سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱

رونمايی از خاص‌ترين خودروی بی ام و با سوختی متفاوت در نمايشگاه مونيخ

چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 775410
بی ام و ، شاسی بلند سلول سوختی هیدروژنی iX۵ را در نمایشگاه مونیخ آلمان به نمایش گذاشت.
رونمايی از خاص‌ترين خودروی بی ام و
به گزارش جهان نيوز، نمایشگاه مونیخ آلمان در حال برگزاری است و بسیاری از خودروسازان از خودرو‌های مفهومی خود پرده برداشته اند. نکته جالب اینجاست که در این نمایشگاه، در بین تمام خودرو‌های مفهومی خودرو‌های دیگر از خودروسازان مشهور دیده شده است. 

برخی تصور می‌کنند تمام خودرو‌هایی که در نمایشگاه مونیخ به نمایش گذاشته اند الکتریکی است، اما اینطور نیست! در این نمایشگاه ب ام و از فناوری سلول سوختی خود رونمایی کرده است.

‏iX۵ هیدروژن خودروی که از فناوری سلول سوختنی بهره می برد و در نمایشگاه IAA Mobility ۲۰۲۱ برای عموم عرضه شده است؛ در حقیقت، بی ام و از iX۵‌های سوخت هیدروژنی به عنوان وسایل نقلیه شاتل برای نمایشگاه استفاده می‌کند.


 
اگر بخواهیم به جزئیات iX۵ بپردازیم در واقع می‌توان گفت که این خودرو در زیر کاپوت خود یک موتور ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری دو توربوشارژ ۶۱۷ اسب بخاری دیگر ندارد و در عوض، سوختی شگفت انگیز دارد که تجهیزات الکتریکی را دریافت می‌کند.
این شاسی بلند اکنون مجهز به سوخت هیدروژنی قدرتی بسیار کمتر از ۱۶۸ اسب بخار است. بی ام و ادعا می‌کند که iX۵ هیدروژنی قادر است در صورت نیاز قدرت خود را تا ۳۶۹ اسب بخار را افزایش دهد.

بی ام و معتقد است خودرو‌های هیدروژنی آینده روشنی دارند و در مناطقی که دسترسی به شارژ الکترونیکی ندارند می‌تواند پرکاربرد باشد؛ به همین منظور، بی ام و آینده‌ای را می‌بیند که در آن خودرو‌های برقی (BEV) در کنار خودرو‌های هیدروژنی وجود دارد هرچند، این بستگی به زیرساخت هیدروژنی دارد که در حال گسترش است.
 

فرانک وبر، یکی از اعضای هیئت مدیره مدیریت توسعه BMW، می‌گوید: فناوری پیل سوختی هیدروژنی می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای پیشرانه‌های پایدار باشد؛ به همین دلیل است که آزمایش جاده‌ای خودرو‌های استاندارد با پیل سوختی هیدروژنی انجام می‌شود.

در حالی که بی ام و خودرو‌های پیل سوختی را در آینده متصور است، در حال حاضر، iX۵ خودروی آزمایشی نزدیک به تولید باقی می‌ماند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
ایران هم ماشین تولید می‌کنه اونا هم تولید میکنن فقط تکنولوژی بین دو کشور را ببینید البته این همه فرق مقصر خودمون هستیم