شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

بهترین چسب برای ساخت آکواریوم کدام است؟

پنجشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 798548
یکی از مهم‌ترین ملزوماتی که برای ساخت آکواریوم به آن نیاز داریم چسب است، اما چه نوع چسبی؟ چسب‌های مختلفی برای چسباندن شیشه تولید شده‌اند، ولی در مورد ساخت آکواریوم به چسبی نیاز داریم که علاوه بر خاصیت چسبندگی قوی، ضد آب باشد و خاصیت درزگیری هم داشته باشد. پیشنهادی که افراد متخصص برای چسب ساخت آکواریوم دارند، چسب سیلیکون آکواریوم است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با ویژگی‌ها و کاربردهای گسترده این چسب آشنا شوید.
 

ساخت آکواریوم با چسب سیلیکون آکواریوم

محبوب‌ترین عضو خانواده چسب‌های سیلیکونی، چسب سیلیکون اسیدی یا همان چسب آکواریوم است. به چسب آکواریوم، چسب سیلیکون درزگیر هم می‌گویند، چون برای آب بندی سطوح و درزگیری هم مناسب است؛ از درزگیری و آب بندی سرامیک‌های سرویس بهداشتی و درزگیری و آب بندی اطراف سینک ظرفشویی گرفته تا درزبندی در و پنجره‌های دو جداره. چسب سیلیکون آکواریوم، بهترین چسب برای ساخت انواع آکواریوم‌های بزرگ و کوچک است. این چسب بوی نسبتاً تندی شبیه به سرکه دارد که بعد از خشک شدن برطرف می‌شود.

چسب آکواریوم در چند رنگ عرضه شده است؛ شفاف یا بی رنگ، سفید، مشکی و قرمز.
  • چسب شفاف؛ مناسب برای ساخت آکواریوم و درز بندی و آب بندی سینک‌های ظرفشویی.
    چسب سفید؛ مناسب برای عایق و آب بندی کردن درزهای کاشی و سرامیک‌ها، روشویی و سایر سطوح سفید و چینی.
    چسب مشکی؛ معروف به چسب شیشه ماشین و مناسب برای نصب شیشه خودرو.
    چسب قرمز؛ معروف به چسب واشر ساز یا چسب واشر و قابل استفاده در صنایع مختلف.
 

با ویژگی‌های چسب آکواریوم آشنا شوید

چسب آکواریوم از سیلیکون خالص تولید می‌شود و چسبندگی بالایی نسبت به سطوح شیشه‌ای و غیر متخلخل دارد. اما این چسب ویژگی‌های دیگری هم دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم:
  1. در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم است
ویژگی منحصربه‌فرد چسب سیلیکون آکواریوم که آن را برای درزگیری، آب ‌بندی و ساخت آکواریوم به چسبی ایده آل تبدیل کرده، مقاومت بسیار بالای آن نسبت به نفوذ آب و رطوبت است. از چسب آکواریوم به ‌عنوان عایق رطوبتی در درزگیری سینک ظرفشویی، شیشه‌های ساختمان، روشویی سرویس‌های بهداشتی، کاشی کاری حمام، دستشویی، درزگیری و نصب تایل شیت‌های دکوراتیو و عایق کردن استخرهای کوچک سونا و جکوزی.
  1. مانند عایق حرارتی عمل میکند
در ساختار چسب سیلیکون آکواریوم، اکسیژن و سیلیکون وجود دارد و به همین دلیل نسبت به گرما مقاوم است و مانند یک عایق حرارتی عمل می‌کند. این ویژگی چسب آکواریوم را برای عایق کردن پنجره‌ها و جلوگیری از هدر رفتن گرمای خانه مناسب ساخته است.
  1. مقاومت بسیار خوبی نسبت به تغییرات دما دارد
چسب آکواریوم مقاومت بسیار خوبی در مقابل تغییرات دما و حرارت‌های بالا دارد. این چسب در محدوده دمایی بین ۷۵- تا ۲۰۰+ درجه سانتی گراد، از مقاومت کافی برخوردار است و دچار تغییر حالت یا پوسیدگی نمی‌شود.
  1. از نظر فیزیکی حالت کشسان و ژلهای دارد
چسب آکواریوم حالت ژله‌ای و کشسان دارد و به همین دلیل در هنگام استفاده پخش یا سرازیر نمی‌شود و از قدرت کشسانی بسیار مناسبی برخوردار است.
  1. از نظر شیمیایی خنثی است
سیلیکون ماده اصلی تشکیل دهنده چسب آکواریوم است که از نظر شیمیایی ترکیبی خنثی دارد و با عناصر سازنده سطوح (مانند شیشه، فلزات و...) وارد واکنش نمی‌شود.
  1. از نظر الکتریکی کاملاً نارسانا هستند
چسب آکواریوم در برابر جریان الکتریسیته یک عایق بسیار خوب است. چون سیلیکون موجود در ساختار چسب، در مقابل جریان برق دچار شکست مولکولی نمی‌شود.
 
 

انواع چسب آکواریوم یا درزگیر سیلیکونی

چسب آکواریوم از نظر فرمولاسیون و ترکیبات سازنده در 2 مدل تولید شده است؛ چسب‌های استوکسی یا اسیدی و چسب‌های خنثی یا طبیعی.

·       چسب‌های استوکسی یا اسیدی (Acetoxy AC)

در تولید چسب‌های استوکسی از اسید استیک استفاده می‌شود. این چسب در معرض هوا خشک می‌شود بویی شبیه به سرکه دارد. از چسب‌های استوکسی برای عایق کردن شیشه‌ها، درزها کاشی‌ها و سطوحی که نیاز به درزگیری دارد، استفاده می‌شود. البته، استفاده از این نوع چسب آکواریومی به ‌دلیل داشتن خاصیت اسیدی ممکن است روی سطوح فلزی و سنگی تاثیر منفی داشته باشد.

·       چسب‌های خنثی یا طبیعی (Neutral cure)

برای تولید چسب‌های آکواریومی خنثی از الکل (حلال اصلی) استفاده می‌شود. این چسب هم در معرض هوا خشک می‌شود و در حین خشک شدن الکل آزاد می‌کند، اما بوی خاصی ندارد. چسب‌های خنثی نسبت به چسب‌های اسیدی از مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و آب برخوردار هستند.
 

اهمیت خرید چسب سیلیکون آکواریوم با بهترین قیمت

برای ساخت آکواریوم نمی‌توان از هر چسبی استفاده کرد. آکواریوم فضایی است که درزهای آن 24 ساعته در تماس با آب قرار دارد، به همین دلیل لازم است برای ساخت آن از چسبی استفاده شود که مقاومت بالایی در برابر رطوبت و نفوذ آب داشته باشد. به علاوه، در برابر تغییرات دمایی مقاوم، از نظر شیمیایی خنثی و از الکتریکی نارسانا باشد. با این اوصاف، تنها چسبی که می‌تواند برای این کار مناسب باشد، چسب سیلیکون آکواریوم است.

چسب آکواریوم قیمت بالایی ندارد و به راحتی در دسترس است. برای مشاهده قیمت انواع چسب می‌توانید به سایت رایمند تجارت مراجعه نمایید. فقط دقت کنید که برای ساخت آکواریوم باید از چسب آکواریوم شفاف یا بی رنگ استفاده کرد. این چسب‌ها رنگ خاصی ندارند، کاملاً شفاف هستند و برای پوشاندن درزها و ساخت آکواریوم کاملاً مناسب هستند.
 

چسب سیلیکون آکواریوم ANTIA؛ بهترین چسب برای ساخت آکواریوم

چسب ANTIA ساخت کشور ترکیه و یکی از بهترین و مقاوم‌ترین چسب‌های آکواریوم موجود در بازار ایران است. در ترکیبات این چسب از سیلیکون %100 خالص و مواد اولیه با کیفیت استفاده شده است. در مورد ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به ضد آب بودن، قدرت چسبندگی بالا، عدم کاهش حجم در گذر زمان، عدم تغییر رنگ در تماس با رطوبت یا حرارت، مقاومت بالا در برابر نوسانات دمایی (60- تا 180+)، رنگ شفاف و مقاومت در برابر اشعه UV اشاره کنیم.

از چسب ANTIA برای ساخت آکواریوم، آب بندی سینک ظرفشویی، آب بندی سرویس‌های بهداشتی، درزگیری فضاهای خالی پنجره‌ها و درز شیشه‌ها، درزگیری کاشی و سرامیک و درزگیری مخازن آبی و چسباندن آینه روی MDF استفاده می‌شود.
 
 

رایمند تجارت؛ بهترین فروشگاه آنلاین خرید چسب آکواریوم

فروشگاه‌های اینترنتی مختلفی در زمینه فروش انواع چسب سیلیکون آکواریوم و درزگیرهای صنعتی فعالیت می‌کنند، اما با توجه به وجود اجناس تقلبی و بی کیفیت در بازار، پیشنهاد ما مراجعه به یک فروشگاه آنلاین قابل اعتماد و معتبر مانند رایمند تجارت است. در فروشگاه اینترنتی رایمند تجارت می‌توانید محصولات بهترین برندهای بازار اعم از چسب سیلیکون مخصوص آکواریوم، درزگیر سیلیکون جهانی ANTIA، درزگیر سیلیکون نوترال ANTIA مخصوص نما، درزگیر سیلیکون خنثی، درزگیر سیلیکون اسیدی و... را انتخاب و به ‌صورت آنلاین سفارش دهید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *