سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱
آخرین وضعیت جوی جاده‌ها‌؛

بارش برف و باران در ۲۱ استان‌ و انسداد ۲۳ جاده

يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۶
کد مطلب: 788755
معاون مرکز مدیریت راه‌ها گفت: هم‌اکنون در محورهای هراز، کندوان و فیروزکوه همچنین آزادراه تهران-شمال‌ بارش برف و باران داریم و در آزادراه قزوین-رشت‌ بارش باران ‌گزارش شده است.
بارش برف و باران در ۲۱ استان‌ و انسداد ۲۳ جاده
به گزارش جهان نيوز، درباره آخرین وضعیت ترافیک جاده‌ها‌ی کشور بیان کرد: بر اساس اطلاعات بیش از 2300 دستگاه سامانه ترددشمار برخط‌ و 800 دستگاه دوربین نظارت تصویری، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد.

وی یادآور شد: با توجه به بارش برف و باران در جاده‌های بسیاری از استان‌ها، ضرورت دارد تردد در محورهای کوهستانی و برف‌خیز حتما با تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ انجام شود.

* ثبت بیشترین تردد جاده‌‌‌ای‌ بین ساعات 16 تا 17 در شبانه‌روز گذشته‌
وی بیان کرد: کل تردد ثبت شده در جاده‌ها در شبانه‌روز گذشته بر اساس آخرین اطلاعات حاصل از رصد تعداد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌2228 دستگاه ترددشمار فعال در جاده‌ها، نسبت به روز قبل 5.5 درصد کاهش نشان می‌دهد؛ در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 14.5 درصد، بیشترین تردد بین ساعات 16 تا 17 و کمترین تردد بین ساعات 3 تا 4 صبح ثبت شد.

*‌ تردد روان در جاده‌های تهران-شمال
وی درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌‌های تهران-شمال اظهار داشت: دوربین‌‌های نظارت تصویری در حال حاضر‌‌ تردد روان در مسیر رفت و برگشت‌ آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت‌‌‌ همچنین محورهای هراز، کندوان و فیروزکوه‌‌‌، نشان می‌دهد.‌
 
وی درباره وضعیت ترافیکی دیگر جاده‌ها بیان کرد: در حال حاضر‌ ترافیک سنگین در آزادراه کرج – قزوین حدفاصل پل فردیس تا پایانه شهید کلانتری، ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پلیس راه مهرشهر تا امامزاده طاهر و ترافیک نیمه سنگین در محور تهران – شهریار در برخی از مقاطع داریم.

* برف و باران در جاده‌های 21 استان/ بارش در همه جاده‌های تهران-شمال
وی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌، البرز‌، تهران‌، مازندران‌، قزوین‌، کردستان‌، ایلام‌، کرمانشاه‌، همدان‌، لرستان‌، مرکزی و کرمان همچنین بارش باران در برخی از محورهای استان‌های گیلان‌، فارس‌، یزد‌، بوشهر‌، هرمزگان‌، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

وی اضافه کرد: ‌هم‌اکنون در محورهای چالوس‌، هراز و فیروزکوه و آزادراه تهران – شمال‌ بارش برف و باران داریم و در آزادراه قزوین – رشت‌ بارش باران ‌گزارش شده است.
معاون مرکز مدیریت راه‌ها اضافه کرد: در دیگر جاده‌‌های کشور بارش و مداخلات جوی خاصی نداریم.

*‌ آزادراه ‌کرج-تهران-کرج پرترددترین جاده کشور
وی گفت‌: در شبانه‌روز گذشته بیشترین تردد جاده‌ای در‌ آزادراه ‌کرج-تهران با 135 هزار‌ تردد‌، آزادراه ‌‌تهران-کرج با 120 هزار تردد و آزادراه ‌‌قزوین-کرج با 117 هزار تردد‌، ثبت شد‌.

* «کاهش ایمنی» عامل انسداد‌ 23 جاده‌/محور بانه-سقز و جاده خلخال-اسالم‌ مسدود است
وی با اشاره به انسداد چندین جاده به دلیل بروز سیلاب و نبود ایمنی‌، تصریح کرد: در حال حاضر محور رامیان-اولنگ-شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان، جاده فرعی شمشک-دیزین، ‌محور شهداد-نهبندان، محور خرم‌آباد-پل دختر، جاده‌سی‌سخت-پادنا، محور سروآباد-پاوه، محور گنجنامه-تویسرکان در استان همدا‌ن‌،  جاده پونل-خلخال، محور وازک - بلده، محور هشتگرد - طالقان و محور لاسم - ارجمند در استان مازندران، ‌‌به دلیل نبود ایمنی کافی در مسیر مسدود ‌است.
 
وی اضافه کرد: همچنین محور بندرخمیر - بندر لنگه‌، محور بندرخمیر - بندرعباس‌، محور میل نادر  - سفیدآبه واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان‌، محور دهگلان  - حسین آباد و  محور دالکی-برازجان‌ تا اطلاع بعدی مسدود است.

وی افزود: همچنین محور‌ یاسوج - چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد، جاده پاتاوه - دهدشت در استان گهکیلویه و بویراحمد‌، محور آزادراه پل زال – خرم آباد کیلومتر 12 در استان لرستان، محور دندی - تکاب در استان زنجان‌، محور سه راهی ایرانخواه - تکاب در استان زنجان و محور خلخال - اسالم در استان اردبیل به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود ‌است.

وی بیان همچنین کرد: محور  بانه - سقز به دلیل بارش برف و کولاک شدید و کاهش دید افقی تا اطلاع بعدی مسدود است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا یا شکر به خاطر بارش برف و باران