلیون نفر از این افراد همزمان یارانه معیشتی و یارانه ۴۵ هزار تومانی دریافت می‌کردند.

وی تصریح کرد: بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و عدم واریز یارانه به حساب برخی خانوارها، سامانه‌ای را وزارت کار راه‌اندازی کرد که طی یک هفته حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر از افراد درخواست بازنگری در اطلاعات خود را ثبت کردند و در حال بررسی است. یکی از اشکالات در وزارت کار این است که اطلاعات افراد کاملا مشخص نیست و برای پرداخت یارانه از دیگر مراکز اطلاعات خود را دریافت کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از افرادی که در فروردین ماه یارانه تعلق می‌گرفت، در اردیبهشت ماه یارانه‌ای پرداخت نشد و در مجموع برای ۷۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در دور اول براساس اسناد و مدارک یارانه واریز شده است.

عبدالملکی در واکنش به انتقاد نماینده‌ها درخصوص قطع یارانه برخی افراد، گفت: براساس قانون باید یارانه دهک‌های پردرآمد حذف شود اما اگر می‌خواهیم به همه افراد و اقشار یارانه دهیم اینگونه یارانه در اختیار افراد ضعیف جامعه قرار نخواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه باید شناسنامه اقتصادی خانوارها شفاف شود، اظهار کرد: افرادی که درخواست یارانه کرده‌اند به دو گروه تقسیم می‌شوند، ابتدا افراد پردرآمدی که با وجود داشتن دارایی و سرمایه به عنوان یک ایرانی درخواست واریز یارانه دارند و آن را حق خود می‌دانند و دیگر خانواده‌هایی هستند که با وجود جدا شدن فرزندان آن‌ها از خانواده و داشتن زندگی مستقل، به دلیل احتساب سرجمع خانواده، یارانه سرپرست خانواده قطع شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: برخی افراد نیز هستند که به دلیل عدم شفافیت شناسنامه اقتصادی، یارانه آن‌ها قطع شده است به طور مثال برخی افراد کارپرداز شرکتی هستند و یا دارای صندوق قرض الحسنه خانوادگی می‌باشند به این دلیل یارانه آن‌ها قطع شده است. بنابراین ما برای ایجاد شفافیت در اطلاعات اقتصادی خانواده‌ها سریعا سامانه‌ای را راه‌اندازی کردیم که از حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفری که یارانه آن‌ها قطع شده ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر درخواست بازنگری اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند.

عبدالملکی تصریح کرد: ما هر روز به ریاست معاون اول رئیس جمهور جلسات خود را با حضور تمامی دستگاه‌های مربوطه برگزار می‌کنیم و موضوع مدیریت ارز ترجیحی و پرداخت یارانه‌ها را بررسی می‌کنیم، همچنین براساس دستور رئیس جمهور به حساب افرادی که پیش از این یارانه آن‌ها قطع شده بود، نیز یارانه واریز شد و هر زمان اطلاعات آن‌ها بررسی و نهایی شد می‌توانند این یارانه را برداشت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص یارانه نان نیز گفت: وزارت کشور در حال بررسی اطلاعات افراد و حتی اتباع خارجی در کشور است تا یارانه نان در اختیار همه قرار بگیرد البته دولت هنوز بر روی بحث نان به تصمیم نهایی نرسیده و این موضوع به صورت پایلوت در زنجان در حال بررسی است و براساس تصمیم دولت یارانه نان هیچ شخصی حتی اتباع خارجی قطع نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
Iran, Islamic Republic of
دولت قبل مستمری بگیران حداقلی بگیر تامین اجتماعی را از دریافت یارانه معیشتی بنزین محروم کرده بود...
Iran, Islamic Republic of
۶ سال است یارانه من را بخاطر یک پژو ۷۸ و یک پژوی ۹۰ که اولی دست فرزندم است قطع کرده اند ...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
بیشتر معلمین می گویند آز یارانه حذف شده اند ... یعنی دهک دهم ... مگه میشه مگه داریم

.
علی اعوانی
Iran, Islamic Republic of

من تا فروردین امثال یارانه می گرفتم. اردیبهشت حذف شدم و رئیس جمهور دستور داد که برای افراد مثل من هم واریز شود.
Iran, Islamic Republic of
....
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
اکثریت مردم در دهک دهم؟؟؟؟!!!!
علي
Iran, Islamic Republic of
يارانه سرمايه ملي است و بايد به همه تعلق بگيره من يك مهندس با سابقه 25 سال و كارمند هستم دولت تشخيص داده دهك ده هستم و يارانه را نداده ..
Iran, Islamic Republic of
واقعا جالب است آماربالا نشان می دهد در حدود چهل سالی است که ثروت در دست چند نفر اقلیت است و توزیع ثروت در جامعه واقعا جای بحث دارد.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چرا انتقادات بحق را نمایش نمیدی .