سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
۱

«زلنسکی» بار دیگر خواستار دیدار با «پوتین» شد

سه شنبه ۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 795513
رئیس جمهوری اوکراین از آمادگی خود برای مذاکره با همتای روس به منظور پایان دادن به درگیری‌های جاری در کشورش خبر داد.
«زلنسکی» بار دیگر خواستار دیدار با «پوتین» شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بامداد سه‌شنبه بار دیگر درخواست خود برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود را تکرار کرد.

زلنسکی در مصاحبه‌ای ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری دیدار با پوتین، گفت این کار برای اطلاع یافتن از موضع مسکو در مورد پایان دادن به جنگ لازم است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی همچنین اظهار داشت که در حال حاضر هیچ تصمیم فوری در مورد اراضی اشغالی اوکراین امکان پذیر نیست.

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که تعدادی از موضوعاتی که امکان یافتن مصالحه در مذاکرات با روسیه وجود دارد باید به همه پرسی در سراسر اوکراین سپرده شود.

بر اساس این گزارش، زلنسکی اضافه کرد: «سازش نهایی در مذاکرات بین اوکراین و روسیه با یک رفراندوم تمام اوکراینی تعیین خواهد شد. این به مسائل تضمین‌های امنیتی، سرزمین‌های موقتاً اشغال شده دنباس و کریمه مربوط می‌شود».

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با بیان اینکه ملی‌گرایان اوکراینی اجازه خروج غیرنظامیان از مناطق درگیری را نمی‌دهند، گفت مسکو با مأموریت نیروهای حافظ صلح ناتو در اوکراین مخالف است.

در ۲۴ فوریه، روسیه در پاسخ به درخواست کمک از سوی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک (جدایی‌طلبان شرق اوکراین)، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که «غیر نظامی‌سازی و نازی‌زدایی» از اهداف کلیدی این عملیات است. مسکو بارها تاکید کرده که هیچ برنامه‌ای برای اشغال اوکراین ندارد و تاکید می‌کند که نیروهای مسلح روسیه فقط زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند. ایالات متحده و متحدانش، از جمله ژاپن، با اعمال تحریم‌های جامع علیه روسیه به اقدام مسکو واکنش نشان دادند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
نه به اون گردن كلفتي كردنت و نه به اين التماست!؟