جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
چهل و پنجمین روز جنگ در اوکراین؛

سفر اعلام نشده بوریس جانسون به کی‌یف/ تغییر در فرماندهی عملیات نظامی روسیه در اوکراین/ تداوم عملیات در شرق اوکراین

شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 796663
یک منبع آگاه در گفتگو با بی بی سی مدعی شده که روسیه فرماندهی عملیات نظامی در اوکراین را بازسازماندهی کرده است.
سفر اعلام نشده بوریس جانسون به کی‌یف/ تغییر در فرماندهی عملیات نظامی روسیه در اوکراین/ تداوم عملیات در شرق اوکراین
به گزارش جهان نيوز، سفر مقامات اتحادیه اروپا به اوکراین، اعلام ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین از سوی آمریکا و انگلیس، وعده اتحادیه اروپا به اوکراین برای عضویت سریع در این اتحادیه و تداوم عملیات روسیه در شرق اوکراین از مهمترین رویدادهای چهل و پنجمین روز جنگ اوکراین تاکنون بوده است.

آخرین و مهمترین اخبار امروز جنگ اوکراین را در ادامه می‌خوانید؛

۲۲:۰۰ تلاش مقامات اوکراین برای فرار 
وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد:  شب ۸ آوریل، کی یف تلاش ناموفق جدیدی برای خارج کردن رهبران نازی های اوکراین از طریق دریا انجام داد.

کشتی باری اوکراینی "آپاچی" سعی داشت به بندر دریایی "ماریوپل" که توسط نیروهای ناوگان دریای سیاه مسدود شده است نفوذ کند.

۱۹:۲۹ جانسون با رئیس جمهوری اوکراین در کی‌یف دیدار کرد  
"بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس روز شنبه در سفری از پیش اعلام نشده با رئیس جمهوری اوکراین در کی‌یف دیدار کرد.

نخست وزیر انگلیس در سفر به کی‌یف متعهد شده است که 120 خودروی زرهی و سامانه موشکی ضدکشتی در اختیار اوکراین قرار دهد تا بتواند حملات روسیه را دفع کند. جانسون پس از دیدار با "ولادیمیر زلنسکی"، رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف، گفت: ما در حال افزایش حمایت نظامی و اقتصادی خود و گرد هم آوردن یک اتحاد جهانی برای پایان دادن به این تراژدی هستیم.

وی افزود: باید اطمینان حاصل شود که "اوکراین به عنوان یک ملت آزاد و مستقل زنده می ماند و شکوفا می شود."


جانسون همچنین اعلام کرد که بریتانیا وام 500 میلیون دلاری دیگر بانک جهانی به اوکراین را تضمین خواهد کرد.


 
۱۹:۲۳  مسکو: اتحادیه اروپا بخشی از ناتو شده است
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحایده اروپا در خصوص  اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو دیگر به اوکراین تصریح کرد: اتحادیه اروپا بخشی از ناتو شده است.

۱۹:۲۰ ذخیره تسلیحاتی ارتش آلمان برای کمک به اوکراین تمام شده است
«کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان امروز اعلام کرد که توان ذخیره تسلیحاتی این کشور برای ارسال جنگ‌افزار به اوکراین تقریبا تمام شده است. 

به گفته وی، با این حال ارتش آلمان تلاش می‌کند از این پس، تولیدات نظامی را مستقیما از کارخانه‌ها اسلحه‌سازی به اوکراین بفرستد.

۱۹:۱۰ اروپا ورود خودروهای ثبت شده در بلاروس و روسیه را متوقف کرد
سرویس گمرک فدرال روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ۸ آوریل ۲۰۲۲، گمرکات کشورهای اتحادیه اروپا هم مرز با فدراسیون روسیه و جمهوری بلاروس با اشاره به بسته پنجم تحریمی، ورود خودروهای ثبت شده در این کشورها به اتحادیه اروپا را متوقف کردند.

۱۸:۴۰ دیدار جانسون با زلنسکی در کی یف 
دفتر ریاست جمهوری اوکراین هم اکنون با انتشار بیانیه ای از دیدار ولادیمیر زلنسکی رییس جمهور این کشور با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در کی یف خبر داد.

۱۸:۰۰ یوتیوب دومای روسیه محدود شد
ویتاچسلاو وولودین رئیس مجلس دومای روسیه اعلام کرد: شبکه یوتیوبِ نهاد قانونگذاری این کشور مسدود شده است. وولودین این محدودیت را نشانه دیگری از اراده آمریکا برای انحصار انتشار اطلاعات توصیف کرد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز با انتشار پستی در حساب تلگرام خود نوشت: یوتیوب با این کار حکم محکومیت خودش را صادر کرد.  زاخارووا تاکید کرد :روسیه پاسخ این کار را خواهد داد.

۱۷:۴۰ زلنسکی: برای جنگ و دیپلماسی آماده ایم 
رئیس جمهور اوکراین در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور «کارل نهام» صدراعظم اتریش گفت: ما برای جنگ آماده ایم و همزمان راه‌ های دیپلماتیک برای پایان دادن به این جنگ را هم دنبال می‌کنیم.

۱۲:۵۰ وزارت دفاع روسیه: کی‌یف در حال آماده‌سازی اقدامی تحریک‌آمیز علیه مسکو است
یک منبع آگاه در گفتگو با بی بی سی مدعی شده که روسیه فرماندهی عملیات نظامی در اوکراین را سازماندهی مجدد کرده است.

گفته می‌شود که از این پس، ژنرال «الکساندر دورینکوف» فرماندهی منطقه نظامی جنوبی روسیه، هدایت عملیات ویژه این کشور در اوکراین را به عهده خواهد داشت.

گفته می‌شود که ژنرال دورنیکوف تجربه زیادی از عملیات‌های انجام شده در سوریه دارد و انتظار می‌رود که فرماندهی و کنترل کلی عملیات نظامی در اوکراین بهبود یابد.
به ادعای منابع غربی، انتصاب دورنیکوف در بحبوحه تلاش روسیه برای بهبود هماهنگی بین واحدهای نظامی مختلف آن صورت می‌گیرد.

۱۲:۱۹ تغییر در فرماندهی عملیات نظامی روسیه در اوکراین
یک منبع آگاه در گفتگو با بی بی سی مدعی شده که روسیه فرماندهی عملیات نظامی در اوکراین را بازسازماندهی کرده است.

گفته می‌شود که از این پس، ژنرال «الکساندر دوورینکوف» فرماندهی منطقه نظامی جنوبی روسیه، هدایت عملیات ویژه این کشور در اوکراین را به عهده خواهد داشت.

۱۱:۰۴ روسیه از ترکیه بابت فروش پهپاد به اوکراین انتقاد کرد
سی ان ان گزارش داد که روسیه از ترکیه بابت فروش پهپادهای «بیرقدار» به اوکراین انتقاد کرده است.

این درحالی است که یک مقام دولت آنکارا مدعی شده این پهپادها ساخت یک شرکت خصوصی است و فرایند فروش آنها قبل از آغاز جنگ طی شده است.

۱۰:۲۳ تداوم عملیات روسیه در شرق اوکراین
وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین به روز رسانی خود اعلام کرد که عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین بر منطقه دونباس، ماریوپل و میکولائیف متمرکز است.

۰۹:۴۹ روسیه درباره امکان تقابل نظامی با آمریکا هشدار داد
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن هشدار داد اقدامات غرب در اوکراین خطرناک است و می‌تواند به تقابل نظامی میان مسکو - واشنگتن منجر شود.


۰۸:۴۸ جمهوری چک تسلیحات نظامی به اوکراین ارسال کرد
جمهوری چک تانک، موشک‌انداز چندمنظوره و خودروی جنگی پیاده نظام به اوکراین ارسال کرده است. گفته می‌شود که ارزش این محموله‌های نظامی به صدها میلیون دلار می‌رسد.

۰۶:۱۸ اوکراین بیش از ۶ هزار خارجی را به گروگان گرفته است
«میخائیل میزینتسف»، رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه روز جمعه گفت که نیروهای اوکراینی بیش از ۶۳۰۰ شهروند خارجی از ۱۳ کشور خارجی را به گروگان گرفته‌اند.

او گفت: «ملی گرایان اوکراینی همچنان ۶۳۶۲ شهروند خارجی از ۱۳ کشور را به عنوان سپر انسانی به گروگان گرفته‌اند.»

وی همچنین گفت که بیش از ۱۹۶۰۰ نفر از جمله بیش از ۳۳۰۰ کودک در طول روز از مناطق خطرناک اوکراین و از جمهوری‌های لوگانسک و دونتسک به روسیه منتقل شدند.

۰۳:۱۴ وعده اتحادیه اروپا به اوکراین برای عضویت سریع
اتحادیه اروپا وعده داده است که روند عضویت اوکراین در این اتحادیه مسیری کوتاه و فوری را طی خواهد کرد.


۰۲:۰۶ آمریکا سامانه دفاع موشکی پاتریوت به اسلواکی فرستاد
«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه گفت که پنتاگون پس از ارسال یکی از سامانه‌های خود - اس -۳۰۰ ساخت روسیه - به اسلواکی، یک سامانه دفاع موشکی پاتریوت را نیز به این کشور ارسال کرده است.

بایدن در بیانیه‌ای گفت: «می‌خواهم از دولت اسلواکی به خاطر ارائه سامانه دفاع هوایی اس -۳۰۰ به اوکراین تشکر کنم، چیزی که رئیس‌جمهور [اوکراین] [ولودیمیر] زلنسکی شخصاً با من در گفتگوهایمان مطرح کرده است».


۰۱:۲۵ کشورهای غربی نمی‌توانند به همه درخواست‌های اوکراین پاسخ دهند
نخست وزیر انگلیس روز جمعه گفت که برای متحدان غربی امکان نیست که به تمام درخواست‌های اوکراین برای تأمین تسلیحاتی عمل کنند.

بوریس جانسون در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «اولاف شولز»، صدراعظم آلمان پس از آنکه برلین از ارسال تانک‌های پیشرفته ماردر به اوکراین خودداری کرد، اعلام کرد که لندن بیش از ۱۰۰ میلیون پوند تجهیزات نظامی از جمله موشک‌های ضد هوایی و ۸۰۰ موشک ضد تانک و مهمات دقیق را به اوکراین ارسال خواهد کرد. با این حال، جانسون گفت که غرب نمی‌تواند به تمام درخواست‌های تسلیحاتی ارائه‌شده توسط اوکراین پاسخ دهد.

جانسون در پاسخ به این سوال که آیا بریتانیا تانک‌ها و خودروهای زرهی خود را به کیف می‌فرستد، پاسخ داد: «اصولاً حاضرم هر چیزی را از طریق تسلیحات دفاعی برای کمک به اوکراینی‌ها برای محافظت از خود و مردمشان در نظر بگیرم.» نخست وزیر انگلیس در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم مهم است که ما تجهیزاتی بدهیم که واقعاً مفید هستند و توسط اوکراینی‌ها قابل استفاده هستند، این مورد توجه ما است. ممکن است حمایت از اوکراینی‌ها با پر کردن و اجازه دادن به برخی از کشورهای سابق پیمان ورشو برای تأمین بخشی نیازهای تسلیحاتی باشد.»

جانسون گفت: «واقعیت این است که ما تلاش می‌کنیم سلاح‌هایی را تهیه کنیم که مفید باشند و بتوان از آنها به خوبی استفاده کرد… موفقیت‌هایی که ارتش اوکراین تاکنون به دست آورده است نشان می‌دهد که این سلاح‌ها به ویژه تسلیحات مؤثر هستند.»

۰۰:۵۵ جانسون: پوتین برای اروپا تهدید است و باید در اوکراین شکست بخورد
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس درباره تازه‌ترین تحولات اوکراین گفت: جنایات جنگی روسیه در اوکراین هرگز بدون بازخواست باقی نخواهد ماند.

جانسون ادامه داد: تصمیم گرفتیم بسته جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کنیم. ما تصمیم آلمان را برای متنوع ساختن منابع انرژی وارداتی و توقف وابستگی به گاز روسیه تحسین می‌کنیم.

وی تصریح کرد: به ارسال سامانه‌های ضد هوایی و موشک‌های ضد زره به نیروهای اوکراینی ادامه خواهیم داد.
نخست وزیر انگلیس تأکید کرد: پوتین به تهدید برای اروپا تبدیل شده است و باید در اوکراین شکست بخورد. پوتین در عین حال اروپا را وادار ساخت تا در تسلیح دوباره خود تجدید نظر کند.


۰۰:۲۰ مقامات اتحادیه اروپا به اوکراین سفر کردند
دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با رئیس کمیسیون اروپا و همچنین با «جوزف بورل»، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی که وارد اوکراین شده‌اند دیدار کرد.
از سوی دیگر، «اورسولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه در توییتی اعلام کرد که در اوکراین است و سفر خود را در بوچا، یکی از محل‌های وقوع جنایات جنگی آغاز کرده است.

این مقام اروپایی گفت: «شروع دیدار من در بوچا مهم بود. در بوچا انسانیت ما در هم شکست. پیام من به مردم اوکراین این است: مسئولین این جنایات به دست عدالت خواهند رسید. مبارزه شما مبارزه ماست من امروز در کیف هستم تا به شما بگویم که اروپا در کنار شماست.»

دیدار مقامات اروپایی از اوکراین همزمان با وقوع حمله به یک ایستگاه قطار صورت گرفته است. خبرگزاری رویترز به نقل از شرکت راه آهن اوکراین اعلام کرد: در جریان حمله ایستگاه قطار کراماتورسک در منطقه دونباس، حداقل ۳۰ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی شدند.
برچسب ها: اوکراین روسیه جنگ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *