جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۳

اگر در برجام به نتیجه نرسیم، به ایران حمله می‌شود!

يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 798842
مذاکرات احیای برجام از وقت‌های تلف شده هم گذشته و از وقت اضافه هم عبور کرده و اکنون در مقطع فرازمانی پیش می‌رود. به این معنا که مذاکرات در یک وقت خاص استثنایی ادامه دارد.
اگر در برجام به نتیجه نرسیم، به ایران حمله می‌شود!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم «یوسف مولایی» فعال اصلاح طلب نوشت: «مذاکرات احیای برجام از وقت‌های تلف شده هم گذشته و از وقت اضافه هم عبور کرده و اکنون در مقطع فرازمانی پیش می‌رود. به این معنا که مذاکرات در یک وقت خاص استثنایی ادامه دارد. ولی به رغم گذشت زمان زیاد نقطه امیدوارکننده این است که طرفین نمی‌گویند مذاکرات به طور کلی کنار گذاشته شده و به عنوان راه حل محسوب نمی‌شود.»

در ادامه این مطلب آمده است: «ایران که با تشدید تحریم‌ها و فشارهای بیشتر اقتصادی و سیاسی مواجه خواهد بود و حتی خطر توسل به زور هم وجود دارد. برای آمریکا هم اگر نتیجه بخش نباشد، علاوه بر اینکه شکستی بر سیاست‌های بایدن است ولی آنها هم نهایتا به این سمت خواهند رفت که ایران در مسیر فعالیت غیرصلح‌آمیز است و دنیا باید اقدام جدی‌تری علیه ایران به عمل آورد و گزینه‌هایی که گفته می‌شود همیشه روی میز است حتی گزینه نظامی وجود دارد.»

رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب در ماجرای برجام چند خط اصلی را پیگیری می کنند، اول اینکه مشکل موجود فقط مسئله تحریم سپاه است و اگر ایران از این مسئله کوتاه بیاید، برجام احیا شده و همه مسائل حل می شود. برخلاف این ادعا مسئله اصلا محدود به تحریم سپاه نیست و مسئله اصلی بی عملی و عهدشکنی آمریکاست، دولتی که به دلیل عهدشکنی های متععد در گذشته به قاتل زنجیره ای توافقات بین المللی مشهور است.

دوم اینکه، این طیف مدعی است با احیای برجام دلار ارزان شده و همه مشکلات اقتصادی رفع می شود. همین جریان سیاسی در سال ۹۴ به گونه ای فضاسازی کرد که برخی مردم در تهران به خیابان ها آمده و به جشن و پایکوبی پرداختند و تصورشان این بود که به زودی هر دلار معادل یکهزارتومان خواهد شد اما در همین دولت روحانی قیمت دلار تا حدود ۳۲ هزارتومان افزایش یافت.

سوم اینکه، جریان اصلاح طلب مدعی است که اگر برجام احیا نشود، گزینه بعدی همان پلن B مدنظر اسرائیل و آل سعود است و آن چیزی نیست جز حمله نظامی به ایران. متاسفانه گویا اصلاح طلبان دچار آلزایمر هستند چرا که موشک باران عین الاسد و اسقاط پهپاد فوق پیشرفته ترایتون و گوشمالی انگلیس در خلیج فارس و ضربه شست به دزدی دریایی آمریکا و موشک باران مقرهای موساد در اربیل و ترس و لرز مستمر و مدام آمریکا از انتقام خون حاج قاسم را فراموش کرده اند.

در روزهای گذشته «علی صالح‌آبادی» رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: «ما در زمینه فروش نفت به رقم‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم و تمامی درآمدهای فروش نفت را وصول می‌کنیم، بنابر این حتی اگر برجام هم نباشد، تامین ارز در کشور به نحو مناسبی انجام خواهد شد و هیچ مشکلی در بازار ارز نخواهیم داشت.»
برچسب ها: برجام مذاکرات
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناظر
Iran, Islamic Republic of
کی می خواد حمله کنه،امریکایی که تو عراق و افغانستان نمی تونه از خودش دفاع کنه یا اسراییل که برا دفاع تو شهراش نیروی ذخیره فرا خوانی کرده،فرانسه مکرون؟یا انگلیس برگزیت زده ؟.
United States
چه احتیاجی به برجام که ایران راکتور اب سنگین را برای ابد از دست بدهد؟
Iran, Islamic Republic of
در انزمان این حرف درست بود ولی الان شرایط تغییر کرده
Iran, Islamic Republic of
باید تمام تحریم های اعمال شده بعد از برجام لغو بشوند در غیر این صورت احیای برجام ممکن نیست.
Iran, Islamic Republic of
در همون زمان هم حرف و ادعا بود که از آن فقط برای جمع کردن رأی مردم ساده استفاده نمودند چون آمریکا هر لحظه به این نتیجه برسه که توان حمله بدون هزینه سنگین به ایران را دارد , بدون تن دادن به هرگونه مذاكره اي و بدون فوت وقت به ايران حمله مي كند. این سیاست و تفکر همیشگی آمریکای جنایتکار بوده و هست و ریشه در خوی استکباری و تجاوزگری و وحشی بودن حاکمان و سیاستمداران این کشور دارد.
محمد حسین حسینی
Iran, Islamic Republic of
بحمدالله در حال حاضر توان نظامی خوبی داریم اگر کشوری طمع کند با خاک یکسانش می کنیم توکه این حرف را میزنی از قدرت نظامی کشور عزیزمان یا بی خبری یا خودت را تجاهل فرض کردی که باعث بی هویتی میگردد واین مطلب در حمله به اربیل پایگاه صهیونیستهای بز دل ثابت کردیم انها میفهمند جرات نمیکنند حرف بزنند چرا شما این حر فها را میزنی?
سپهر
Iran, Islamic Republic of
این غرب گراها دلشون یه تیکه است واسه اینکه آمریکا به ایران حمله کنه، در نوشته هاشون به این هم اذعان میکنند..
Iran, Islamic Republic of
....!!!
Iran, Islamic Republic of
از این شعارها خوشتون اومده که دوباره راه رفته رو تکرار میکنین . ملت اما دیگه یادشون نمی ره .
Iran, Islamic Republic of
پلانbساخته ذهن غربگدایان است.
Iran, Islamic Republic of
روزنامه های زنجیره ای غرب گرا وقلم زنان انها خودشون را برا امریکا میکشن!
Iran, Islamic Republic of
یوسف جان مولایی شما از الان برو تو سوراخ موش قایم شو، ملت ایران میدونن جواب این تروریست های غربی - آمریکایی رو چه جور بدن
صابر
تو مکن تهدیدم از کشتن که من
تشنه زارم به خون خویشتن
بیا ما منتظزیم ...مرد این میدان ما هستیم برای شما
روحت شاد حاج قاسم