سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

همه چیز در مورد برند پرطرفدار شیائومی

سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 794982
همه چیز در مورد برند پرطرفدار شیائومی
پیشینه ی شیائومی
پیش از آن که بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا به شیائومی، اپل چین می گویند، قصد داریم ابتدا به بررسی پیشینه ی این شرکت چینی بپردازیم. نام برند شیائومی در ایران چند سالی است که به گوش آشنا شده و تا قبل از آن نه تنها در کشور ما بلکه در بازار جهانی نیز آوازه ای از شیائومی وجود نداشت.

این شرکت در سال 2010 تاسیس شد و تنها بعد از یک سال، یعنی در سال 2011 اولین گوشی هوشمند خود را به بازار کالای دیجیتال عرضه نمود. در همین ابتدای کار شیائومی توانست سهم بزرگی از فروش بازار را به خود اختصاص دهد، که اگر چه این آمار برای یک برند نو پا بسیار عجیب بود اما پس از بررسی محصولات این برند، می توان به راحتی پی برد که دلیل استقبال بی نظیر کاربران، چیزی جز کیفیت و برچسب قیمتی بسیار مناسب تولیدات شیائومی نبود.

این تنها آغاز راه این برند جدید بود و پس از آن شیائومی به تولید کالاهای بیشتری در حوزه ی دیجیتال، مانند: گجت های پوشیدنی ای چون ساعت و دستبند هوشمند، لوازم جانبی چون آداپتور و سیم شارژ، هدفون، تبلت، لپ تاپ و ... روی آورد و در تمام این زمینه ها استقبال خوب کاربران، راه را برای این شرکت چینی هموار کرد.
بازار اصلی شیائومی در هند و چین بود و کم کم فروش محصولات این شرکت در کشور های دیگر نیز رونق یافت. جلب است بدانید که شیائومی توانست با فروش بیشترین تعداد گوشی هوشمند تنها در 24 ساعت، یک رکورد گینسی جذاب نیز برای خودثبت کند. در طی این 24 ساعت گجت های هوشمند دیگری نیز در تعداد قابل توجهی به فروش رفتند و در نهایت، سود کلانی از این فروش عاید برند شیائومی شد.

دلیل نام گذاری شیائومی
تا این جا متوجه شدیم که شیائومی برند نو ظهوری است که در مدت کوتاهی شهرت خوبی کسب کرده است و حالا نامش در بین 3 تولید کننده بزرگ کالا های دیجیتال، هم پای برند هایی چون سامسونگ و اپل قرار دارد. مدیران این شرکت مدعی اند که در اولین روز های شروع به کار خود چنین برنامه را در سر داشته اند و صحت آن را در انتخاب نام برند و لوگوی شیائومی نیز می توان دید.

شیائومی به معنی برنج کوچک است و دلیل انتخاب این نام به این جهت بوده که صاحبان شرکت بدون هیچ آوزه ای اولین قدم ها را در بازار تکنولوژی برداشته اند و در واقع با کاشت یک دانه ی کوچک یخ مزرعه بزرگ ساخته اند، علاوه بر این MI که در لوگوی این برند مشاهده می شود، مخفف Mission Impossible است و نشان از آن دارد که صاحبان شیائومی خود را برای چالش های بزرگ و عبور حتمی از آن آماده کرده اند.

شیائومی معروف به اپل چین
شاید شما هم تا به حال شنیده باشید که به شیائومی اپل چین یا اپل شرق می گویند، برخی معتقدند دلیل معروف شدن به این لقب به خاطر در صد محبوبیت این برند چینی در چین به اندازه ی محبوبیت برند اپل در آمریکاست، اما کارشناسان معتقدند که این لقب بیشتر به خاطر شباهت محصولات شیائومی در طراحی ظاهری و نرم افزاری به تولیدات اپل است، این شباهت حتی در رابط کاربری شیائومی MIUI در مقایسه با IOS اپل دیده می شود. مدیران شرکت شیائومی آنچنان از لقب اپل چین احساس رضایت نمی کنند و در طی صحبت های گوناگون اعلام داشته اند که با تولید پرچمداران بی نظیری قصد دارند اپل را بار پشت سر بگذارند.

گستره ی فعالیت شیائومی
درست است که شیائومی با طراحی و تولید گوشی های هوشمند و پس از آن گجت های هوشمند پوشیدنی، لپ تاپ و تبلت به دنیا معرفی شد و توانست جایگاه ویژه ای را بدست آورد، اما موفقیت کوتاه مدت این برند به جهت استراتژی های صحیح مدیریتی راه جدیدی را برای آن گشود. در این راستا شیائومی تصمیم به تولید محصولات در لاین های گوناگونی مانند: لوازم خانگی، سبک زندگی، خانه هوشمند، ابزار و تجهیزات، لوازم خودرو، لوازم التحریر، لوازم سرمایشی و گرمایشی، تجهیزات ورزشی و ... گرفت.

نکته ی جالب این است که امروز اگر قصد خرید محصولی را داشته باشید، احتمال این که نام آن را در لیست تولیدات شیائومی پیدا نکنید، بسیار کم است. شیائومی در تمام لاین هایی ک به طراحی و تولید محصول مشغول است در وهله ی اول رضایت کاربران را در نظر می گیرد و در نتیجه محصولات باکیفیتی با عمر مفید طولانی تولید می کند که بتوانند انجام امور برای کاربران را آسان ترکنند و تا در زمان و انرژی مصرفی آن ها صرفه جویی شود.

از سوی دیگر این کالاهای زیبا و کاربردی با قیمت بسیار مناسبی در اختیار کاربران قرار می گیرند، و همین موضوع سبب شده تا رقابت میان دیگر محصولات بازار با برند های مختلف و محصولات شیائومی جدی تر باشد.

فعالیت شیائومی در تولید تجهیزات ورزشی و سلامتی
یکی از زمینه هایی که شیائومی در آن فعالیت چشم گیری داشته، تولید تجهیزات ورزشی است، این برند با تولید محصولاتی مانند: دوچرخه شیائومی، تردمیل شیائومی، اسکوتر شیائومی و ... تحول عظیمی را در بازار لوازم ورزشی و تندرستی ایجاد نموده است. دلیل ایجاد این تحول در وهله ی اول به خاطر هوشمند سازی این محصولات است، درست است که پیش از دوچرخه شیائومی ، دوچرخه های هوشمندی در بازار وجود داشتند، اما این برند با تولید محصولات متنوع با قیمت های گوناگون توانست رضایت طیف گسترده ای از مخاطبین را کسب کند.

از سوی دیگر اکثر تجهیزات ورزشی این برند مانند تردمیل شیائومی طوری طراحی می شوند تا دستگاه کم جا و سبک باشد. این موضوع سبب می شود تا تولیدات شیائومی با سبک زندگی امروز افراد هم خوانی بیشتری داشته باشد و در دوره ای که افراد جای زیادی در خانه های خود ندارند، چنین محصولاتی محبوب خواهند بود.

دوچرخه شیائومی مدل Mijia Qicycle
کاربران می توانند از این دوچرخه شیائومی به سه صورت گوناگون استفاده کنند، اولی حالت تناسب اندام است که کاربران مانند دوچرخه های معمولی با پدال زدن حرکت می کنند، حالت دوم، حالت اقتصادی نام دارد که 50 درصد نیروی حرکت به صورت الکتریکی تامین می شود و در واقع دوچرخه به کمک پدال زدن می آید و در نهایت حالت سوم و پیشرفته، نیروی الکتریکی تا 150 درصد افزایش می یابد و برای طی کردن مسیر های سخت و پر شیب بسیار مناسب خواهد بود. نیروی موتور این دوچرخه توسط یک باتری 2900 میلی آمپر ساعتی پاناسونیک تامین می شود و این باتری می تواند با یک بار شارژ حدود 45 دقیقه سواری به کاربران هدیه کند.

این دوچرخه شیائومی بسیار سبک است و وزن 14 کیلوگرمی آن در کنار قابلیت تا شدن، امکان حمل و جا به جایی آسان را برای کاربران فراهم می کند.

تردمیل شیائومی مدل WPA1F
این تردمیل نیز در دسته ی محصولات کم جا، تاشو و سبک قرار می گیرد. ابعاد کلی آن 53 در 142 سانتی متراست که پس از تا شدن به 53 در 81 سانتی متر تبدیل می شود، ضخامت 13 سانتی این وسیله سبب می شود به راحتی آن را  زیر تخت و جاهای باریک، قرار داد. این تردمیل شیائومی قادر است تا 90 کیلو وزن را تحمل کند و تسمه ی آن نیز ضد لغزش طراحی شده است. افراد می توانند این وسیله را از طریق ریموت کنترل و اپلیکیشن مخصوص کنترل کنند.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *