جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

خیّری که ۸۰ فرزند را سرپرستی می‌کند

شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 797386
تا به امروز توانسته‌ام با افتخار ۸۰ کودک را از طریق کمیته امداد به سرپرستی قبول کنم.
خیّری که ۸۰ فرزند را سرپرستی می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، مژگان احمدی شب گذشته مهمان برنامه جشن رمضان بود.

وی که به عنوان خیّر برتر استان لرستان شناخته می‌شود در برنامه شب گذشته از نحوه قرارگیری در مسیر فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش صحبت کرد و از روند اعتماد کردن به کمیته امداد کشور سخن گفت.

خیر برتر استان لرستان گفت: من عضو کوچکی از یک مجموعه بزرگ هستم که افراد فعالیت‌های آن را کار خیر می‌شناسند. من بسیار مفتخرم که در خانواده‌ای بزرگ شدم که طی نسل‌های پیاپی کار خیر انجام می‌دادند و توانستم از آنها بیاموزم که چگونه از دیگران حمایت کنم. تنها تفاوت من با والدینم آن است که کمی به صورت سازمان یافته‌تر این فعالیت‌ها را انجام دهم.

مژگان احمدی ادامه داد: اتفاقی که باعث آغاز فعالیت جدی من در این حوزه شد از محل کار من شکل گرفت. ماه رمضان سال ۹۵ همکار من در مترو با یکی از کارشناسان کمیته امداد آشنا شدند که کار ترویج حمایت از ایتام را انجام می‌دادند.

وی اضافه کرد: همکار من همان جا تحت تاثیر صحبت‌های مسئول کمیته امداد قرار می‌گیرد و دو فرزند را به سرپرستی قبول می‌کند. او روز بعد شرایط را برای من توضیح دادند و باعث شدند تا من تحقیقات دقیق روی پرونده کودکان انجام دهم.

احمدی ابراز کرد: پس از آن که از روند فعالیت کمیته امداد مطمئن شدم تعدادی از کودکان را به فرزند‌خواندگی قبول کردم و با گذر زمان آن‌ها را افزایش دادم. حمایت کردن از این کودکان به من کمک کرد تا از لحاظ روحی احساس بهتری داشته باشم و حس مفید بودن به من دست دهد.

وی افزود: تا به امروز توانسته‌ام با افتخار ۸۰ کودک را از طریق کمیته امداد به سرپرستی قبول کنم. این کودکان بیشتر از منطقه‌ طرهان استان لرستان هستند. آن منطقه از شرایط سختی برخوردار است و بسیاری از خانواده‌ها در آنجا توانایی حمایت از فرزندان خود را ندارند. 

این خیّر گفت: فرزندانی که به سرپرستی قبول کردم از طریق مسئول کمیته امداد درخواست برقراری تماس با من را داده بودند اما متاسفانه به دلیل آن که برقراری ارتباط عاطفی با این کودکان برای من دشوار است ترجیح دادم تا با آن‌ها روبه‌رو نشوم یا تماس تلفنی برقرار نکنم اکنون این کودکان از طریق نامه با من در ارتباط هستم.

حامی کودکان بی‌سرپرست استان لرستان گفت: نامه‌هایی که برای من ارسال شده در قالب‌های مختلف هستند؛ عده‌ای از کودکان که سن بسیار کمی دارند با طراحی و نقاشی ابراز علاقه و تشکر می‌کنند. برخی دیگر از نامه‌ها نیز حاوی متن‌های زیبا و امیدوار کننده هستند که انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ما نیاز به فرهنگ‌سازی داریم تا کمک‌ها و حمایت‌های ما در قالبی که هست ختم نشوند و با گذر زمان باعث شویم همین کودکان که در آینده افراد فرهیخته‌ای خواهند شد به دیگر نیازمندان کمک کنند.

احمدی ادامه داد: همسرم در این مسیر بسیار به من کمک کردند و ایده‌های مفیدی دادند. این مسئله باعث شده فرهنگ‌سازی لازم برای فرزندان ما صورت بگیرد؛ به طوری که گاهی پسرم برخی از اسباب‌بازی‌هایش را جمع می‌کند تا برای کودکان نیازمند ارسال کنیم. انسان‌های شاد برنده‌های واقعی هستند؛ در نتیجه ما باید یکدیگر را شاد کنیم و دنیای بهتری را شکل دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *