جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

زاینده‌رود به مدت ۱۲ روز جاری می‌شود

يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 790166
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به افزایش خروجی سد زاینده رود از بامداد سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه، گفت: آب در بازه ۱۲ روزه برای کشاورزی شرق اصفهان رهاسازی می‌شود.
زاینده‌رود به مدت ۱۲ روز جاری می‌شود
به گزارش جهان نيوز، محمود چیتیان در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش خروجی سد زاینده‌رود از بامداد سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه برای کشت پاییزه دوم کشاورزان شرق اصفهان، اظهار داشت: بر اساس توافق با کشاورزان و سازمان جهاد کشاورزی استان ۴۵ میلیون مترمکعب در یک بازه ۱۲ روزه از سد زاینده رود رهاسازی می‌شود که فقط ۹ روز آب در شبکه‌های شرق اصفهان (آبشار و رودشت) جاری خواهد بود.

او با بیان اینکه خط قرمز شرب (۱۲۰ میلیون مترمکعب) در تصمیم‌گیری‌ها برای توزیع آب کشاورزی در نظر گرفته شده است و این مهم رعایت می‌شود، افزود: هم اکنون ذخیره سد زاینده رود ۱۶۴ میلیون مترمکعب، ورودی به سد ۱۲.۵ مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن ۱۱.۵ مترمکعب بر ثانیه است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: کشاورزان غرب نیز توافق کردند که فعلاً آب دریافت نکنند تا در مراحل بعدی برای باغات آنان آب توزیع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه روز چهارشنبه (ششم بهمن ماه) کارگروه سازگاری با کم آبی استان مقرر شد که در صورت توافق کشاورزان شرق و غرب درباره زمان توزیع آب، زاینده رود رود بازگشایی شود.

رودخانه زاینده رود اصفهان در ۱۶ ماه گذشته تنها یک مرتبه به مدت ۱۰ روز در تیرماه سال جاری برای آبیاری باغات کشاورزی شرق جریان یافت.

۹ تیرماه امسال بود که با افزایش خروجی سد زاینده رود ابتدا آب برای کشاورزان غرب اصفهان تخصیص یافت و تا ۱۹ تیرماه حدود ۳۰ میلیون مترمکعب آب توزیع شد.

زاینده رود بامداد یکشنبه ۲۰ تیرماه پس از اتمام بنش ۱۰ روزه باغات غرب، با هدف توزیع آب برای کشاورزان شرق از سد نکو آباد (شهرستان مبارکه) رهاسازی شد و در شهر اصفهان تا ۳۰ تیرماه در جاری بود و در مجموع در مدت ۲۰ روز بیش از ۶۰ میلیون مترمکعب آب برای کشت تابستانه بین کشاورزان غرب و شرق توزیع شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *