کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اگر در برجام به نتیجه نرسیم، به ایران حمله می‌شود!

11 ارديبهشت 1401 ساعت 9:33

مذاکرات احیای برجام از وقت‌های تلف شده هم گذشته و از وقت اضافه هم عبور کرده و اکنون در مقطع فرازمانی پیش می‌رود. به این معنا که مذاکرات در یک وقت خاص استثنایی ادامه دارد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مشرق، روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم «یوسف مولایی» فعال اصلاح طلب نوشت: «مذاکرات احیای برجام از وقت‌های تلف شده هم گذشته و از وقت اضافه هم عبور کرده و اکنون در مقطع فرازمانی پیش می‌رود. به این معنا که مذاکرات در یک وقت خاص استثنایی ادامه دارد. ولی به رغم گذشت زمان زیاد نقطه امیدوارکننده این است که طرفین نمی‌گویند مذاکرات به طور کلی کنار گذاشته شده و به عنوان راه حل محسوب نمی‌شود.»

در ادامه این مطلب آمده است: «ایران که با تشدید تحریم‌ها و فشارهای بیشتر اقتصادی و سیاسی مواجه خواهد بود و حتی خطر توسل به زور هم وجود دارد. برای آمریکا هم اگر نتیجه بخش نباشد، علاوه بر اینکه شکستی بر سیاست‌های بایدن است ولی آنها هم نهایتا به این سمت خواهند رفت که ایران در مسیر فعالیت غیرصلح‌آمیز است و دنیا باید اقدام جدی‌تری علیه ایران به عمل آورد و گزینه‌هایی که گفته می‌شود همیشه روی میز است حتی گزینه نظامی وجود دارد.»

رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب در ماجرای برجام چند خط اصلی را پیگیری می کنند، اول اینکه مشکل موجود فقط مسئله تحریم سپاه است و اگر ایران از این مسئله کوتاه بیاید، برجام احیا شده و همه مسائل حل می شود. برخلاف این ادعا مسئله اصلا محدود به تحریم سپاه نیست و مسئله اصلی بی عملی و عهدشکنی آمریکاست، دولتی که به دلیل عهدشکنی های متععد در گذشته به قاتل زنجیره ای توافقات بین المللی مشهور است.

دوم اینکه، این طیف مدعی است با احیای برجام دلار ارزان شده و همه مشکلات اقتصادی رفع می شود. همین جریان سیاسی در سال ۹۴ به گونه ای فضاسازی کرد که برخی مردم در تهران به خیابان ها آمده و به جشن و پایکوبی پرداختند و تصورشان این بود که به زودی هر دلار معادل یکهزارتومان خواهد شد اما در همین دولت روحانی قیمت دلار تا حدود ۳۲ هزارتومان افزایش یافت.

سوم اینکه، جریان اصلاح طلب مدعی است که اگر برجام احیا نشود، گزینه بعدی همان پلن B مدنظر اسرائیل و آل سعود است و آن چیزی نیست جز حمله نظامی به ایران. متاسفانه گویا اصلاح طلبان دچار آلزایمر هستند چرا که موشک باران عین الاسد و اسقاط پهپاد فوق پیشرفته ترایتون و گوشمالی انگلیس در خلیج فارس و ضربه شست به دزدی دریایی آمریکا و موشک باران مقرهای موساد در اربیل و ترس و لرز مستمر و مدام آمریکا از انتقام خون حاج قاسم را فراموش کرده اند.

در روزهای گذشته «علی صالح‌آبادی» رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: «ما در زمینه فروش نفت به رقم‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم و تمامی درآمدهای فروش نفت را وصول می‌کنیم، بنابر این حتی اگر برجام هم نباشد، تامین ارز در کشور به نحو مناسبی انجام خواهد شد و هیچ مشکلی در بازار ارز نخواهیم داشت.»


کد مطلب: 798842

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/798842/اگر-برجام-نتیجه-نرسیم-ایران-حمله-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com