جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

چالش‌های پیش‌روی آقای «شهردار» در پایتخت

يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 772946
با انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران مدیریت شهری ششم تهران فعالیت خود را رسما برای چهار سال آینده آغاز کرد.
چالش‌های پیش‌روی آقای «شهردار» در پایتخت
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، با انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران مدیریت شهری ششم تهران فعالیت خود را رسما برای چهار سال آینده آغاز کرد، موضوعی که می‌تواند سرنوشت تهرانی‌ها را با  رقم بزند، مسئله اصلی برای شهر تهران چالش‌های پیش رو است، بسیاری از کارشناسان راه سختی را برای مدیریت شهری تهران پیش بینی می‌کنند، موضوعات زیادی است که باید در این دوره از مدیریت شهری تهران مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد و شهروندان انتظار دارند مدیریت شهری در این دوره هوشمندانه عمل کند و کاستی‌های چهار سال گذشته جبران شود.

توسعه فضای سبز در شهر تهران
یکی از چالش‌های پیش رو مدیریت شهری ششم تهران موضوع توسعه فضای سبز شهر است، احمد صادقی عضو شورای ششم شهر تهران در گفتگو با میزان در مورد کمبود فضای سبز در شهر تهران و برنامه مدیریت شهری ششم برای این موضوع گفت: اگر بخواهیم مشکلات شهر تهران را بررسی کنیم باید به موضوعاتی همچون ترافیک، آلودگی هوا و بافت فرسوده و ... اشاره کنیم، اما از سوی دیگر یکی دیگر از مشکلات شهر تهران کمبود سرانه فضای سبز است.

وی گفت: در تهران فضای سبز تقارن نامتناسبی دارد به طوری که در برخی از مناطق شهر تهران شاهد زیاد بودن فضای سبز هستیم و در یک منطقه دیگر با کمبود سرانه فضای سبز رو به رو هستیم.

صادقی بیان کرد: شورای شهر تهران در دوره ششم به موضوعاتی همچون کمبود فضای سبز و از بین رفتن خاک حاصل خیز تهران توجه ویژه دارد، از سوی دیگر شهری به بزرگی تهران و با تراکم زیاد جمعیتی نیاز شدید به سرانه فضای سبز دارد و باید در شهر تهران به سرانه فضای سبز به آن توجه کرد.

وی افزود: نباید در مناطق سرانه فضای سبز کمتر از استاندارد باشد که در این زمینه مدیریت شهری ششم تهران برنامه‌های خود را در دستور کار قرار خواهد داد.

عضو شورای ششم شهر تهران بیان کرد: باید دسترسی محله‌ای هر منطقه در تهران به فضای سبز تسهیل بشود؛ همچنین باید به اکوسیسنم تهران توجه ویژه‌ای شود و باید در زمینه کاشت گیاهان کارشناسی صورت بگیرد.

توجه ویژه به موضوعات فرهنگی
سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با میزان در مورد توجه مدیریت شهری ششم تهران به موضعات فرهنگی اظهار کرد:موضوعات فرهنگی در شهر تهران اهمیت ویژه دارد و با توجه به انتخاب آقای زاکانی به عنوان شهردار تهران انتظار می‌رود ایشان در زمینه‌های فرهنگی فعالیت ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: شهردار تهران سابقه فعالیت در زمینه‌های فرهنگی را داشته و تصور می‌کنم شهر تهران در زمینه فرهنگی تا یک سال دیگر تهران دچار تحول‌های خوبی خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران گفت: انتظار داریم در محلات در بحث‌های فرهنگی اقدامات خوب و مثبتی انجام شود و شورای شهر تهران نیز از شهرداری تهران پشتیبانی خواهد کرد.

اولویت‌های فراموش شده
مرتضی طلایی عضو سابق شورای شهر تهران در گفتگو با میزان در مورد اولویت‌های شهردار تهران در آینده اظهار کرد: مدیریت شهری تهران شاهد چالش‌هایی است که باید با آن‌ها مقابله کند، موضوعاتی مانند حمل و نقل و آلودگی هوا و... است که باید به آن‌ها پرداخته شود، در حال حاضر نباید در مورد شورای ششم تهران قضاوت کردو باید به مدیریت شهری تهران زمان داد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که باید به آن پرداخته شود مدیریت یکپارچه شهری است و باید در زمینه هزینه‌ها بازنگری صورت بگیرد.

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: عدم تعامل مدیریت شهری پایتخت با شهروندان یکی از مشکلاتی بود که سال‌ها پیگیری نمی‌شد و امیدوارم در مدیریت شهری ششم تهران پیگیری و رفع شود.

طلایی ادامه داد: شهرداری تهران هزاران نیرو دارد که باید از آن‌ها به خوبی در استفاده شود، استفاده از نیرو‌های متخصص در پست‌های مدیریتی می‌تواند کمک شایانی در اداره شهر کند، تهران نیازمند استفاده و اعتماد به جوانان است.

وی بیان کرد: توجه ویژه به بافت فرسوده و نوسازی آن از اقداماتی است که مدیریت شهری باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به میزان بدهی‌های مدیریت شهری پنجم برای شورای شهر آینده گفت: کار دشواری مدیریت شهری آینده تهران دارد که علاوه بر حل مشکل بدهی‌ها باید در زمینه توسعه سرانه مختلف شهری تلاش ویژه‌ای انجام دهد.

طلایی گفت: مدیریت شهری آینده تهران باید بسیار کوشا‌تر و فعال‌تر در زمینه خدمات شهری عمل کند، موضوعی که انتظار شهروندان تهرانی نیز هست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *