جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

نخست وزیر انگلیس در انتظار فسادگیتی دیگر

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 790261
اسنادی که به تازگی به دست مقامات انگلیس رسیده است، رابطه پنهانی نخست‌وزیر این کشور و یک تاجر آمریکایی را افشا کرد.
نخست وزیر انگلیس در انتظار فسادگیتی دیگر
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات اداره بزرگ لندن (Greater London Authority /GLA) اسنادی جدید دریافت کرده‌اند که بیانگر رابطه مخفی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، با «جنیفر آرکوری» تاجر آمریکایی، است.

طبق گزارش گاردین، مقامات این نهاد انگلیسی درحال تحقیق بر دو پرونده جداگانه درباره بوریس جانسون هستند که اکنون صد‌ها صفحه یادداشت و ایمیل درباره این رابطه مخفیانه دریافت کرده‌اند.

ماه گذشته کمیته نظارتی اداره بزرگ لندن تعداد قابل توجهی از اسناد و ایمیل‌هایی که از طرف آرکوری و جانسون به یکدیگر ارسال شده را دریافت کرد.

این اسناد از سوی یک آژانس گردشگری و تبلیغاتی لندن ارسال شد تا در تحقیق درباره این استفاده شود که آیا جانسون از موقعیت خود به عنوان شهردار لندن برای پاداش و منافع این تاجر زن آمریکایی استفاده کرده است یا خیر.

زمانی‌که بوریس جانسون هنوز به نخست‌وزیری نرسیده بود، آرکوری به مأموریت‌های تجارت خارجی به رهبری نخست‌وزیر آینده و حمایت مالی برای تجارت رویدادهایش دسترسی پیدا کرد و همین مسئله اکنون باعث سوالات و مناقشاتی شده است.

گفته می‌شود که آرکوری در حال حاضر با تحقیقات جداگانه‌ای در حال همکاری است که ناظر اخلاق اداره بزرگ لندن آن را بررسی می‌کند و همین احتمال مواجهه جانسون با یک جرم جنایی احتمالی درباره سوء رفتار در مناصب عمومی افزایش می‌دهد.

منابع شهرداری گفتند که آرکوری در حال رایزنی با افسر نظارت اداره بزرگ لندن است و گفته می‌شود که او صد‌ها صفحه جدید از یادداشت‌ها و پیام‌های متنی را درباره رابطه‌اش با جانسون در زمانی که او شهردار لندن بود، ارائه کرده است.

سال گذشته جنیفر آرکوری در پاسخ به این پرسش که آیا با جانسون رابطه داشته است، گفته بود: «جانسون که در آن زمان با همسر دوم خود «مارینا ویلر» زندگی می‌کرد، به شدت به من ابراز علاقه می‌کرد.»

آرکوری پس از افشای این اسرار، چند مصاحبه تلویزیونی انجام داد و تأکید کرد او و جانسون روابط بسیار خاصی داشتند.

البته او از بیان این که ارتباط آن‌ها در چه سطحی بوده است خودداری کرد.

بوریس جانسون از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ شهردار لندن بود و از ۲ سال گذشته به عنوان نخست وزیر انگلیس انتخاب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *