چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

افزایش تلفات سیل در ترکیه به حداقل ۵۸ کشته

يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 773016
اداره مدیریت موارد اضطراری ترکیه یکشنبه (امروز) اعلام کرد، تلفات سیل در شمال این کشور به حداقل ۵۸ کشته رسید.
افزایش تلفات سیل در ترکیه به حداقل ۵۸ کشته
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، با گذشت چهار روز از انتشار اولین خبرها درباره وقوع سیل در شمال ترکیه مقام‌های دولت این کشور امروز یکشنبه از افزایش شمار قربانیان خبر دادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، اداره مدیریت موارد اضطراری ترکیه اعلام کرد حداقل ۵۸ نفر در نتیجه سیل ویرانگر اخیر در شمال این کشور جانشان را از دست داده‌اند.

طبق اعلام این نهاد دولتی ترکیه، سیل در استان «قسطمونی» با ۴۸ کشته بیشترین قربانی را بر جا گذاشته است.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه روز جمعه هفته گذشته مناطق سیل زده در شمال این کشور را «منطقه فاجعه زده» اعلام کرد.
 

به گفته اردوغان، بیش از ۴۶۰۰ نیرو در حال عملیات امدادی و جستجو در مناطق سیل زده ترکیه هستند و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

سیل روز چهارشنبه استان‌های ساحلی «بارتین»، «قسطمونی»، «سینوپ» و «سامسون» در دریای سیاه را دربرگرفت و خانه‌ها و پل‌ها را خراب کرد و خودروها را با خود برد. صدها نفر با بالگرد منتقل و هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.
طبق اعلام مقام‌های ترکیه، پنج پل در سیل فرو ریخت و دو پل دیگر آسیب دید. صدها روستا هم بدون برق ماندند و چندین راه مسدود شد.

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در منطقه دریای سیاه ترکیه مسبوق به سابقه است. در جریان سیل ماه گذشته در استان ساحلی «ریزه» در شرق دریای سیاه دست‌کم ۶ نفر کشته شدند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *