جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۳

انتقاد مجدد رئیس پلیس راهور از خودروسازان: با قیمت خودروی خارجی، خودروی ناایمن به مردم ندهید

سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 788957
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خودروسازان نباید قیمت خودروی خارجی از مردم دریافت کنند اما خودروی ناایمن و غیر استاندارد دست مردم بدهند.
انتقاد مجدد رئیس پلیس راهور از خودروسازان: با قیمت خودروی خارجی، خودروی ناایمن به مردم ندهید
به گزارش جهان نيوز، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور انتظامی در حاشیه حضور در مرکز ۱۹۷ و ارتباط مستقیم با شهروندان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ بر اساس تدبیر فرمانده انتظامی امروز به همراه شماری از معاونان و روسای پلیس راهنمایی و رانندگی در مرکز ۱۹۷ حاضر شده و با در جریان مشکلات، انتقادات و پیشنهادات ۲۰۰ نفر از شهروندان قرار گرفتیم.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: همزمان با این جلسه، روسای پلیس‌ راه و راهور استان‌ها نیز ارتباط مستقیم با مردم را به شکل تلفنی و آنلاین برگزار کردند.

وی با بیان اینکه شماری از مردم در تماس امروز از مواضع پلیس در برابر ایمنی و کیفیت خودروهای ساخت داخل قدردانی کردند تصریح کرد: برخی از مردم ابهاماتی درباره جرائم کرونایی و همچنین موضوعات دیگر حوزه راهور داشته که رسیدگی شد.

رییس پلیس راهور انتظامی با بیان اینکه بیش از ۵۲ درصد از خدمات پلیس در کل کشور مربوط به حوزه راهنمایی و رانندگی است، اعلام کرد: با توجه به این حجم از خدمات خوشبختانه رضایتمندی مردم از پلیس راهور مطلوب بوده اگرچه ما در صدد هستیم که با توسعه سیستم‌ها و سامانه‌های هوشمند و خدمات غیر حضوری افراد، سطح خدمات و رضایت مندی شهروندان را افزایش دهیم.

رئیس پلیس راهور ناجا به نزدیک شدن به پایان مهلت بخشودگی دوبرابری جرائم راهنمایی و رانندگی اشاره و بیان داشت: تمام جرائم رانندگی ثبت شده تا پایان سال ۱۳۹۹ که مشمول جریمه دوبرابری شده‌اند، تا پایان دی ماه فرصت پرداخت دارند؛ البته پیگیری‌هایی از سوی فرمانده کل انتظامی با مجلس انجام شده که بتوان مهلت پرداخت این جرائم را تمدید کرد اما در حال حاضر مهلت پرداخت تا پایان دی ماه است و اگر راننده‌ای تا این تاریخ مبلغ جریمه را پرداخت نکند باید مبلغ جریمه را با همان جریمه دیرکرد دوبرابری پرداخت کند؛ در مورد حذف جرائم کرونایی قبلا اعلام کردیم که ممکن است افرادی احکامی را از فرمانداری‌ها گرفته باشند، اما این احکام از سوی استانداری یا فرمانداری به پلیس ابلاغ نشده یا در مواردی پرستاران و کادر درمان، افرادی دارای احکام قضایی، خبرنگاران، بیماران و افراد دارای وقت عمل جراحی، افرادی که محل کار و ماموریتشان در طرح باشد، افرادی که آدرسشان تغییر کرده و ... جریمه شده باشند که این افراد می‌توانند مشمول حذف این جرائم شوند.

وی گفت: این افراد با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰، مراجعه به هیات‌های رسیدگی ماده ۵ و مراجعه به پلیس راهنمایی و رانندگی استان‌ها در سراسر کشور می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات نسبت به حذف جرائم کرونایی اقدام کنند که این موضوع محدودیت زمانی ندارد.

سردار هادیان فر در ادامه سخنان خود در واکنش‌ به اظهارات مطرح شده از سوی خودروسازان در خصوص تصادف بهبهان اظهار داشت:‌ توصیه من به خودروسازان، انجمن خودروسازان و ... این است که به جای فرافکنی و انحراف افکار عمومی به دنبال اصلاح کیفیت خودروها باشند، این‌طور نباشد که قیمت خودروی خارجی را از مردم دریافت کنند اما خودروی ناایمن و غیر استاندارد دست مردم بدهند؛ خودروی ما باید طوری باشد که اگر خدایی نکرده حادثه‌ای رخ داد، ایمنی آن به قدری باشد که جلوی آسیب بیشتر به راننده و سرنشین گرفته شود.

سردارهادیان‌فر خاطرنشان کرد:‌ گزارشی از حادثه تصادف بهبهان با تعیین سهم دستگاه‌ها تهیه شده و به مراجع قضایی داده شده است.

رییس پلیس راهور درباره قطع برخی از خدمات سامانه راهور ۱۲۰  از مردم عذرخواهی کرد و گفت: پلیس برای ارتقاء امنیت و افزایش ظرفیت این سایت تغییراتی را اعمال کرده که منجر به اخلال در برخی از خدمات آن شد که طی چند روز آینده این مشکل مرتفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
برخی خودرو‌ها اگر تندتر بپیچید؛ چرخ خودرو باز می‌شود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چوبین
United States
بزودی برکنارش می شه
Iran, Islamic Republic of
باید وزیر صمت که پشتیبان خودروسازان هست پاسخگو باشه
Canada
۴۰ ساله خودروسازان منتظر بودند که ایشون بیاد ازشون درخواست کنه که کیفیت را ببرن بالا.
از فردا ماشینها یهو باکیفیت می شن
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
ازاینکه خودروهای ایرانی کیفیت خوبی ندارند هیچ شکی در آن نیست
اما بزرگ نمایی پلیس راه دربرخورد خودروها در خوزستان به دلیل استاندار د نبودن و باز نشدن کیسه هوا، نافی وظیفه پلیس نمی شود .
Iran, Islamic Republic of
یک نفر باهات موافقم نیست
Russian Federation
من کوچیک بودم ماشین اسباب بازی داشتم از این گاری های ایرانخودرو و سایپا محکم تر بود
Iran, Islamic Republic of
کی قراره مشکل بی کیفیتی و قیمت گزاف خودرو حل بشه؟
Romania
......
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
الان وزیر صمت باید بیشتر از پلیس پیگیر قلدری کردنای این دو خودروساز باشه نه اینکه روزه سکوت بگیره یا حمایت کنه
رر
Iran, Islamic Republic of
پس واردات ماشين به نفع جان مردم چه شد! انهايي كه مي گويند صادرات در قبال واردات !؟ كدام كشور در جهان ماشين بي كيفيت ايراني مي خرد.
Iran, Islamic Republic of
می بخشید سردار، این مساله است، راه حل را بفرمائید.
شهرام
Iran, Islamic Republic of
....