جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۵

نقص عجیب شاسی بلند جدید «بی ام و» دردسرساز شد! +عکس

شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 786346
بی ام و X7 و احتمالاً سایر بی ام وها دارای یک نقص طراحی مربوط به نگهدارنده فنجان یا کول باکس هستند.
نقص عجیب شاسی بلند «بی ام و» +عکس
به گزارش جهان نيوز، بی ام و در کالیفرنیا با یک دادخواست دسته جمعی روبرو است. این شکایت که پنجشنبه گذشته در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در اورنج کانتی ارائه شد، بیان کرد که بی ام و X7 و احتمالاً سایر بی ام وها دارای یک نقص طراحی مربوط به نگهدارنده فنجان یا کول باکس هستند چرا که این نگهدارنده‌ها مجاز به خیس شدن نیستند.

این شکایت طولانی را می‌توان در این جمله خلاصه کرد: ظرف نگهدارنده فنجان معیوب است و به درستی برای نگهداری از فنجان‌های پر از مایع طراحی نشده است.

در این شکایت ذکر شده است که وقتی مایع به داخل جا لیوانی می‌ریزد، سیم‌های ماژول کنترل SRS (کیسه هوا) که مستقیماً در زیر لیوان قرار دارد خیس شده و آسیب می‌بینند که درنهایت باعث آسیب به کیسه‌های هوا می‌شود.


شرکت مشاور BrightK با وکالت آتی، شاکی دعوای مذکور است. هوانس مارگریان معتقد است که هزاران خودرو وجود دارند که از این قبیل ایرادات طراحی رنج می‌برند. وی همچنین افزود که این نحوه طراحی در صورت نشت مایعات به جا لیوانی یا میعانات روی لیوان، منجر به خرابی خودرو می‌شود.

شکایات متعددی در دادخواست ذکر شده است. اکثر این شکایات، گزارشی از خرابی ماژول کنترل SRS پس از ریختن ناخواسته مایع روی لیوان‌ها و نفوذ آن به قسمت‌های الکتریکی زیرین را می‌دهند. هزینه‌های تعویض و تعمیر ماژول بیش از 2000 دلار است که در برخی موارد، بی ام و از پوشش گارانتی برای آن خودداری می‌کند.


یکی از شکایات مورخ مارس 2021 به شرح زیر است:

فردی نوشابه را در جالیوانی بی ام و X7 2020 قرار داده است. درب آن خوب بسته نشده بود و مقداری از نوشابه روی کنسول میانی تعویض دنده ریخت. البته فنجان از جا لیوانی بیرون نیامد و تنها مقداری از آن در هنگام رانندگی ریخته شد. هنوز 95 درصد از لیوان از نوشابه پر بود اما پس از گذشت مدت زمانی ماشین در لاین چپ بزرگراه متوقف شده و قادر به رانندگی نبود. این خودرو یدک‌کش می‌شود. طبق بررسی‌ها این مایع به بخشی از سیستم تعویض دنده آسیب رسانده است. هزینه تعمیر آن 2900 دلار و شامل ضمانت نمی‌شود.
مرجع : خودرو بانک
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باز خدا رو شکر که پراید این نقص رو نداره
Iran, Islamic Republic of
از بی ام و بعیده
چاره ش چسب آکواریم ساده س
موقع مونتاژ لای درزهای کنسول وسط بزنه
یه لیوان نوشابه که سهل یه سطل آب بریزه نفوذ نمی کنه
Iran, Islamic Republic of
پيشنهاد مي كنم براي رفع مشكل به ايران خودرو يا سايپا مراجعه كنن
Iran, Islamic Republic of
تا رسیدن به خودروهای ایرانی فاصله زیادی دارد!
ای خدا اونها برای چی شکایت می کنند حالا این امکانلت را با خودروهای داخلی مقایسه کنید که تحویل نگرفته باید ببری برای تعویض قطعات اصلی!!