جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

حذف قطعی سپاهان با مشت آهنین الدحیل +فیلم

چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 798423
تیم فوتبال سپاهان در شبی که به دنبال کسب پیروزی و امیدوار به صعود بود، با پنج گل شکست خورد و حذفی تلخ از آسیا داشت.
حذف قطعی سپاهان با مشت آهنین الدحیل +فیلم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، تیم‌های سپاهان ایران و الدحیل قطر از ساعت 21:45 شب گذشته (سه‌شنبه - به وقت ایران) در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2022، در ورزشگاه ملک عبدالله شهر بریده عربستان مقابل هم صف‌آرایی کردند که در این بازی الدحیل به برتری 5 بر 2 دست یافت.

مایکل اولونگا در دقیقه 10 موفق به گلزنی شد، اما محمد نژادمهدی در دقیقه 20 گل تساوی را برای سپاهان به ثمر رساند. در ادامه نیمه اول، اولونگا در دقیقه 35 و ادمیلسون جونیور در دقیقه 41 باز هم دروازه شاگردان نویدکیا را گشودند. فرجانی ساسی نیز در دقیقه 50 گل چهارم الدحیل را وارد دروازه سپاهان کرد تا تیر خلاص را به نماینده کشورمان شلیک کند.

سروش رفیعی در دقیقه 82 یکی از گل‌های الدحیل را جبران کرد، اما این گل پایان اتفاقات مهم مسابقه الدحیل - سپاهان نبود و جونیور گل دوم خودش را در دقیقه 90 به ثمر رساند. مدافعان سپاهان که شب پُراشتباهی را پشت سر گذاشتند، در صحنه گل پنجم نماینده قطر تنها نظاره‌گر حرکت ادمیلسون بودند.

رشید مظاهری که در فصل گذشته لیگ قهرمانان در تیم استقلال حضور داشت، در مصاف‌های تیمش با الدحیل پنج گل از اولونگا دریافت کرده بود. این مهاجم کنیایی در دیدار رفت امسال مقابل سپاهان نیز موفق به گلزنی شده بود و با دو گلی که در نیمه نخست بازی امشب زد، تعداد گل‌های خود به مظاهری را به عدد هشت رساند.

با این نتیجه، سپاهان با هفت امتیاز و با توجه به شرایط ضعیف‌تر نسبت به التعاون در بازی رو در رو، در جایگاه سوم جدول گروه D قرار گرفت تا از صعود به یک هشتم نهایی بازبماند. به این ترتیب فولاد تنها نماینده کشورمان در جمع 16 تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود. الدحیل هم با 15 امتیاز و به‌عنوان صدرنشین گروه D راهی مرحله حذفی شد.

محمد موسی و عاصم مادیبو از الدحیل و امیرمحمد محکم‌کار از سپاهان از داور این مسابقه کارت زرد گرفتند.
  پس از حذف تیم سپاهان، تقابل تیم‌های التعاون عربستان و پاختاکور ازبکستان به برتری پُرگل 5 بر 4 پاختاکور انجامید. با توجه به شکست سپاهان برابر الدحیل، جایگاه التعاون در رتبه دوم گروه قطعی شده بود. نماینده عربستان اما نتوانست صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کند و در میان سه تیم برتر رده دومی گروه‌های پنج‌گانه منطقه غرب قرار نگرفت.


جدول رده‌بندی گروه D لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *