شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تشکیل پرونده شهادت برای ۷۳ خانواده هواپیمای اوکراینی

جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب: 787763
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بنیاد شهید در صورت تمایل خانواده‌های قربانیان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی آمادگی ارائه خدمات به آنان را دارد، گفت: از میان ۱۳۳ خانواده شناسایی شده در ایران تاکنون ۷۳ پرونده شهید تشکیل شده است.
تشکیل پرونده برای شهدای هواپیمای اوکراینی
به گزارش جهان نيوز به نقل از شبکه خبر، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی امروز (جمعه) در حاشیه گلباران مزار شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی در بهشت زهرا (س) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال حاضر با سایر خانواده‌های قربانیان حادثه سقوط هواپیمایی اوکراینی که در داخل کشور هستند در حال مذاکره است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌های قربانیان این حادثه در خارج از کشور هستند، خاطر نشان کرد: بنیاد شهید این آمادگی را دارد که در صورت موافقت خانواده این افراد برای آنان نیز پرونده شهید تشکیل و خدمات ارائه دهد.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: شماری از مسافران نیز ایرانی نبودند تا از خدمات بنیاد شهید استفاده کنند.

او با بیان اینکه سقوط هواپیمای اوکراینی حادثه تلخی بود که در ایام بحرانی کشور رخ داد و تعداد زیادی از اتباع ایرانی و خارجی در آن جان باختند، بیان داشت: امیدواریم سیر قانونی این پرونده به زودی در قوه قضاییه به پایان برسد تا عواملی که قصور داشتند شناسایی شوند و این امر موجب کاهش آلام خانواده‌های داغدار شود.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: براساس حکم دولت قربانیان این حادثه شهید محسوب می‌شوند و خانواده‌های آنان می‌توانند از خدمات بنیاد شهید استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه امروز ما آمده ایم بر سر مزار پنج نفر از قربانیان حادثه هواپیمای اوکراینی در بهشت زهرا (س) تا پیام تسلیت سران سه قوه به ویژه رئیس جمهور را به گوش خانواده‌های داغدار برسانیم، افزود: مزار سایر قربانیان این حادثه تلخ در ۱۴ استان کشور پراکنده است که مسئولان براساس برنامه به تمام این گلزار‌ها خواهند رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *