يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
فینال جام باشگاه‌های جهان:

جدال چلسی و پالمیراس در ابوظبی

شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 791665
تیم‌های چلسی و پالمیراس در مسابقه فینال جام باشگاه‌های جهان از ساعت ۲۰ امشب به مصاف هم خواهند رفت.
جدال چلسی و پالمیراس در ابوظبی
به گزارش جهان نيوز، چلسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و پالمیراس قهرمان کوپا لیبرتادورس در فینال جام باشگاه های جهان در ابوظبی به مصاف هم خواهند رفت. تیم انگلیسی روز چهارشنبه در نیمه نهایی الهلال را شکست داد، در حالی که حریفان آنها برای رسیدن به فینال، غول مصری یعنی الاهلی را شکست دادند.

چلسی با کسب دومین عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، جایگاه خود را در جام جهانی باشگاه های امسال به دست آورد و در فینال در پورتو بر منچسترسیتی پیروز شد و کای هاورتز تنها گل بازی را به ثمر رساند.

با وجود قهرمانی در سوپر جام یوفا در ضربات پنالتی مقابل ویارئال برای شروع فصل جدید، شاگردان توماس توخل ممکن است اهداف خود را در این مرحله از رقابت‌ها زیر سوال ببرند؛ اکنون پس از 22 بازی، 11 امتیاز کمتر از صدر جدول در رده دوم لیگ برتر حضور دارند.

پس از پیروزی مهم 2-0 لیگ مقابل تاتنهام، متوقف کردن روند بدون برد بالقوه در لیگ برتر انگلیس، آبی‌ها در آخرین بازی خود قبل از جام باشگاه‌های جهان با پلیموث اژ دسته سوم دیدار کردند و شاگردان توخل دو بر یک پیروز شدند تا راهی دور فینال شوند.

آن‌ها سپس به ابوظبی رفتند تا در روز چهارشنبه به مصاف الهلال بروند و روملو لوکاکو با یک ضربه فاصله نزدیک باعث تفاوت بین دو تیم شد و باشگاه لندنی را به فینال امروز رساند.

با حضور توماس توخل پس از منفی شدن تست کووید-19، چلسی پس از شکست مقابل کورینتیانس در فینال تنها حضور قبلی خود در سال 2012، به دنبال کسب اولین قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان خواهد بود. آنها به مصاف تیم پالمیراس می روند که به دنبال انتقام شکست خود در صحنه جهانی پس از حذف در نیمه نهایی مسابقات سال گذشته است.

پس از آن ناامیدی، پالمیراس اولین تیمی بود که از سال 2001 جام لیبرتادورس را حفظ کرد، زیرا آنها فلامنگو را در فینال دراماتیک 2-1 شکست دادند. شاگردان آبل فریرا در نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های جهان  تحت تأثیر قرار گرفتند و الاهلی را با نتیجه 2-0 شکست دادند و رافائل ویگا و دودو دو گل را به ثمر رساندند.

قهرمانان 10 بار لیگ برتر برزیل اکنون به دنبال پایان دادن انتظار 10 ساله کشورشان برای قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها هستند و جام را به آمریکای جنوبی برمی‌گردانند تا طلسم قدرتمند دو ساله را در همه زمینه‌ها پایان دهند.

شرایط دو تیم 
چلسی بدون مدافعان کناری یعنی ریس جیمز و بن چیلول باقی خواهد ماند و این دو علیرغم مصدومیت‌های مداوم به اردو خواهند پیوست، در حالی که میسون مانت برای بازی مقابل الهلال از روی نیمکت آماده بود. دروازه بان آن‌ها یعنی ادوارد مندی نیز پس از پیروزی در جام ملت های آفریقا با سنگال به تیم بازگشت، اگرچه کپا آریزابالاگا، دروازه‌بان اسپانیایی در غیابش در لیگ برتر و با کلین شیت در بازی قبل تحت تماشاگران را تاثیر قرار داد. آبی‌ها احتمالاً از ایجاد تغییرات زیادی نسبت به پیروزی روز چهارشنبه اجتناب خواهند کرد و انتظار می‌رود کای هاورتز و حکیم زیاش دوباره در کنار روملو لوکاکو قرار بگیرند که در نیمه‌نهایی گل سرنوشت سازی را به ثمر رساند.

پس از نمایش قدرتمند، پالمیراس همچنان می تواند به عنوان یک تیم بدون تغییر به میدان برود؛ با رافائل ویگا و دودو که دوباره نقش‌های کلیدی را پس از گل‌های خود در نیمه نهایی بازی می‌کنند. لوان و گوستاوو گومز، ملی پوش پاراگوئه‌ای، زوج دفاع میانی قدرتمندی را تشکیل می‌دهند که دانیلو و همچنین رافائل پوشش بیشتری در خط میانی ارائه می‌دهند.

ترکیب احتمالی چلسی:
کپا، کریستنسن، سیلوا، رودیگر، آزپیلیکوئتا، جورجینیو، کواچیچ، آلونسو، هاورتز، لوکاکو، زیاش

ترکیب احتمالی پالمیراس:
 وورتون، روشا، گومز، لوان، پیکرز، دانیلو، رافائل، دودو، ویگا، اسکارپا، رونی
مرجع : ایلنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *