جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱

طوطی‌ها چقدر عمر می‌کنند؟

سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 788202
طوطی‌ها نسبت به باقی پرندگان بیشتر عمر می‌کنند چرا که شکارچیان زیادی ندارند.
طوطی‌ها چقدر عمر می‌کنند؟
به گزارش جهان نيوز، آنا نوشت: طوطی‌ها طولانی‌ترین عمر را در قلمروی پرندگان دارند. طوطی کاکلی یا کاکاتوان می‌توانند ۷۵ سال یا بیشتر عمر کنند. حتی مرغ عشق‌ها نیز ۱۵ تا ۲۵ سال عمر می‌کنند که برای حیوانی با چنین جثه کوچکی عمری طولانی به شمار می‌رود. دلیل عمر طولانی مدت این پرندگان این است که شکارچیان کمی دارند و حیوانات خانگی به شمار می‌روند بنابراین شانس بهتری در یافتن غذا دارند.

گونه‌هایی که شکارچیان زیادی دارند، نمی‌توانند بیش از چند سال از دست شکارچیان خود فرار کنند و دست آخر خورده می‌شوند؛ بنابراین به شکلی تکامل می‌یابند که در سریع‌ترین زمان ممکن و به تعداد زیاد تکثیر شوند. این امر منابع متابولیسمی زیادی از پرندگان بالغ می‌گیرد بنابراین احتمال مرگ آن‌ها مدت کوتاهی پس از تولیدمثل افزایش می‌یابد.

جهش‌های ژنتیکی که منجر به ناتوانی یا بیماری در مراحل بعدی زندگی می‌شوند، هیچ اثری بر انتخاب طبیعی ندارند چراکه این حیوانات پیش از بروز این بیماری یا ناتوانی تولیدمثل کرده است. درواقع این نوع جهش‌ها در گونه حیوانی انباشته می‌شود که منجر به کوتاه شدن عمر طبیعی این موجودات می‌شود. از آنجایی که شکارچیان زیادی برای طوطی‌ها وجود ندارد، انتخاب طبیعی بیشتر این جهش‌ها را از خزانه ژنی این موجودات حذف کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما را به خدا آگهی نگذارید