دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

زن هزار چهره بازداشت شد

يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 781875
در آن چهار روز که هانیه خانه نبود متوجه شدم که مقداری لوازم باارزش خانه از جمله مقداری عتیقه، ساعت طلای‌مادرم و تلویزیون به ارزش ۳۰۰‌میلیون‌تومان سرقت شده است.
زن هزار چهره بازداشت شد
به گزارش جهان نيوز، ۱۶ سال از دوران محکومیت لیلا به اتهام مشارکت در قتل مانده بود که موفق شد با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود. او شش‌سال قبل بعد از آزادی از زندان با هویت دیگری به زندگی‌اش ادامه داد. لیلا موفق شد در این مدت در یک شرکت خدمات مراقبت از بیماران مشغول کار شود تا این که با سرقتی که انجام داد دوباره بازداشت شد.

بر اساس گزارش جوان، سرهنگ کارآگاه سعید دالوند، رئیس پایگاه‌یکم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: پنجم مهرماه امسال پرونده‌ای با موضوع سرقت روی میز کارآگاهان پایگاه‌یکم پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت. شاکی در شرح ماجرا به پلیس گفت: من همراه مادرم زندگی می‌کنم. او زنی سالخورده است که از مدتی قبل بیمار شد. از آنجا که توان مراقبت از او را نداشتم تصمیم گرفتم برای نگهداری از او پرستاری را استخدام کنم برای همین به یک شرکت خدمات رفتم و درخواستم را مطرح کردم. آن‌ها هم زنی به اسم هانیه را به من معرفی کردند و او هم مشغول کار شد. بعد از ۴۵‌روز هانیه از من چهار روز مرخصی گرفت تا به خانواده‌اش سرکشی کند که موافقت کردم و در این چهار روز خودم مراقبت از مادرم را به عهده گرفتم.

در آن چهار روز که هانیه خانه نبود متوجه شدم که مقداری لوازم باارزش خانه از جمله مقداری عتیقه، ساعت طلای‌مادرم و تلویزیون به ارزش ۳۰۰‌میلیون‌تومان سرقت شده است. احتمال دادم که هانیه مرتکب سرقت شده باشد. وقتی از مرخصی برگشت ماجرا را با او در میان گذاشتم. هانیه گفت که سرقت کار او نیست و به بهانه‌ای از خانه بیرون رفت و دیگر برنگشت. او گوشی تلفن همراهش را هم خاموش کرد که به او مظنون هستم.

با اطلاعاتی که شاکی در اختیار پلیس گذاشت تحقیقات در این باره ادامه پیدا کرد. بررسی‌ها نشان داد که هانیه از شش سال قبل به عنوان کارگر خدمات در شرکت مشغول کار شده است. بررسی اوراق هویت هانیه که آن را به شرکت ارائه کرده‌بود نشان داد که همه اوراق جعلی است. در شاخه دیگری از تحقیقات معلوم شد که اسم واقعی او لیلا است.

بررسی سوابق لیلا جزئیات بیشتری از زندگی مجرمانه او را نشان می‌داد. براساس اوراق پرونده لیلا سال‌۸۲ به همراه شوهرش در جریان قتل دو نفر از دوستانش نقش داشته‌است. قضات دادگاه بعد از انجام تحقیقات شوهر لیلا را به قصاص و لیلا را به ۲۸‌سال زندان محکوم کرده بودند. بعد از این که حکم قصاص در مورد شوهر لیلا اجرا شد او همچنان در زندان ماند. لیلا در مدتی که دوران محکومیتش را سپری می‌کرد با یکی از دوستان شوهرش ازدواج کرد و بعد از تحمل ۱۲‌سال حبس موفق شد با سپردن وثیقه از زندان مرخصی بگیرد. لیلا در مرخصی زندان هویتش را تغییر داد و با اوراق شناسایی فردی دیگر به زندگی‌اش ادامه داد. او در این مدت در یک شرکت خدمات مشغول کار شده بود تا این که بعد از سرقت از خانه پیرزن دستش رو شد و تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

در شاخه دیگری از تحقیقات مأموران پلیس متوجه شدند شوهر لیلا، کیوان نام دارد و در یکی از شهر‌های شمال کشور زندگی می‌کند. بعد از به دست آمدن این سرنخ مأموران پلیس راهی شمال کشور شده و موفق شدند مخفیگاه لیلا را شناسایی کنند. بعد از کامل شدن بررسی‌ها مأموران، متهم را بازداشت و در بازرسی از محل مقداری از لوازم سرقت شده را هم کشف کردند.

وقتی از لیلا در این باره تحقیق شد و به سرقت اعتراف کرد و گفت: من برای جلب رضایت خانواده دو نفری را که به قتل رسانده بودم به پول نیاز داشتم برای همین بعد از این که از زندان مرخصی گرفتم با هویت تازه‌ای مشغول کار شدم تا بتوانم کار کنم و پول شاکیان را به آن‌ها برگردانم که دوباره بازداشت شدم.

سرهنگ کارآگاه سعید دالوند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات بیشتر از متهم جریان دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *