جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

حمله روسیه به پایگاهی در نزدیکی مرز اوکراین با لهستان

يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 794758
حمله به این پایگاه نظامی که در فاصله کمتر از ۲۵ کیلومتری از مرز لهستان واقع شده در پی هشدار از سوی سرگئی ریابکوف، معاون وزیر دفاع روسیه درباره اینکه محموله‌های غربی "اهدافی مشروع" برای حملات هستند، رخ داد.
حمله روسیه به پایگاهی در مرز اوکراین با لهستان
به گزارش جهان نيوز، روسیه به "مرکز امنیت و صلحبانی بین‌المللی" اوکراین در منطقه "یافوروف" واقع در ۵۰ کیلومتری لویو اوکراین و ۲۵ کیلومتری مرز لهستان حمله موشکی انجام داد.

به نوشته روزنامه گاردین، این مرکز یک پایگاه ارتشی بزرگ است که شامل مرکز آموزشی برای سربازان و عمدتا برای ماموریت‌های صلحبانی است. موشک‌ها صبح یکشنبه به‌سمت این مرکز و پایگاه نظامی اوکراین در شهر یافوروف واقع‌ در نزدیکی مرز لهستان شلیک شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از اداره نظامی منطقه لویو و تاییدیه از سوی شهردار این شهر، نیروهای روسی چندین موشک شلیک کرده‌اند. این حمله ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح به وقت محلی انجام شد.


حمله به این پایگاه نظامی که در فاصله کمتر از ۲۵ کیلومتری از مرز لهستان واقع شده در پی هشدار از سوی سرگئی ریابکوف، معاون وزیر دفاع روسیه درباره اینکه محموله‌های غربی "اهدافی مشروع" برای حملات هستند، رخ داد.

حامیان اوکراین شامل انگلیس، آلمان و آمریکا هزاران موشک ضد تانک و موشک ضد هوای را در واکنش به حمله روسیه فورا به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

ریابکوف همچنین گفته بود که روسیه به آمریکا هشدار می‌دهد که تامین سلاح از سوی برخی از کشورها "فقط یک حرکت خطرناک نیست، بلکه اقدامی است که آن محموله‌ها را به اهداف مشروع تبدیل می‌کند."

آنتون میرونویچ، سخنگوی این پایگاه نظامی اوکراین اعلام کرد، گمان می‌رود فعلا هیچ فردی در این حملات هوایی کشته نشده باشند. با این حال فرماندار محلی عنوان داشت، طی این حملات که شامل شلیک ۳۰ موشک بود، ۹ تن کشته و ۵۷ تن زخمی شدند. نیروهای امدادی هم به روزنامه گاردین گفتند که ۲۰ تن کشته شده‌اند.

در این میان وزیر دفاع اوکراین مدعی شده که علاوه بر اوکراینی‌ها، کارمندان نظامی خارجی نیز در این پایگاه نظامی مستقر هستند. این پایگاه از سوی کشورهای عضو ناتو برای انجام رزمایش‌های آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. رویترز گزارش داده که یکی از شاهدان دیده بیش از ده‌ها آمبولانس به محل اصابت این موشک‌ها رفته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *