جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

صفر تا صد مراحل نقاشی ساختمان

سه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 798324
صفر تا صد مراحل نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان به طور کلی کاری است تخصصی و برای یادگیری آن نیازمند سال ها تجربه کاری هستید اما میتوان با یادگیری تئوری صرفا از مراحل و شیوه کلی کار آگاه شد. اگر که شما قصد دارید تا کار نقاشی خانه خود را خودتان انجام دهید و یا میخواهید که از فرآیند نقاشی اطلاع یابید این نوشته به کارتان خواهد آمد.
 

 
مراحل پایه نقاشی ساختمان
خب حالا که قصد یادگیری نقاشی ساختمان را دارید پیش از هر چیز باید ابزارآلات نقاشی ساختمان را تهیه کنید به یاد داشته باشید که سعی کنید از ابزار با کیفیت استفاده کنید تا فرآیند نقاشی به خوبی اجرایی شود. جنس رنگ انتخابی شما بر روی قیمت نقاشی ساختمان تان تاثیر میگذارد این ابزار عبارت اند از:
  • حلال رنگ (بسته به رنگی که استفاده میکنید)
به یاد داشته باشید که پیش از آنکه کار را شروع کنید حتما سطح را با آب و کف یا آب و صابون بشویید تا آلودگی ها و چربی روی دیوار از بین برود این مرحله به عنوان پایه ترین کار در نقاشی ساختمان حساب میشود  و همچنین تاثیر مستقیمی بر روی خروجی کار شما خواهند داشت.
 
مراحل عملیاتی نقاشی ساختمان
پس از شست و شوی حال باید سطحی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید را بررسی کنید تا اگر فرو رفتگی، ریختگی یا هر پستی و بلندی را که دارد یابد رفع شود اما چگونه؟ این کار را با کمک سمباده و بتونه انجام میدهند به این مرحله معمولا زیرسازی میگویند اگر که زیرسازی رنگ به درستی انجام نپذیرد خروجی کار نیز مناسب نخواهد بود. پس دقت کنید که این مرحله بسیار مهم و حائز اهمیت میباشد.

برای زیرسازی درست سعی کنید که بخش مشکل دار را سمباده بزنید و سپس با کمک بتونه آن را پر کنید پس از اینکه تمام سطح را درست بررسی کردید و مشکلاتش را رفع کردید اجازه دهید تا بتونه خشک شود پس از خشک شدن بتونه سپس دوباره بخش های بتونه زده شده را کمی سنباده بزنید و در نهایت خاک ایجاد شده از بتونه زنی را پاک کنید و در آخر سر وقت مرحله بعدی خواهیم رفت.
 
 

روش تهیه رنگ در نقاشی ساختمان
پس گذراندن مراحل بالا میتوانید پیش از شروع رنگ کاری اصلی رنگ آستری بزنید این مرحله اجباری نیست اما اگر که رنگ آستری بزنید بهتر است همدر نهایت رنگ بهتری با خروجی بهتری خواهید داشت هم مصرف رنگ تان کمتر خواهد شد. برای تهیه رنگ در ابتدا سعی کنید که جنس رنگ را بر اساس نیازتان انتخاب کنید پس از انتخاب کردن رنگ با مطالعه اطلاعات پشت قوطی رنگ و به کمک آن رنگ مورد نظر را آماده کنید. پس از آماده سازی حالا نوبت به اجرا میرسد در این مرحله باید به کمک غلطک و قلمو رنگ را روی سطح اجرا کنید این مرحله آخرین مرحله کاری شما و مهم ترین آن خواهد بود زیرا مرتکب شدن هرگونه اشتباه در این مرحله کاملا به چشم خواهد آمد پس در اجرای رنگ بسیار دقت کنید.  
 
نکات طلایی روش کار با قلمو
 
در این بخش نکات طلایی یا فوت کوزه گری کار با قلمو نقاشی را به شما آموزش خواهیم داد. قبل از کار با قلمو کمی به آن ضربه بزنید تا اگر که خاکی درون آن وجود دارد بیرون بیاید. از دیگر نکات مهمی که باید رعایت کنید این است که یک سوم قلمو را درون رنگ فرو ببرید و اینکه قلمو را زیاد به رنگ آغشته نکنید و دو اینکه به هر طرفی که رنگ آمیزی را شروع کردید تا انتها به همان شکل ادامه دهید یعنی اگر عمودی رنگ میکنید عمودی نیز ادامه دهید و اگر که افقی رنگ میدهید افقی نیز ادامه دهید. در زمان انجام دادن نقاشی حتما درب و پنجره را باز بگذارید زیرا رنگ ماده ای شیمیایی و سمی است. پس از اتمام کار نیز قلمو را با حلال بشویید و خشک کنید.

اگر که نیازمند خدمات حرفه ای نقاشی ساختمان و رنگ نما ساختمان میباشید میتوانید کار خود را به تیم مجرب و حرفه ای هنرکده راد بسپارید تیم هنرکده راد نزدیک به 18 سال سابقه اجرای انواع نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان و نما آن را دارد.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *